[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

)()()sT


NinaPaul

Citaat van: The Demon op 04-09-2014 21:59:06
Citaat van: NickGR op 04-09-2014 21:54:55
Citaat van: BBS op 04-09-2014 21:52:09

Eerst maar eens zien dat we de benodigde certificaten in het bezit krijgen

achter m'n auto mag ook een aanhangwagen, waarom moet dat in het beroepsvervoer weer geld kosten  :eusa_wall:
Als chauffeur moet je betalen om te werken  :eusa_wall: :eusa_wall:

Elke opleiding kost geld.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

CarolineB

Citaat van: NinaPaul op 05-09-2014 12:34:07
Citaat van: The Demon op 04-09-2014 21:59:06
Citaat van: NickGR op 04-09-2014 21:54:55
Citaat van: BBS op 04-09-2014 21:52:09

Eerst maar eens zien dat we de benodigde certificaten in het bezit krijgen

achter m'n auto mag ook een aanhangwagen, waarom moet dat in het beroepsvervoer weer geld kosten  :eusa_wall:
Als chauffeur moet je betalen om te werken  :eusa_wall: :eusa_wall:

Elke opleiding kost geld.

Is dit eigen keuze of op verzoek van je baas?
Als het op zijn verzoek is, zou ik zeggen dat ik best de opleiding zou willen doen maar wel op zijn kosten.
Desnoods met een aanhangsel bij je contract dat je wel een % moet betalen als je binnen een bepaalde periode zelf ontslag neemt.

BBS

#2163
Citaat van: NinaPaul op 05-09-2014 12:34:07
Citaat van: The Demon op 04-09-2014 21:59:06
Citaat van: NickGR op 04-09-2014 21:54:55
Citaat van: BBS op 04-09-2014 21:52:09

Eerst maar eens zien dat we de benodigde certificaten in het bezit krijgen

achter m'n auto mag ook een aanhangwagen, waarom moet dat in het beroepsvervoer weer geld kosten  :eusa_wall:
Als chauffeur moet je betalen om te werken  :eusa_wall: :eusa_wall:

Elke opleiding kost geld.
Tuurlijk, dat snap ik ook wel.
Maar het gaat weer op de manier waarop. Mijn jaarlijkse kosten om straks aan het werkt te mogen bedraagt circa 300 euro/jaar. Misschien in de loop der jaren gaat dit wel oplopen.
En dat is dat om elke 3 jaar het rijbewijs te verlengen, diverse medische verklaringen, bestuurderspassen en het nascholings gedoe.
Ik weet niet of ik dit blijf doen tot aan mijn pensioen gerechtigde leeftijd :eusa_think:

@Caroline,

Dit is op mijn eigen verzoek eigenlijk. LZV heeft toch nog een betere kans om te overleven. Dit soort werk gaan de Polen en consorten niet overnemen.
En het maakt je een stukje onafhankelijker ;)

Volvoloos....

BBS

Zo en weer over op "Volvo" gerelateerd geleuter:  ;D

Vandaag wederom met de 2 kleine losse delen van het andere interieur bezig geweest, maar nu met een zacht nagelborsteltje.
Voor de grote delen zal ik een grotere klerenborstel gaan opzoeken maar de eerste resultaten zijn bemoedigend. Wel twijfel ik er nog steeds over om wanneer het interieur helemaal schoon is om het toch te gaan verven.


Een fotootje van de beide losse delen die net opnieuw gedaan waren:






In eerste instantie vond ik de resultaten maar zo-zo eigenlijk tot ik één deel op de bijrijdersstoel neer legde:




En op de achterbank:



En eigenlijk valt het mij niet heel veel tegen :eusa_angel: :D
Volvoloos....

CarolineB

Ok, dan wordt het een dure grap als je de opleiding volledig zelf moet betalen. Maar kan inderdaad een investering in je toekomst zijn. Volgens mij betaalt Ernest zijn baas wel zijn bestuurderspas, ik zal het is navragen als ik hem zie.

Ik zou heel erg twijfelen of ik wel de verf zou pakken, dit is al een hele verbetering!!

Jack v

Eigenlijk is het kolder dat je hier een extra opleiding voor moet doen. Wij rijden met schuifopleggers tot 32 meter lengte en daar hoef je niks extra's voor te doen dan alleen de goede vergunning bij je te hebben ???
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BBS

Citaat van: Jack v op 06-09-2014 21:31:37
Eigenlijk is het kolder dat je hier een extra opleiding voor moet doen. Wij rijden met schuifopleggers tot 32 meter lengte en daar hoef je niks extra's voor te doen dan alleen de goede vergunning bij je te hebben ???
vacatures?? ??? ;D
Volvoloos....

razorx

#2168
Pfioe! Wat een kleur of tintverschil na dat schoonmaken.
Ik las wel eens de klacht op dit forum dat men na het verven een te lichte kleur had, maar die tint hoort dus zo licht te zijn.

Wat het werk en zo aangaat: Het komt niet echt cadeau tegenwoordig. En dat terwijl de top zich verder mag verrijken met onwezenlijke bedragen.
Een Russische schrijver zei ooit: De rijkdom is de voornaamste oorzaak van de armoede.
(Tolstoi)

BBS

En de foto's vertekenen ook nog een hoop, in het echt zijn de 2 gedane delen nog wat helderder....
Ik ga de achterbank leuning als eerst volgende doen, kijken wat het verschil dan gaat doen. ;)

Yits, die Rus had en heeft het nog steeds bij het rechte eind gehad ;)

Vanavond ook nog ff een stukje gelopen in Schutsloot. Er staat een net gerenoveerd huis, helemaal wit gemaakt aan de sloot kant.
Met windstil weer en ideale omstandigheden vraagt dat om een aaifoon foto :D





De volgende keer neem ik de goede camera mee :eusa_boohoo:
Maar ik zou de woning best willen hebben 8) :D
Volvoloos....

BBS

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,70922.msg1537812.html#msg1537812

Wat een leuk weekendje had moeten worden pakte net even wat anders uit :-\
Het gaat intussen iets beter, maar wel met de poot omhoog en bijna niet kunnen lopen. De kuur lijkt wel aan te slaan maar een echt antwoord daarop weten we morgen/overmorgen pas. Voorlopig de komende week/weken wel uitgerangeerd want zolang ik bijna niet lopen kan, hoef je het niet te proberen om te gaan werken...
Geluk bij een ongeluk was wel dat we er heel vroeg bij waren want er werd eerst gedacht aan trombose in het been of een vleesetende bacterie.
Gelukkig was dat alles achteraf niet van toepassing. Het been was wel warm -ik ook ruim 39,5 koorts- maar geen zichtbare verschijnselen.
Pas later op de avond -na 22:00 uur- werd het been zichtbaar rood. Toen begon het bij iedereen te dagen en kort daarna kwam de definitieve uitslag:
Acute wondroos in een vroeg stadium. Ook de bloedwaardes laten het beeld zien. De witte bloedlichaampjes zijn hoog en de ontstekingswaardes zijn hoger dan normaal. Een dikke kuur van 4x daags 1000 milligram gedurende 10 dagen op zak mee konden we om 23:30 uur het Leids UMC weer verlaten. ::)
Ik wist niet dat wondroos zo verrekte pijnlijk kan zijn, het was bijna onmogelijk om te lopen en de schrik zat er bij Jennie ook vreselijk in...

We hadden wilde plannen voor het weekend, even kijken op de NHP en dan op de zondag een dagje Amsterdam doen en aansluitend lekker eten.
Er kwam niks van terecht behalve dan dat we om 18:15 uur bij de Huis Artsen Post waren en nog geen half uur later in het Leids UMC waren.
Met heel veel dank aan NickGR, Jeanine en Koen die binnen no-time daar ook aanwezig waren om o.a. Jennie te ondersteunen. :eusa_clap: :eusa_clap:

Sorry Henk dat we er niet waren, maar dat waren onvoorziene omstandigheden wat ik ook liever niet had....

We hebben zelfs het weekendje weg afgebroken en zijn eerder weer richting huis gegaan, want als het toch mis gaat dan ben ik liever wat dichter bij huis.
Niks mis met het Leids UMC, maar alle familieleden zitten wel aan de andere kant van het land. ::)
Nu zitten we op de camping veelal met de poot omhoog en veel medicatie slikken. Op zich geen straf maar ik had wel nog wat plannen voor de komende week.
Ik wilde de auto nog ff wassen en in de poets zetten en de straat nog iets ophogen omdat die iets verzakt.
Er komt nu niks van terecht aan gezien ik nauwelijks een eindje kan lopen.
Hopen dat de kuur goed aanslaat....
Volvoloos....

BBS

En nogmaals jullie enorm bedankt voor alles wat jullie (Nick, Jeanine en Koen) voor ons betekend hebben :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_dance:
Het voelde echt heel hecht en ben er ook echt van onder de indruk geweest ;)
Volvoloos....

UserID6342

Sterkte BJ en ook Jennie natuurlijk !

BBS

Gisteren de Volvo850 BBQ gehad bij ons op de camping. Het was erg gezellig en zeer beslist voor herhaling vatbaar.
Walter, Thea, Dirk, Jessica, Arjen, Jolanda en de kinderen, Nick, Jeanine, Koen en wij dan. Wij hadden de BBQ georganiseerd, maar waren bang dat er van alles niet genoeg was. Dat laatste was gelukkig niet van toepassing, maar het was zo gezellig dat we het nog een keer gaan doen. :D

Wij hebben helaas geen foto's gemaakt, wel zijn er door Dirk, Arjen, Nick en Walter foto's gemaakt.
De foto's van Walter heb ik gekregen en zal ze op het forum plaatsen.

De pictures:






Het eerste bezoek aangekomen op de vrijdag....


Mooi rood is niet.......


















Vleesch1....


Vleesch2...






VLEESCH!!!! ;D ;D


Nog meer VLEESCH!!




















Koen op zoek naar verborgen Spareribs :o ;D






"De mijne is zooooo lang" ;D




The day After....



Volvoloos....

elianmars

Ziet er gezellig uit!

Zo te zien past GVR maar net in de stacaravan  ;D