[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

StefanCJ


The Demon

Kijk dat wordt lekker roffelen. Elke keer aan de pomp staan met een grijns van oor tot oor.

Groet,
The Demon.

marrrcel


BBS

Vanmorgen toen ik net bij Allround was aangekomen begonnen ze gelijk aan het motorcompartiment.
Inlaatspruitstuk eraf, accu eruit en ruimte maken....






Aan de achterzijde is men begonnen voor de vuller en vulslang:



De vulslang en vuller zien (hangen) er nu zo in:



Eenmaal in de tankopening ziet het er dan zo uit:



De gascomputer, relais, onderbreekrelais en zekeringen allemaal netjes bij elkaar:



De verdeler hebben we bij Dirk al een mooi plaatsje gegeven onder de parafaan:



Het spruitstuk met de injectoren op z'n plek:



En het totaalplaatje ziet er dan als volgt uit:



:eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Ze hebben de wagen afgemeld bij de RDW om 16:55 uur op G3 :eusa_dance:
Wagen was afgetankt en ze hebben een proefritje gemaakt om te kijken of alles gastechnisch goed is. Dat was het. CO mooi en ruim binnen de marges en de Lambda regeling komt mooi mee.
Enigste puntje was nu dat de koelwater temperatuur sensor overleden is. :-\ Ventilator draait bijna continue, lambda lampje brand op het dashbord en blijft branden. Ook na 3x resetten van de storing. :-\
Ik weet niet of het goed is, maar sindsdien het lambda lampje brand van het koelwater moet je de wagen ook vééél langer doorstarten voor deze aanslaat.(benzine) Ik relateer het aan de overleden koelwater sensor, mocht dit niet waar zijn dan graag een reactie. ;)

Het rijden zelf:
De wagen heeft al met al een uurtje stationair staan draaien op Gasssss in de werkplaats. Van daaruit zijn we naar huis gereden. Half uurtje file gehad door een ongeval en daarna lekker kunnen doorrijden. ;)
Waarschijnlijk zijn ze een stekkertje van de CC vergeten, want die wil niet meer. Binnenkort de accu er even uit en kijken of ik ergens een los stekkertje kan vinden. (ook even achter de schopplaat kijken) Op de heen reis werkte het prima, dus ik ga er vanuit dat het een kleinigheid is. :eusa_think:

223 kilometer terug gereden en 27 liter gas verstookt. Gemiddeld verbruik inclusief alles van bijna 1 op 7,9 :eusa_think: Dat doet 'ie momenteel op benzine ook dus zo gek vind ik het niet :D

Al met al zit hier wederom een zeer tevreden mensch! ;D
Volvoloos....

triton

Mooi dat het allemaal gelukt is BJ en wat een service van Allround.

En Dirk niet te vergeten natuurlijk
Professioneel raddraaier

NinaPaul

Ik zou toch niet zelf eraan bezig gaan, zo verspil je gemakkelijk de garantie.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

pwberg

Citaat van: pwberg op 09-12-2013 17:12:26
Nog effe omkeuren bij de RDW (of hoe dat ook in zijn werking gaat.....)

Citaat van: BBS op 09-12-2013 21:41:26
Ze hebben de wagen afgemeld bij de RDW om 16:55 uur op G3 :eusa_dance:

Feitelijk niet meer als logisch dat de gasboer die stap ook verzorgt.....

My bad......  :eusa_wall:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

widebody

Mooie update, B-J. Hopen dat jullie veel "zuinige"kilometers ermee kunnen maken.

elianmars

Citaat van: pwberg op 09-12-2013 22:05:58
Citaat van: pwberg op 09-12-2013 17:12:26
Nog effe omkeuren bij de RDW (of hoe dat ook in zijn werking gaat.....)

Citaat van: BBS op 09-12-2013 21:41:26
Ze hebben de wagen afgemeld bij de RDW om 16:55 uur op G3 :eusa_dance:

Feitelijk niet meer als logisch dat de gasboer die stap ook verzorgt.....

My bad......  :eusa_wall:


Staat nog niet op de site van de RDW. Hoe lang gaat daar overheen?


Wel super dat het allemaal gelukt is, Bert Jan!  :eusa_clap:

UserID6342


The Demon

Citaat van: NinaPaul op 09-12-2013 22:00:03
Ik zou toch niet zelf eraan bezig gaan, zo verspil je gemakkelijk de garantie.


Zwartkijker!

Groet,
The Demon.

NinaPaul

Citaat van: The Demon op 09-12-2013 22:38:53
Citaat van: NinaPaul op 09-12-2013 22:00:03
Ik zou toch niet zelf eraan bezig gaan, zo verspil je gemakkelijk de garantie.


Zwartkijker!

Groet,
The Demon.

Waarom is dat zwarkijken? Het staat in (bijna) alle overeenkomsten, deze zal niet verschillen.
Als die het voor de inbouw deed, moet die het erna ook doen.

Misschien vind ik gewoon dat mensen moeten doen, waarvoor je betaald en is dat vreemd....... zou zo maar kunnen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Als het een los/vergeten stekkertje is en die klik je zelf weer vast zal er niets aan de garantie veranderen.
Mocht het dat zijn scheelt het BBS weer een tank gas.

Bekijk het leven eens positief en met een lach, je zal zien dat het veel leuker is.

Groet,
The Demon.

BBS

#1589
Ik snap er helemaal geen biet meer van :eusa_think: :-\

Gisteren zat de Al Weer Donderen ont-zet-tend te kloten met starten. Warm, koud het maakte geen moer uit wanneer je ging starten maar het was altijd muizen.
De eerste keer starten resulteerd geheid in afslaan, de tweede keer na heel lang doorstarten sloeg de motor aan.

Nu vandaag, de koude start om 17:10 uur:





Een ruim uurtje later de warme start:




Ik snap het niet meer, nu is er niks meer aan de hand ???

Kan een defecte temperatuur sensor het slechte starten veroorzaken?
Volvoloos....