[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Citaat van: BBS op 27-08-2011 22:16:26
Het valt trouwens iedereen heel erg op dat het blok nu wel héél erg rustig is geworden. :eusa_dance:

Eerst voelde je het blok iets "schudden" als je bijvoorbeeld voor een stoplicht stond te wachten. Als het ware "voelde" je de motor wel lopen :( Nu moet je echt op je toerenteller kijken of het blok nog loopt :D Ook vind ik dat het blok soepeler is, hort en stoot niet meer bij gas geven en gas loslaten.
Ik heb het al eerder gezegd, het is dat ik weet dat het onze oude wagen is, maar qua loop van de motor is het net alsof 'ie hagelnieuw is.

Aan deze kant van de kompjoeter zit een "tevreden roffelaar" en steekt symbolisch een dikke sigaar op ;D

Fijn gevoel hé.
Van mij ging het op een bepaald moment zo ver, dat ik zocht naar onderdelen die ik nog kon vervangen om hem NOG beter te laten lopen.
Ik ben er nu zo wat denk ik. :(

BBS

Citaat van: Vulk op 28-08-2011 07:41:04
Citaat van: BBS op 27-08-2011 22:16:26
Het valt trouwens iedereen heel erg op dat het blok nu wel héél erg rustig is geworden. :eusa_dance:

Eerst voelde je het blok iets "schudden" als je bijvoorbeeld voor een stoplicht stond te wachten. Als het ware "voelde" je de motor wel lopen :( Nu moet je echt op je toerenteller kijken of het blok nog loopt :D Ook vind ik dat het blok soepeler is, hort en stoot niet meer bij gas geven en gas loslaten.
Ik heb het al eerder gezegd, het is dat ik weet dat het onze oude wagen is, maar qua loop van de motor is het net alsof 'ie hagelnieuw is.

Aan deze kant van de kompjoeter zit een "tevreden roffelaar" en steekt symbolisch een dikke sigaar op ;D

Fijn gevoel hé.
Van mij ging het op een bepaald moment zo ver, dat ik zocht naar onderdelen die ik nog kon vervangen om hem NOG beter te laten lopen.
Ik ben er nu zo wat denk ik. :(

Zo ver wilde ik eigenlijk niet gaan. Ik heb teveel hobby's op dit moment waar ik mee bezig ben. Komt nog bij dat ik pas net weer aan het werk ben, daardoor ben ik al blij dat het reguliere onderhoud nu zo zachtjes aan allemaal gedaan wordt.
Maar uit voorzorg dingen gaan vervangen, wat op moment van vervangen nog ruim voldoet, vind ik een beetje kapitaalvernietiging...
Als er wat kapot gaat, dan gaat het zeker vervangen worden, dat wel weer ;)
Volvoloos....

BBS

Vandaag even contact gehad met mijn "vaste" garage, volgende week Donderdag wordt de olie+filter vervangen.
Er komt dan Valvoline 10W40 MaxLife op. Kijken hoe dat gaat bevallen ;)
Wel moeten we aanstaande zaterdag naar Groningen voor een trouwerij van mijn Neefje. Die trouwt op zaterdag in/bij de martinikerk.
Volvoloos....

Jans Duiven

Citaat van: BBS op 29-08-2011 20:04:49
Vandaag even contact gehad met mijn "vaste" garage, volgende week Donderdag wordt de olie+filter vervangen.
Er komt dan Valvoline 10W40 MaxLife op. Kijken hoe dat gaat bevallen ;)
Wel moeten we aanstaande zaterdag naar Groningen voor een trouwerij van mijn Neefje. Die trouwt op zaterdag in/bij de martinikerk.

Als je zelf een motorsteun kan vervangen Bert Jan, dan kan je toch ook wel olie + filter vervangen?  ;D

Maar ff serieus: Die oude olie inclusief de ontvetmeuk die er in terecht is gekomen moet er gewoon zo snel mogelijk uit!

Hans

The Demon

Hee Bert Jan

Rij ik vanmiddag op de A 50 zie ik in de verte een auto van Otten, ik dus even wat kolen op het vuur gegooid  :evil: ik dacht die laat ik even schrikken ;D
Kom ik dichterbij zie ik dat het een Volvo is  >:(
Helaas, volgende keer beter.

Groet,
The Demon.

BBS

Citaat van: Hans Duiven op 29-08-2011 20:21:10
Citaat van: BBS op 29-08-2011 20:04:49
Vandaag even contact gehad met mijn "vaste" garage, volgende week Donderdag wordt de olie+filter vervangen.
Er komt dan Valvoline 10W40 MaxLife op. Kijken hoe dat gaat bevallen ;)
Wel moeten we aanstaande zaterdag naar Groningen voor een trouwerij van mijn Neefje. Die trouwt op zaterdag in/bij de martinikerk.

Als je zelf een motorsteun kan vervangen Bert Jan, dan kan je toch ook wel olie + filter vervangen?  ;D

Maar ff serieus: Die oude olie inclusief de ontvetmeuk die er in terecht is gekomen moet er gewoon zo snel mogelijk uit!

Hans

Ik KAN de olie en het filter wel vervangen, maar ik wil het even niet. ;) Zaterdag hebben we een trouwerij(GR) en een verjaardag van mijn broertje. (Nieuw-Leusen)
Dan zou ik de olie en filter op zondag moeten vervangen, maar ik heb de laatste zondagen vanaf na onze vakantie al door moeten doen. Vorig jaar ben ik zelf te pas geweest, (dat weet je ;)) en ik voel aan mijn lijf dat het op dit moment te gek gaat. Dus zondag wordt een verplichte rustdag, en het weekend erna gaan we met de roffel en nieuwe sleurhut een weekendje naar de Wilsumer Berge (DLD). Het weekend daarna moet ik werken. Dan zou de olie pas eind September vervangen gaan worden en dat is echt veel- en veel te lang... ;)
De garagist haalt de roffel bij mijn werk op, en zet hem daar ook weer neer... 8)
Volvoloos....

BBS

Citaat van: The Demon op 29-08-2011 20:23:28
Hee Bert Jan

Rij ik vanmiddag op de A 50 zie ik in de verte een auto van Otten, ik dus even wat kolen op het vuur gegooid  :evil: ik dacht die laat ik even schrikken ;D
Kom ik dichterbij zie ik dat het een Volvo is  >:(
Helaas, volgende keer beter.

Groet,
The Demon.

Ik heb vandaag een keer of 3 "gependeld" tussen Heerenveen en Meppel.
Morgen naar Herford en daar ook weer terug laden. Inderdaad de volgende keer beter, al moet je wel erg goed je best doen om mij te laten schrikken. ;D
Weet je, ik zit natuurlijk niet voor niks achter de gordijnen ;D
Volvoloos....

BBS

Morgen hopelijk een relaxt dagje :eusa_pray: Eerst in Leeuwarden lossen en ook de bak weer volscheppen. Dan naar Beilen om het te lossen waarschijnlijk morgen een dagje "rundum Hausen" ;D
Volvoloos....

LQDI

Citaat van: BBS op 01-09-2011 21:08:28
waarschijnlijk morgen een dagje "rundum Hausen" ;D

Hintergarten schijnt ook mooi te zijn

BBS

Citaat van: LQDI op 02-09-2011 12:02:15
Citaat van: BBS op 01-09-2011 21:08:28
waarschijnlijk morgen een dagje "rundum Hausen" ;D

Hintergarten schijnt ook mooi te zijn

;D
Dat is verboden voor alles wat meer wielen heeft dan 2 en een externe motor(tje)
Volvoloos....

BBS

#670
Vandaag een paar dingen gedaan, eerst vanmorgen naar "de olde Grieze" in Grûnn geweest voor de trouwerij van mijn neef.
Was wel een mooie plechtigheid, maar toch voelde het vreemd. Er klopte iets niet. Een lege stoel naast ons... :-\
Dan merk je toch dat het verwerkingsproces nog bezig is. Wij vonden het allemaal een mooie plechtigheid, maar we hebben er niet zo van genoten wat we anders wel zouden doen. Er waren momenten dat de ambtenaar van de burgelijke stand de aanwezigen bedankte en ook de ons ontvallen personen even aanhaalden.
Hij doelde hier heel duidelijk mee mijn/onze vader. Dan heb ik het niet meer, en rollen mij de tranen naar beneden. Ook op een dergelijke plechtigheid.
Het feest zelf hebben we niet meegemaakt, daar hadden we geen trek in/konden we niet trekken. We zijn weer naar huis gegaan.

We zijn nu ruim 3 maanden verder en zo nadenkende en alles gebeurtenissen van de laatste jaren de revue laten passeren ga je onbewust toch prakkiseren/denken hoe het de laatste tijd is gegaan. Zo ook vandaag weer. Dat stellende kan ik voor mijn eigen niet anders stellen dat we de laatste 10-12 jaar steeds dichter naar elkaar toe zijn gegroeid. De band die steeds hechter en hechter werd en zo plotseling kapot gerukt is.
Het is bijna onvoorstelbaar hoe een humeur/zin om iets te doen dan ook zo in eens om kan slaan. :eusa_think:

Verder toch nog even aan de nieuwe caravan gesleuteld. De teleurstelling was nog groter. 2 van de 4 uitdraaisteunen zijn zo krom als een hoepel en moeten vervangen worden. Eigenlijk moeten ze alle 4 vervangen worden. Ook zit er een plek in het houtwerk van de bodem van de caravan. Dat moet maar hersteld worden met 2K houtrot vuller en een polyester matje eronder. De bodem in zijn geheel een keer opnieuw in de tectyl zetten kan ook geen kwaad. :D
Verder naar nog mijn broertje geweest vanwege de verjaardag van zijn vriendin. Daar zijn we om 23.00 uur weggegaan.
Eigenlijk om de reden die hierboven staat omschreven....

Edit:
Het oliepeil ook gecontroleerd, blijft nu mooi op de midden staan :eusa_dance: Dus het olieverbruik is drastisch geminderd.
Ook het brandststof verbruik is omlaag gegaan nu de vacuumslangen vervangen zijn. Deed de wagen voorheen bij 130Km/H/u ongeveer 13Ltr/100KM, nu zit het verbruik rond de 9,7 Ltr/100Km Leuke bijkomstigheid 8)
Volvoloos....

The Demon

Je weet wat ik gezegd heb, hé Bert Jan.

Groet,
The Demon.

niwesa

CiteerWe zijn nu ruim 3 maanden verder en zo nadenkende en alles gebeurtenissen van de laatste jaren de revue laten passeren ga je onbewust toch prakkiseren/denken hoe het de laatste tijd is gegaan. Zo ook vandaag weer. Dat stellende kan ik voor mijn eigen niet anders stellen dat we de laatste 10-12 jaar steeds dichter naar elkaar toe zijn gegroeid. De band die steeds hechter en hechter werd en zo plotseling kapot gerukt is.
Het is bijna onvoorstelbaar hoe een humeur/zin om iets te doen dan ook zo in eens om kan slaan.

Het is mooi als je kan zeggen dat jullie naar elkaar toe gegroeid zijn. Heel herkenbaar, dat de "opvoeding" overgaat in vriendschap op basis gelijkwaardigheid. de eerst noodzakelijke autoriteit vervalt dan, althans dat is mijn ervaring.
Die lege stoel; mijn vader is nu 11 jaar geleden (helaas  veel te vroeg) overleden, en ik ervaar dat soort momenten nog steeds. Er gaat eigenlijk geen dag voorbij waarop ik wel even aan mijn vader denk. Hopelijk blijft dat zo.

Drie maanden is nog heel kort, goed dat je in elk geval voor je emoties uit komt. Sterkte er mee vooral op dit soort dagen.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

daytonawim

Tja, mijn "ouwe" is met 57 heen gegaan, zo'n 10 jaar geleden en er gaat geen week voorbij zonder dat ik wel eens
aan hem moet denken, of dat ik ergens mee bezig ben en mezelf afvraag "ouwe hoe had jij dit nu weer opgelost"

daytonawim

Fijn dat je bolide weer lekker rijd, nu nog effe die frisse olie er in (laten) doen.

Ps, haal bij de dealert effe een nieuwe olie aftapdop op !!!!