[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

BBS

Ik heb werkelijk geen idee wat het ding verbruikt :-[ Zit je op de camping op een elektriciteitsmeter?
Wat ik wel weet is dat het ding het bier kan laten bevriezen in het koelgedeelte.-niet het vriesvakje dus.-
Volvoloos....

pwberg

Citaat van: BBS op 14-02-2014 22:05:32
Ik heb werkelijk geen idee wat het ding verbruikt :-[ Zit je op de camping op een elektriciteitsmeter?


Even uit mijn hoofd mogen we 200KWH verbruiken tijdens het voorseizoen.

Hoe het daar precies geregeld is weet ik nog niet, nieuwe camping hè.........
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

BBS

Ik ga er even gemakshalve van uit dat jullie voorseizoen 90 dagen duurt. Dan zit je op knap 2,2kWh per dag. Dat zal hij toch nooit verbruiken?
En anders donder het ding dan alsnog op de stort.... Hij wisselt van eigenaar voor nop....

Ik had gezegd dat 'ie naar de stort zou gaan, maar dat gaat 'ie dus niet, want als jij hem niet wilt hebben gaat naar iemand anders... Dat hoor ik dus van Jennie nu.
Volvoloos....

cornelis-b

Bert Jan waarom de onderkanten van de palen niet in de Owatrol dan rot het nooit meer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

#1834
Ik weet niet wat de beste methode is om de onderkant van palen te beschermen. ;) Ik was al via ijzer/lood menie op teer uitgekomen.
Waar zou je die Owatrol kunnen verkrijgen dan?

Edit: Bedoel je deze Owatrol olie dan Henk? http://www.verfwebwinkel.nl/owatrol-olie.html

of deze? http://www.verfwebwinkel.nl/owatrol-textrol.html?id=7781311&quantity=1
Volvoloos....

widebody

ff dompelen in afgewerkte olie, nooit meer problemen ;D.

pwberg

Citaat van: BBS op 14-02-2014 22:14:32
Ik ga er even gemakshalve van uit dat jullie voorseizoen 90 dagen duurt. Dan zit je op knap 2,2kWh per dag. Dat zal hij toch nooit verbruiken?

Dat hoop ik niet, maar heb nog meer stroomverbruikers  ;D

Maare, denk dat het logistiek een stuk makkelijker is om hem naar de andere gegadigde te dirigeren. No prob, hoor  ;)
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

cornelis-b

Citaat van: BBS op 15-02-2014 08:31:05
Ik weet niet wat de beste methode is om de onderkant van palen te beschermen. ;) Ik was al via ijzer/lood menie op teer uitgekomen.
Waar zou je die Owatrol kunnen verkrijgen dan?

Edit: Bedoel je deze Owatrol olie dan Henk? http://www.verfwebwinkel.nl/owatrol-olie.html

of deze? http://www.verfwebwinkel.nl/owatrol-textrol.html?id=7781311&quantity=1

De eerste link BJ, afrastering palen bij mijn moeder staan al ruim 25 jaar en geen rot te vinden. Palen zijn volledig met Owatrol behandeld, met roller en verder eens in de paar jaar een lik beits.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Citaat van: pwberg op 15-02-2014 09:33:47
Citaat van: BBS op 14-02-2014 22:14:32
Ik ga er even gemakshalve van uit dat jullie voorseizoen 90 dagen duurt. Dan zit je op knap 2,2kWh per dag. Dat zal hij toch nooit verbruiken?

Dat hoop ik niet, maar heb nog meer stroomverbruikers  ;D

Maare, denk dat het logistiek een stuk makkelijker is om hem naar de andere gegadigde te dirigeren. No prob, hoor  ;)
Of je zou iets moeten kunnen roggelen met de forumtransporteur :eusa_think:
Volvoloos....

pwberg

Citaat van: BBS op 15-02-2014 10:47:18
Citaat van: pwberg op 15-02-2014 09:33:47
Citaat van: BBS op 14-02-2014 22:14:32
Ik ga er even gemakshalve van uit dat jullie voorseizoen 90 dagen duurt. Dan zit je op knap 2,2kWh per dag. Dat zal hij toch nooit verbruiken?

Dat hoop ik niet, maar heb nog meer stroomverbruikers  ;D

Maare, denk dat het logistiek een stuk makkelijker is om hem naar de andere gegadigde te dirigeren. No prob, hoor  ;)
Of je zou iets moeten kunnen roggelen met de forumtransporteur :eusa_think:


http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,68928.0.html

;D
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

BBS

Vandaag ook weer op de camping geweest, maar er stond ook nog iets anders op het programma.





En een kilometertje later:



De inloop olie mag er nu officieel uit gehaald worden ;D ;D
Volvoloos....

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

volvobug

1 km in 2 minuten, dat is 30 km/uur  :eusa_think:, dat is 300.000 km in 10.000 uur  :o. Als je je afvraagt waar je tijd in gaat zitten....  :eusa_whistle:



Gekheid natuurlijk, hup die olie wisselen en de volgende 3 ton erbij zetten.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

BBS

#1843
Maar goed na de mooie kilometer stand vast gelegd te hebben ben ik maar door gereden naar de camping toe.
Het opgehaalde spul bij Jan Sok op Wanneperveen afgeladen en begonnen met het frame werk.

Ondanks dat de cirkelzaag in een schuurtje lag waarvan ik de sleutel niet had ben ik vandaag toch mooi opgeschoten. Al het zaagwerk is met een goede scherpe Stanley handzaag gezaagd. Er moeten nu nog 2 dwarsliggers op gelegd worden en dan kan ik met de zijkanten beginnen. Als die eraan zitten gaan de dakplaten erop.  Ik verwacht eigenlijk dat dit weekend het grootste deel erop/eraan zit. Dan ergens volgende week of zo de hemelwater afvoer en regenpijp monteren.
En dan zitten de dikste werkzaamheden aan onze caravan erop. :eusa_dance:

Plaatje bij het praatje:



De eerste helft staat nu


Vooraanzicht


Zijaanzicht






Er is te zien dat er nog 2 dwarsliggers tussen moeten en dan ik een start maken met de zijkanten en dak ;)
Die knaken lamp die nu nog tegen de meest linkse paal aan zit wordt verplaatst. Ik dat ik het ding op de paal zelf ga zetten :eusa_think:

Wordt vrijdag Vervolgd....
Volvoloos....

BBS

#1844
En vandaag na een natte start verder gegaan op de camping. Niet zo veel gedaan op het oog, maar er zat nog een hoop "verborgen" schroefwerk in het houtwerk.

Maar de eerste 2 dakplaten liggen erop en de aansluiting met het regengootje op de caravan is gemaakt.
Morgen maken we de andere kant voor elkaar en ik hoop dat we -ik krijg morgen versterking- de boel "af" kunnen krijgen. Er moeten dan nog 3 dakplaten op en dan de windvanen en de aansluiting met het dak nog...
Al met al best nog een hoop voor morgen.
Plaatje bij het praatje:



De aansluiting in het gootje van de zijkant gezien



De aansluiting van bovenaf gezien



Van de onderkant gezien



Nog een keer van onderen gezien, en er komt nog 45cm dakplaat voor zodat we op 3 meter uitkomen


Er moet nog een regengoot voor, maar die komt begin Maart wel...

Morgen ongetwijfeld meer ;)
Volvoloos....