[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

TCV staat voor Turbo control valve.

Of kortweg in onze boeren  ;D taal: de turboregelklep.

BBS

Dank je Ludo, weer wat wijzer geworden :D
Volvoloos....

UserID6342

En die 'slangklem' onder je bovenste radiateurslang is / zijn de klemmen van je oliekoeler !  Die vervangen door een nieuwe (samen met de 2 O-ringen) en er meteen een slangklem omheen draaien die het boeltje goed op de plaats houd BJ.

Heeft niets met de airco ofzo van doen.

grijzev70tdi

Ja, je krijgt er een mooie rotzooi van als ie eraf knapt (oprit ligt vol automaatbak olie van de T-5, knapte er gelukkig bij huis pas af)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

BBS

Vandaag bij de Uitdeuken Zonder Spuiten meeting geweest. Het was een leerzame dag en vooral nieuwe gezichten bij forum namen gezien. :D
Net na tienen kon mijn wagen samen met de wagen van NickGR naar binnen voor de uitdeuk sessie.

Na het overtollige water van de wagen te hebben afgeveegd konden we op jacht naar de deuken. In het rechterachterportier zaten maar liefst 4 goed zichtbare deuken en die zijn er nu allemaal uit. Zie hier de deuken tovenaar aan het werk:

Niet alles ging als vanzelf omdat ik de wagen in de wax gezet heb bleef de lijm die de uitdeukers gebruiken niet goed aan het plaatwerk hangen.
Maar zoals altijd wint de aanhouder en na verloop van tijd was de deur en het achterpaneel weer deuk vrij. :eusa_dance:

Maar de grootste zorgen was toch de dikke knik in het linker achterscherm waarvan velen -ook schade experts- gezegd hebben dat het niet te herstellen is zonder het te moeten spuiten.
De tovenaar is hier aandachtig aan het werk en na een dikke 10 minuten "wikken wegen" is de deuk er geheel uit nu :eusa_dance: :eusa_dance:
Ik heb alleen geen foto van het "na" die zal ik morgen maken bij daglicht ;)

Voor en tijdens:

Op de hieronderstaande foto is de deuk er navenant al uit gehaald en als je goed kijkt zie je ook weinig meer van de deuk.
Morgen komt absoluut een betere foto:

Ook in de linker achterdeur zat een deukje en die is er nu ook uit. ;)

Nadat de deukentovenaars hun werk gedaan hadden, nam Koen de poetskampioen het werk over:

Koen is druk bezig om de opgevulde kras nog beter weg te poetsen maar de blanke lak die er opzit is dusdanig bikkelhard dat we de bewuste plek gaan "wetsanden" en aansluitend de hele wagen poetsen en waxen ;)
Maar ik ben in zijn geheel niet ontevreden -lees: erg blij :D - over het gehaalde resultaat tot nu toe :eusa_clap: :eusa_clap:

En omdat er nog even ruimte was op de brug vandaag samen met Bouke ook maar even de achterklep bekleding voorzien van 8 verse klemmetjes en nu rammelvrij gemonteerd. De klep bekleding rammelt nu in elk geval een stuk minder tot bijna niks meer :eusa_clap:
Bouke bedankt voor je hulp ;)

Verder was het hoofdzakelijk gezellig samen zijn waarbij ik weer diverse mensen gesproken heb. ;)

Al met al een geslaagde dag en zeker voor herhaling vatbaar. :D Oh ja, Jennie (flipje77) komt volgend jaar de broodjes met worst opwarmen en verpatsen ;)
Volvoloos....

cornelis-b

Leuk verslag Bert Jan en het was inderdaad een heel gezellige dag. Het was voor mij de eerste keer dat ik de "deuken tovenaars" aan het werk zag en het verbaasde me dat de meest lelijke deuken verdwenen als sneeuw voor de zon.

Leuk je ontmoet te hebben.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Citaat van: cornelis-b op 08-02-2014 22:06:13
Leuk verslag Bert Jan en het was inderdaad een heel gezellige dag. Het was voor mij de eerste keer dat ik de "deuken tovenaars" aan het werk zag en het verbaasde me dat de meest lelijke deuken verdwenen als sneeuw voor de zon.

Leuk je ontmoet te hebben.
Insgelijks Henk, altijd leuk om een gezicht bij een forumnaam te kunnen matchen ;) En ik heb het idee dat we elkaar nog wel vaker gana "treffen" bij een meeting ;) :D
Volvoloos....

elianmars

Ik zei toch dat die deuk er wel uit te halen zou zijn :D

BBS

Dat klopt, je had het gezegd maar eerlijk is eerlijk, ik was er een beetje sceptisch over. De deuk was meer een lelijke vouw/knik dan een deuk.
Maar goed hij is er nu uit. :eusa_dance: :D
Volvoloos....

BBS

En zoals beloofd de foto's van de verwijderde deuk/knik in het achterscherm:

Koen gaat nog een proberen met wetsanden om de opvulling van verf mooier te krijgen, maar we weten nog niet precies wanneer...
Maar op dit moment ben ik al erg blij met het behaalde resultaat tot nu toe :eusa_dance: :eusa_dance:

Edit: Andere uploader gebruikt voor de foto's, fotoemmer maakte er een puinhoop van...
Volvoloos....

Vulk

Van een heel vieze deuk is nu enkel nog maar een kleine oneffenheid over! :o
Mooi, zeer mooi.

widebody

Netjes Bert-Jan! Ziet er netjes uit. :eusa_clap:

Bouke

Graag gedaan hoor en mooi dat het nu zo goed als rammelvrij is. Aan de bekkeding zal het niet meer liggen, als je die viltjes nog er tussen steekt.

BBS

En van de wagen weer naar de camping ;D

Vandaag een begin gemaakt met de opbouw van de overkapping voor de caravan. Het meeste pruts werk is het precies uit meten van de palen zodat ze niet precies voor de deur/raam komen te staan. Als je dat weet moet er een tegel -die we superstrak tegen elkaar gelegd hebben- uit gehaald worden en een hoek uit slijpen. Vervolgens een gat boren met een grondboor en de paalpunt houder waterpas in de grond zetten. Dan het ding met los zand en water in wassen en laten staan tot het water weggezakt is.
Vervolgens de hoogte gaan bepalen waar een laagste dakbalk moet komen inclusief het nog te bouwen vlonder.
Op de eerste is duidelijk te zien aan de rechterkant dat we 2 palen geplaatst hebben en de dakligger erop gezet hebben.
Het monteren van de paalpunt houders is nu klaar en volgende week gaan we verder met de opbouw ;)

Plaatje bij het praatje:

Volvoloos....

Laguna-S60R

Hoe ga je de aansluiting met het dak maken, zie nu de balk boven het dak liggen namelijk.
Komt er een gootje tussen de overkapping en de caravan?
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register