[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Ja standaard een 13G en ik heb een 15G liggen... Beide met een rechte piep eraan.

Net in de boekhouding zitten snuffelen wanneer ik voor het laatst de olie heb ververst. Dat blijkt begin oktober vorig jaar door mijzelf te zijn gedaan bij een kilometerstand van 293k. Intussen zijn we precies een jaar verder en staat de teller nu op 308k. Exact 15k gereden in een jaar.

Maar: ik had vorig jaar alle Vavoline olie Max life 10w40 bij Halfords NL opgekocht, te weten de nog in voorraad zijnde 16 liter.
Deze op voorraad gelegde olie van vorig jaar is inmiddels op en heb vandaag maar 3 flacons Shell Helix olie 10w40 bij de Action gehaald. Er gaat nu de 17!! Liter olie op in 1 jaar/15.000 kilometers... :-\
Gemiddeld dus elke 880 kilometer een liter olie ::)

Het wordt er tijd voor.....
Volvoloos....

Sbv

tijd voor compleet nieuwe turbo dan kan je de komende tig jaar weer voort

Lunadust

Die zuupt nog meer dan de Baas.

Snel die andere föhn  erop...
Techneut, geen dichter.

BBS

Eerst maar eens kijken of deze föhn inderdaad goed is. Om vervolgens de onderdelen op te zien scharrelen die daarvoor benodigd zijn.
Ik denk dat de föhn gemonteerd gaat worden wanneer de wagen toch een APK nodig heeft. De remslangen achter moeten vervangen worden, die vertonen droogtescheurtjes en de remolie is intussen meer dan 5 jaren oud...
Dan kan Dirkie gelijk de tijdelijke föhn erop zetten en hopelijk dan een minder hoog olieverbruik....
Volvoloos....

The Demon

Als je er geen olie ingooit kan hij het ook niet verbruiken  ;D :P :-*

BBS

Citaat van: The Demon op 05-10-2014 18:24:02
:eusa_wall: :eusa_wall: Ik wil er nog wel iets gebruik van maken dan een paar dagen Walter :evil:

Ik zat even te zoeken naar welke delen ik nodig zou hebben om de turbo te moeten vervangen.
Volgens mij kom ik dan niet verder dan:

• 4x pakking nummer 11994
  • 4x tapeind nummer 1336261
  • 1x pakking nummer 8642450

Lijkt mij wel wat weinig, maar ik kan zo ook niet zien of er nog meer aan moet....
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 06-10-2014 13:11:13
:eusa_wall: :eusa_wall: Ik wil er nog wel iets gebruik van maken dan een paar dagen Walter :evil:
Jij sturen en Jennie duwen?  :eusa_think: ??? :eusa_whistle:
Of de Toyota ervoor als trekker?  :P

flipje77

Citaat van: The Demon op 06-10-2014 20:38:59
Jij sturen en Jennie duwen?  :eusa_think: ??? :eusa_whistle:
Of de Toyota ervoor als trekker?  :P

Zeg meneer Ratelman, Ik stuur enkel en uitsluitend. Duwen is NIET aan mij besteed. :eusa_naughty:
En: mijn rode wagentje wordt niet als trekschuit gebruikt....  :eusa_hand:

;D
Angst is de grootste vijand van het leven.

The Demon

Dan wordt het toch een nieuwe Föhn erop en een sloot verse olie, ik dacht een goedkope oplossing te hebben  :eusa_shifty:

)()()sT

Ik zat even te zoeken naar welke delen ik nodig zou hebben om de turbo te moeten vervangen.

Lijkt mij wel wat weinig, maar ik kan zo ook niet zien of er nog meer aan moet....

Als je het echt goed wilt doen vervang je alle moertjes, tapeinden, ringen etc. voor nieuw. Dat kost overigens een klein vermogen (alles bij elkaar iets van €180,- ::))

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18916.4380.html

TonV70R

Citaat van: )()()sT op 06-10-2014 21:54:57

Als je het echt goed wilt doen vervang je alle moertjes, tapeinden, ringen etc. voor nieuw. Dat kost overigens een klein vermogen (alles bij elkaar iets van €180,- ::))

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18916.4380.html

Alleen de turbo vervangen heb je enkel de delen voor de turbo nodig (4 x astap spruitstuk turbo, 3x astap turbo naar downpipe, 7x moertje. totaal 6 koperen ringen en een olieretourpakking met daarbij een rubber voor de retour naar het blok.
Als je alles los hebt zou ik meteen de 2 waterslangetjes mee vervangen (en de daarbij behorende slangklemmen).

Heb afgelopen week net het spruitstuk vervangen en daarbij ook alles vernieuwd. Kost wat maar heb je ook wat ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

BBS

Er zijn nog wel wat andere plannen voor de 2,5T in de toekomst. Dus ik heb eigenlijk geen zin om ff 200 euro af te tikken om een gebruikte föhn erin te zetten.
Ik heb Koen ook ff laten voelen aan de turbo, maar hij vond er ook geen bijster bijzondere speling op zitten. En aangezien de roffel toch op 8 november naar Dirk toe gaat voor de jaarlijkse AaPeeKaa marteling zal hij er ook naar kijken of de föhn vervangen kan en moet worden. De meest belangrijke dingen worden wel vervangen maar wat niet strikt hoeft doen we ook niet.
Net als de subframe inserts, kachelmotorklep dingen, remslangen en remolie.

Dus we zullen het straks wel horen hoe en wat.... ;)
Volvoloos....

BBS

Vandaag ook bezoek gehad van Nick, Jeanine en Koen. Op het programma stond een lekkere verwen poetsbeurt voor de roffel.
Nick wilde nog wat knooien aan zijn eigen wagen en de dames...... tsjaa die hebben zich wel vermaakt... ;D

De V had voor het laatst een goede poetsbeurt gehad ruim 3 jaar geleden, dus het mocht er wel van komen.
We begonnen met het kleien van de wagen. Het viel ons eigenlijk nog wel mee wat er na 3 jaar tijd af kwam. We hadden erger verwacht.
Maar net nadat we klaar waren met kleinen kregen we allemaal een alarm op de telefoon dat er met een half uur regen voorspelt werd.
In goed overleg hebben we maar een zeil van 4x6 meter gespannen tussen de garage en beide schuttingen. Zo konden we in ieders lekker droog staan en toch doorgaan met poetsen.

Na het kleinen hebben we een laagje black hole erop gesmeerd. Dat haalt de kleur mooi op en kleine inperfecties worden zo mooi gemaskeerd.
Daar overheen is een laag Collinite 845 gegaan om een mooie langdurige standtijd te bewerkstelligen. En omdat we het mooiste wilden hebben is daaroverheen een mooie laag Collinite 915 gegaan voor die extra diepe glans. 8)

Nou we hebben er naar staan kijken maar het resultaat mag er echt wezen. :eusa_dance: :eusa_clap:

De ploaties:

De wagen heeft nu weer een diep donkere glans en ziet er ook van dichtbij erg mooi uit nu.

Koen heeft ook nog een paar ploaties gemaakt en ik verwacht die binnenkort ook online te staan. :D
Volvoloos....

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm