[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.


BBS

Volvoloos....

Jack v

Bert zn auto is weer klaar de carterventilaatie geheel vernieuwd, was ook duidelijk nodig. De turbo had geen speling en fluit nu weer lekker mee.
Ook de vacuumslangen zijn vervangen hier zaten enkele zeer brakke ev verrotte exemplaren tussen die gewoon afbraken als jje hand er naar uitstak.



Daytonawim heeft meegeholpen om dit alles te vervangen was ook wel nodig gezien het vele werk dat er aan de roffel zat. Had het anders niet in 1 dag gehaald.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sbv

Die zit mooi dicht zeg.

En hebben jullie de pot nog doormidden gehaald ? die ervoor zit om te zien of er nog veel drap in zit ?

Jack v

nee dat mag Bert jan zelf doen ik heb alles bij elkaar gelegd wat er af is gekomen dan kan hij het bekijken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jans Duiven

#590
Citaat van: Jack v op 26-08-2011 17:53:08
Bert zn auto is weer klaar de carterventilaatie geheel vernieuwd, was ook duidelijk nodig. De turbo had geen speling en fluit nu weer lekker mee.
Ook de vacuumslangen zijn vervangen hier zaten enkele zeer brakke ev verrotte exemplaren tussen die gewoon afbraken als jje hand er naar uitstak.
http://i52.tinypic.com/2v3llq1.jpg
http://i52.tinypic.com/wkrbqg.jpg

Daytonawim heeft meegeholpen om dit alles te vervangen was ook wel nodig gezien het vele werk dat er aan de roffel zat. Had het anders niet in 1 dag gehaald.


:o Die zit lekker dicht.

Goed werk Jack én Wim!  :eusa_clap:

Jack v

Vergeet Wim niet Hans die is er net zolang en intensief mee bezig geweest.

Ook het gasklephuis e.d zijn alleemaal gereinigd. Ook deze was behoorlijk vervuild.

Dit zijn helaas alle foto's een verslag voor de wissel is er wel op het forum te vinden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BBS

Ik ben heel benieuwd hoe de roffel nu rijd :eusa_pray:
Het KAN niet anders dan dat het heel goed moet zijn... Ik spreek Jack zometeen nog even bij Hans...
Volvoloos....

daytonawim

#593
Eh, ook de stationairregelaar heeft een flinke beurt gehad, leek eerst niet nodig, bij nader inzien was ie flink ransig

Na het starten heeft ie mischien nog geen 10 seconden een klein beetje gerookt, toen was het weg, dacht eigenlijk dat de hele uitlaat e.d wel onder de olie boel zouden zitten, dat viel in elk geval mee.


Mooie uitlaten hoor, mits ze eens fatsoenlijk worden gemonteerd  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

daytonawim

Inmiddels bijna 21.00 uur hoe reed dat " hok " nu ?

Sbv

Nog grote blauwe walmen of viel het mee ? nokkenas keringen waren nog goed ?

Jans Duiven

#596
Dat ding rijdt weer zoals het moet. Ik heb 'm even de sporen gegeven en rap naar de 180 gereden hierachter op een weggetje.
Hij trekt weer op zoals het hoort, geen rook en het blok loopt weer mooi zonder te schudden.

Bert Jan rijdt nu met een dikke grijns op z'n gezicht naar Hoogeveen en Jack heeft de rooie 855 nu
mee naar Roger.

Applaus heren!  :eusa_clap:

daytonawim

Er zeek tenminste nergens olie uit alles was mooi droog, ook niet bij de verdeler, waar we voor nood even een  "goede" oude gebruikte op gezet hebben.

Ik geloof dat ie hier alle mazzel van de wereld gehad heeft,  nu duimen dat dat zo blijft.

Heb ook nog even getest of ie carterdruk opbouwd, zelfs dat niet eens, ook niet met gasgeven.


daytonawim

#598
Citaat van: Hans Duiven op 26-08-2011 21:00:46
Dat ding rijdt weer zoals het moet. Ik heb ff 'm even de sporen gegeven en rap naar de 180 gereden hierachter op een weggetje.
Hij trekt weer op zoals het hoort, geen rook en het blok loopt weer mooi zonder te schudden.

Applaus heren!  :eusa_clap:

Thanks  ;D

Was ook best een klussie, helaas hen ik niet IRL gezien hoe het voor die tijd was  :'(

Maar rammelen doet dat blok wel  :eusa_whistle: :eusa_whistle:, daar zit nog effe een uutje werk in voor hem  ;D

Jans Duiven

#599
Citaat van: daytonawim op 26-08-2011 21:01:32
Citaat van: Hans Duiven op 26-08-2011 21:00:46
Dat ding rijdt weer zoals het moet. Ik heb ff 'm even de sporen gegeven en rap naar de 180 gereden hierachter op een weggetje.
Hij trekt weer op zoals het hoort, geen rook en het blok loopt weer mooi zonder te schudden.

Applaus heren!  :eusa_clap:

Maar rammelen doet dat blok wel

Morgen komt de onderste motorsteun er onder en dan kan hij weer even vooruit  ;)

Nou Bert Jan, kom er eens in? Hoe reed dat?