[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

BBS

Nokkenaskeeringen zullen de jongens wel bekijken. Als ze het niet vertrouwen zullen ze de keeringen wel vervangen voor verse exemplaren.
Een nokkenaskeering is naderhand ook gemakkelijk te vervangen, veel makkelijker dan een krukaskeering. ;D

Die witte injectoren kan de ECU wel een beetje bijregelen zolang je maar geen volgas geeft. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.....
Ik ga op korte termijn na de ombouw de software gelijk laten aanpassen, zolang zal er niet mee gereden worden met een verkeerde mapping. ;)
Volvoloos....

glenfiddich1983

Respect hoor, zo'n groot (en waarschijnlijk ook vrij prijzig) project met zo'n "ouwe" Volvo.. was het niet veel simpeler geweest een nette T5 automaat op LPi te kopen en dan de mooiste interieurdelen, velgen etc van je oude auto over te zetten? ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

leons850

Citaat van: BBS op 09-09-2015 08:32:20
Nokkenaskeeringen zullen de jongens wel bekijken. Als ze het niet vertrouwen zullen ze de keeringen wel vervangen voor verse exemplaren.
Een nokkenaskeering is naderhand ook gemakkelijk te vervangen, veel makkelijker dan een krukaskeering. ;D

Die witte injectoren kan de ECU wel een beetje bijregelen zolang je maar geen volgas geeft. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.....
Ik ga op korte termijn na de ombouw de software gelijk laten aanpassen, zolang zal er niet mee gereden worden met een verkeerde mapping. ;)

Ik wil echt niet zwartkijken BJ maar het is toch vervelend als je een nokkenaskeerring lek hebt die achter je distributie zit.
Kun je de riem ook meteen weg gooien.
Voor die paar tientjes neem ik ze dus met die gedachten mee.
Wat betreft de krukaskeerring ben ik het wel met je eens. ;)

Ach onze auto's resetten is ook zo gedaan dus mocht je een fout krijgen op de injectoren ben je daar ook zo weer vanaf.
Maar waarom dan een 16T en niet meteen een 18/19T? :evil:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Citaat van: glenfiddich1983 op 09-09-2015 08:53:55
Respect hoor, zo'n groot (en waarschijnlijk ook vrij prijzig) project met zo'n "ouwe" Volvo.. was het niet veel simpeler geweest een nette T5 automaat op LPi te kopen en dan de mooiste interieurdelen, velgen etc van je oude auto over te zetten? ;D
Ja had gekunt. Eerlijk is eerlijk. ;)
Maar ik weet hoe de technische staat van het ding is en ik vind die AWD Toch heel fijn rijden. Dus zou het weer een AWD moeten worden en de vraag is dan net wat je dan weer aantreft.
Plus dat de brandstof rommel bovenop de tank vernieuwd is en dat er anderhalf jaar geleden LPI ingezet is.
Als ik dat opnieuw moet gaan doen bij een garage, Dirk past ervoor om het nog een keer te doen, gaat het al-met-al weer richting de 4-5K aan geld.
Hiermee rekening houdend heeft mij doen besluiten om deze wagen te houden en hem dan maar helemaal naar mijn zin te maken ;)
Die MT naar AT stond niet specifiek op mijn wensenlijstje maar begon als een interesse vraag in het gevraagd topic. Arjen had nog een AWD AT staan en er is een mooi prijsje gemaakt in mijn ogen, gezien het enorme berg werk. Ja en voor je het weet "verbouw" je je halve wagen :D ;D

Citaat van: leons850 op 09-09-2015 09:19:23
Citaat van: BBS op 09-09-2015 08:32:20
Nokkenaskeeringen zullen de jongens wel bekijken. Als ze het niet vertrouwen zullen ze de keeringen wel vervangen voor verse exemplaren.
Een nokkenaskeering is naderhand ook gemakkelijk te vervangen, veel makkelijker dan een krukaskeering. ;D

Die witte injectoren kan de ECU wel een beetje bijregelen zolang je maar geen volgas geeft. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.....
Ik ga op korte termijn na de ombouw de software gelijk laten aanpassen, zolang zal er niet mee gereden worden met een verkeerde mapping. ;)

Ik wil echt niet zwartkijken BJ maar het is toch vervelend als je een nokkenaskeerring lek hebt die achter je distributie zit.
Kun je de riem ook meteen weg gooien.
Voor die paar tientjes neem ik ze dus met die gedachten mee.
Wat betreft de krukaskeerring ben ik het wel met je eens. ;)

Ach onze auto's resetten is ook zo gedaan dus mocht je een fout krijgen op de injectoren ben je daar ook zo weer vanaf.
Maar waarom dan een 16T en niet meteen een 18/19T? :evil:
Ik denk dat Arjen en Dirk dit vanavond wel lezen en hier op gaan reageren. Ik laat het aan hun over ;)
De huidige 15G turbo blijft er voorlopig achter zitten. Ding is absoluut goed, rook en olieverbruik vrij.
Dan erbij als de turbo vervangen gaat worden voor een groter exemplaar dan zit ik ook aan grotere (LPI)injectoren vast, grotere brandstof pomp, LMM etc vast.
Dat is iets voor in betere tijden. ;)
Daarentegen een 3" downpijp staat nog wel op het verlanglijstje....
Volvoloos....

leons850

Citaat van: BBS op 09-09-2015 09:38:47
Knip*

Ik denk dat Arjen en Dirk dit vanavond wel lezen en hier op gaan reageren. Ik laat het aan hun over ;)
De huidige 15G turbo blijft er voorlopig achter zitten. Ding is absoluut goed, rook en olieverbruik vrij.
Dan erbij als de turbo vervangen gaat worden voor een groter exemplaar dan zit ik ook aan grotere (LPI)injectoren vast, grotere brandstof pomp, LMM etc vast.
Dat is iets voor in betere tijden. ;)
Daarentegen een 3" downpijp staat nog wel op het verlanglijstje....

Het was meer een grapje. ;)
Maar voor de 16T moet je eigenlijk ook al naar bruine LPI injectoren toch?
Bij Robbie kwam ik bij onze roadtrip er achter dat zijn witte bovenin bij echt veel last niet meer genoeg konden geven.
Voor een 16T hoef je dus verder weinig aan te passen behalve dus de LPI.
Lekker die 15G turbo blijven rijden, verschil in vermogen met eerst zeker met een beetje een tune is toch bijna 100pk dus dat ga je echt wel voelen. ;D
Eerst even genieten, tegen de tijd dat het allemaal weer wat langzaam voelt kun je altijd nog verder kijken.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70geRwin

Citaat van: leons850 op 09-09-2015 09:57:04
Citaat van: BBS op 09-09-2015 09:38:47
Knip*

Ik denk dat Arjen en Dirk dit vanavond wel lezen en hier op gaan reageren. Ik laat het aan hun over ;)
De huidige 15G turbo blijft er voorlopig achter zitten. Ding is absoluut goed, rook en olieverbruik vrij.
Dan erbij als de turbo vervangen gaat worden voor een groter exemplaar dan zit ik ook aan grotere (LPI)injectoren vast, grotere brandstof pomp, LMM etc vast.
Dat is iets voor in betere tijden. ;)
Daarentegen een 3" downpijp staat nog wel op het verlanglijstje....

Het was meer een grapje. ;)
Maar voor de 16T moet je eigenlijk ook al naar bruine LPI injectoren toch?
Bij Robbie kwam ik bij onze roadtrip er achter dat zijn witte bovenin bij echt veel last niet meer genoeg konden geven.
Voor een 16T hoef je dus verder weinig aan te passen behalve dus de LPI.
Lekker die 15G turbo blijven rijden, verschil in vermogen met eerst zeker met een beetje een tune is toch bijna 100pk dus dat ga je echt wel voelen. ;D
Eerst even genieten, tegen de tijd dat het allemaal weer wat langzaam voelt kun je altijd nog verder kijken.


De overgang van 200pk naar 270 is al enorm. Heb het zelf gemerkt.
Mijn TCV stekker zat los toen ik de auto kocht.
Na de tune van MTE bij Marc van ET kwam er toch iets tekort in druk.
Snel gevonden natuurlijk en dat was andere koek.
Toen ik de daarna zelf reed en de snelweg op draaide was het zoiets van wow en toch en kleine lift van het pedaal, keerzijde is dat vermogen snel went  ;)
Succes met de ombouw BJ maar hij is in goede handen!

leons850

Citaat van: V70geRwin op 09-09-2015 10:12:04
Citaat van: leons850 op 09-09-2015 09:57:04
Citaat van: BBS op 09-09-2015 09:38:47
Knip*

Ik denk dat Arjen en Dirk dit vanavond wel lezen en hier op gaan reageren. Ik laat het aan hun over ;)
De huidige 15G turbo blijft er voorlopig achter zitten. Ding is absoluut goed, rook en olieverbruik vrij.
Dan erbij als de turbo vervangen gaat worden voor een groter exemplaar dan zit ik ook aan grotere (LPI)injectoren vast, grotere brandstof pomp, LMM etc vast.
Dat is iets voor in betere tijden. ;)
Daarentegen een 3" downpijp staat nog wel op het verlanglijstje....

Het was meer een grapje. ;)
Maar voor de 16T moet je eigenlijk ook al naar bruine LPI injectoren toch?
Bij Robbie kwam ik bij onze roadtrip er achter dat zijn witte bovenin bij echt veel last niet meer genoeg konden geven.
Voor een 16T hoef je dus verder weinig aan te passen behalve dus de LPI.
Lekker die 15G turbo blijven rijden, verschil in vermogen met eerst zeker met een beetje een tune is toch bijna 100pk dus dat ga je echt wel voelen. ;D
Eerst even genieten, tegen de tijd dat het allemaal weer wat langzaam voelt kun je altijd nog verder kijken.


De overgang van 200pk naar 270 is al enorm. Heb het zelf gemerkt.
Mijn TCV stekker zat los toen ik de auto kocht.
Na de tune van MTE bij Marc van ET kwam er toch iets tekort in druk.
Snel gevonden natuurlijk en dat was andere koek.
Toen ik de daarna zelf reed en de snelweg op draaide was het zoiets van wow en toch en kleine lift van het pedaal, keerzijde is dat vermogen snel went  ;)
Succes met de ombouw BJ maar hij is in goede handen!

Helemaal met je eens. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

En het grote werk is begonnen, tsjee wat een enorme klus wordt dit al met al... :o

De nieuwe, lees: andere kabelboom:





en het kaal maken van het huidige blok:





En dan moet het LPI gebeuren nog in de andere kabelboom gesoldeerd worden morgen. :o
Daarna het hele dashboard eruit halen en daarna gelukkig weer aan de opbouw gaan beginnen :D
Volvoloos....

UserID6342

Hahaha, we vermaken ons prima met dat 'hok' BJ  ;D ;D, maar ja het is gewoon een hoop werk.

@Leon waarom zou je nokkenaskeerringen gaan vervangen als deze 100& dicht zijn ???  Bij een krukaskeerring ligt dat iets anders, ivm de arbeidstijd die er voor nodig is om te herstellen.  En de laatst genoemde vervangen wij standaard als het hele blok eruit ligt....

Ohw, sjips, zal NP niet leuk vinden omdat wij iets vervangen wat nog niet kapot is......

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 09-09-2015 18:55:49
Hahaha, we vermaken ons prima met dat 'hok' BJ  ;D ;D, maar ja het is gewoon een hoop werk.

@Leon waarom zou je nokkenaskeerringen gaan vervangen als deze 100& dicht zijn ???  Bij een krukaskeerring ligt dat iets anders, ivm de arbeidstijd die er voor nodig is om te herstellen.  En de laatst genoemde vervangen wij standaard als het hele blok eruit ligt....

Ohw, sjips, zal NP niet leuk vinden omdat wij iets vervangen wat nog niet kapot is......

Nee idd, nu is het ineens geen koopje meer ;D

arjen850

Er gaan nog wel een paar uurtjes inzitten voordat jij de eigenaar bent van een heuse T5 AT AWD :D

BBS

Pfff dat blijkt wel ja :o ::)
Tis een hele dikke klus dit ombouwen...
Volvoloos....

leons850

Ik vervang de nokkenas keerringen om precies de zelfde reden als jullie de krukas keerring vervangen. Die achter de distributie wil ik liever niet lek hebben op een ongelegen moment, naast het feit dat je riem de ton in kan vind ik een nieuwe monteren een lastig klusje. Dus voor die 20euro en een beetje dan maar preventief. En dan nog eens het zelfde voor de 2 aan de ontsteking zijde want die doe je toch in 20min.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

KIM

Hier hetzelfde. Heb voor het T5 blok alle keerringen (+ tools) liggen. Ben nu toch bezig.

BBS

Uit het "verheugd" topic schaamteloos gekopieerd :evil::


Citaat van: BBS op 03-09-2015 20:38:37
Nee, ik heb een foutje gemaakt, niet eens schade ofzo, maar meneer vond dat 'ie een statement moest maken.
Dus was het aan het einde van de week over en uit. Ik liep er via Pay-roll maar niks aan te doen.

Verkeerd moment, verkeerde handeling, op de verkeerde dag op het verkeerde tijdstip :eusa_doh:
Als hij zo met het personeel om moet gaan, dan is het voor mij ook helemaal klaar....


En zo waar kan het in verheugd :eusa_dance: :eusa_dance:
Omdat ik in de WW zit kan ik nu met behulp van subsidie mijn code 95 eerst compleet maken. Schijnt van SOOB een potje te zijn ???
En aansluitend voor 99% zeker per week 40 weer werk gevonden, op mijn eigen verzoek 4 dagen in de week :D :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Maar niet meer bij OTTEN....
Vandaag nog ff contact gehad met de hoofdplanner, en die vond het ook een veel te veel overtrokken reactie van de directie.... :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:
Volvoloos....