[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Haha ja zo gaat dat hier ook, het ene project is nog niet afgerond of de 10 volgende zitten al weer in m'n hoofd.
Het is gewoon te leuk dat is t ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BBS

Citaat van: arjenT5R op 21-01-2018 13:38:01
Haha ja zo gaat dat hier ook, het ene project is nog niet afgerond of de 10 volgende zitten al weer in m'n hoofd.
Het is gewoon te leuk dat is t ;D

Toegegeven, het smaakt wél naar meer, meeerrr mééééérrrrr ;D ;D

Eerst zorgen dat de wagen helemaal klaar is, remmen komen binnenkort aan de beurt. Die 302mm remmenset heb ik in 2012 gebruikt overgenomen van Pelle Waes en is er zo onder gezet. In al die tijd is er geen schijf of blok vervangen en nu dienen ze zich aan. 1 van de schijven begint wat lawaai te maken bij het remmen en als ik ergens voor de volle 100% op vertrouwen moet zijn het de remmen wel.
Dus vorige week de hele zooi besteld en binnen afzienbare tijd er onder fröbelen. Na ruim 10 jaar trouwe dienst mag het ook wel dacht ik zo.

Verder hebben we nog wat verbouw plannen thuis, en daarom wil ik de wagen nu gewoon goed hebben en de rest is voor volgend jaar en verder.....
Volvoloos....

BBS

En weer verder:

Dit keer waren de remmen aan de beurt. Zoals hierboven geschreven waren de remmen al een jaar of 10 oud, dat op zijn minst. De schijven waren al een mooi eind heen en daarom voorop alles nieuw. Wel alles van ATE. Wiellager had ook nét ff te lang zonder aandrijfas gestaan en liet zich horen.
En dus vrolijk verder.

Oud:

En nieuw:

En gemonteerd ziet dat er dan weer zo uit:

Voor nu de boel eerst inremmen. Wiellager is ook vervangen en het is weer heerlijk toeven in de wagen.

Ik krijg er steeds meer schik van, van de wagen. :eusa_dance: 8)

En in het kader van compleet nutteloos en 100% sjonnie.....

Gewoon omdat het kán ;D

Binnenkort een nieuwe BIN ophalen en dus nog een keer naar Nijmegen heen- en weer huppelen 8) Wat een straf :eusa_whistle:
Volvoloos....

arjenT5R

Schijven gescheurd? Was niet voor z'n tijd dus....

Helaas de 18T's uitverkocht.

BBS

Toen ik de wagen ophaalde hoorde ik hem al denderen bij het remmen. Daarom heb ik versneld de remmen aan laten pakken zodat dat allemaal weer goed is.
Het was wel duidelijk waar de oorzaak lag... Spul was ook al >10 jaar oud.
Sowieso stond een remrevisie voor dit jaar op het planbord. Nu is het weer klaar dus en roffelen we weer vrolijk verder. ;)

En die 18tttt staat niet voor dit jaar op mijn lijstje om te monteren helaasch :-\ Misschien wel op de plank leggen dat weet ik nog niet.
Auto moet gewoon ff goed zijn nu daar we binnenkort thuis gaan verbouwen.
Volvoloos....

elianmars

BBS

Citaat van: elianmars op 28-01-2018 21:17:12
Achter geen nieuwe schijven en blokken?
Nee, de schijven zelf zijn nog prima en de blokken zijn een jaar 3 terug samen met de remvoeringen van de handrem al eens vervangen.
En wat gewoon goed is blijft zitten en ga ik niet onnodig vervangen.
Volvoloos....

arjenT5R

Citaat van: BBS op 28-01-2018 21:20:28
Nee, de schijven zelf zijn nog prima en de blokken zijn een jaar 3 terug samen met de remvoeringen van de handrem al eens vervangen.

Zo is dat, enneh ;D zoals Ian Forest riep in a car is reborn " most of the braking happens on the front " ;D

elianmars

Citaat van: BBS op 28-01-2018 21:20:28

Ah, ok. Ik dacht dat dat ook minstens 10 jaar oud was ;D

BBS

Even afstoffen hier, 1 groot stofnest. :o ;D ;D

Aan alles komt een eind, gepland of niet. Ruim 2,5 jaar na de laatste blog update komt er nog 1 kleine update.

Al langere tijd zat ik te zinspelen om de AWD in te ruilen op wat anders, of nog 1 keer fix investeren in het ding.
Sinds een jaar of 2 loopt ie wat op LPG te kloten, de ene keer loopt ie perfect en de andere keer is er geen land mee te zeilen.
Soms inhouden en stotteren, dan weer te arm lopen en bij gas los verzuipt ie. De tune is diverse keren bekeken en daar is niks aan te zien.
Romio er bij gehad, te weinig gasopbrengst uit de tank. Bij Hugo een andere tank gescoord en die door Romio erin gezet. Een maand of 2 was het goed en daarna begon het weer. Er was mee te leven maar nu begint ie ook op de grond aan te lopen bij het nemen van een drempel, of bij hobbels in de weg klapt de carterpan op de grond.
En zo zijn er nog een paar dingen die er wel zijn maar waar ik de vinger -en enkele garages- niet op kunnen leggen.
Dát en het feit dat ik de ANWB de afgelopen jaren meerdere malen op de stoep thuis, op de camping en onderweg nodig heb gehad. De ANWB is voor alles geweest, behalve motorische zaken. Meer de randzaken om het blok heen, denk aan een ontploft stuurhuis, startmotor vastgeslagen in het blok en ga maar door.

Sinds de Toyota er is, voelt de AWD aan als een oud gedateerd hok. Rijden doet ie goed maar voor de rest zijn er zaken die mijn gevoel voor een betrouwbare auto in de weg zitten. Eerlijk is eerlijk, de AWD zal mijn vertrouwen nooit meer winnen.

En dus zat ik al een poosje te zinspelen op een N D5, automaat en trekhaak waren toch wel een vereiste.
Adriaan had er 1 staan die ik voor een geschikte prijs kon overnemen. Zwart interieur, beige stoelen, trekhaak, regensensor, PDC Thor velgen. De wagen had xenon koplampen maar die zijn vervangen voor Halogeen omdat er storing zat in de Xenon. Nu zitten er weer gewoon glazen lampen in en dat vind ik dikke prima.

De AWD is weg, en komt ook niet meer op de weg. Dat is de voorwaarde die ik gesteld heb bij het overnemen van de wagen.
We hebben hem daar neergezet, en eigenlijk zonder weemoed zijn we weer weggegaan. Misschien zonde, maar ik wil geen duizenden euro's meer stoppen in een auto die mijn vertrouwen niet meer zou winnen.

Dus gaan we verder in 2004 V70 (N) D5! Vandaag opgehaald en eerlijk is eerlijk zo'n D5 rijd wel heeeeeel fijn! Dit had ik misschien wel jaren eerder moeten doen!
Er zit net een verse APK op en de distributie kan ook nog even mee. Dus gaan we maar roetend verder door het leven! :D ;D

Volvoloos....

NinaPaul

Citaat van: BBS op 22-08-2020 20:45:41

De AWD is weg, en komt ook niet meer op de weg. Dat is de voorwaarde die ik gesteld heb bij het overnemen van de wagen.

Mag ik vragen, waarom?

Natuurlijk veel plezier met de D5!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Taranis

Kan dat nog uit, diesel met fijnstofbelasting met 15K per jaar? Of heeft het ding een roetfilter?

Te zien aan de stad van de handremhendel (bijna tot tegen de hemel) moet de handrem afgesteld worden of zijn je schoentjes versleten :)

arjen850

Gefeliciteerd met je mooie D5, ik hoop dat je er erg veel plezier van gaat hebben👍

BBS

Citaat van: Taranis op 22-08-2020 21:17:00
Kan dat nog uit, diesel met fijnstofbelasting met 15K per jaar? Of heeft het ding een roetfilter?

Te zien aan de stad van de handremhendel (bijna tot tegen de hemel) moet de handrem afgesteld worden of zijn je schoentjes versleten :)

Momenteel rijd ik 30 - 40K per jaar aan alleen woon-werk verkeer. Daar komen dan ook nog wat privé kilometers bij. En of het uit kan maakt mij niet zoveel uit. Het moet lekker rijden en betrouwbaar zijn. Die AWD was nou ook niet bepaald voordelig in de MRB met zijn 1736 Kg op LPG...... En 2x per week aan de pomp staan om de gastank weer vol te drukken.

En hij gaat inderdaad nog een keer naar Arjen voor een beurtje en wat dingetjes vervangen die ik nog ga vinden.

Citaat van: arjen850 op 22-08-2020 23:33:58
Gefeliciteerd met je mooie D5, ik hoop dat je er erg veel plezier van gaat hebben👍
Dat gaat vast goed komen, het rijd in elk geval als een dijk zo'n D5! Misschien had ik dit jaren eerder moeten doen. ::) ;D
Volvoloos....

KIM

Heel begrijpelijk...
Ik loop voor de XC ook met dezelfde gedachte; dat ding blijft aandacht vragen ook al heb ik onderhand alles al onder handen gehad. Bij mij komt er zelfs geen Volvo voor terug...