How To: Comfortmodule 1-2-3 knipperlicht

Gestart door spijky, 05-02-2011 17:45:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spijky

Bij deze een beschrijving om een comfort knipperlichtmodule aan te sluiten op onze Volvo's
Inbouwbeschrijving is voor de modellen X70 Classic. Maar past eigenlijk op alle oudere auto's

Wat hebben wij gekocht:
Een ombouwset comfortmodule knipperlicht van Volkswagen.
Kost ongeveeer €43,61.
Artikelnummer 000 998 229


Het relais is ook los te krijgen, maar is net zo duur als het set. Hier moet je dan zelf kabels en stekkers bij maken
Artikelnummer 000 953 227 A



Ik heb een toevoeging aan het schema gedaan, voor mensen die een los relais bestellen.
Kabelkleuren Volvo,  volgens het schema aansluiten op de bijbehorende pen-bezetting relais




En wat krijgen wij dan voor ons geld.



In het ombouwset zit een beknopte beschrijving, een relais/regelmodule, een 5-tal kabelschoentjes, relaishouder met kabels, en een Tie-rap.

Hoe gaan we dit aansluiten?
Stap 1.
Demonteer de asbak dmv deze te openen en achterin een 2-tal Torx schroeven te verwijderen.
Druk nu de alarmlichtschakelaar met knipperlichtrelais naar voren eruit.



Trek de stekker los en voer deze terug door het gat, waarna je hem via de onderzijde naar voren haald. Verwijder zo veel mogelijk de beschermingstape.

Indien we zover zijn gaan we het ombouwset volgens het volgende schema aansluiten.

Code   Kabelkleur Volvo   Stekkerplaats   Kleur kabelset          pen-bezetting relais

15     Blauw-grijs             9                   Zwart-wit                         6
49a   Groen-rood             7                    Wit-groen                        8
49L   Groen                    5                    Wit                                  2
49R   Blauw-groen           4                    Groen                              5
31     zwart                    3                   Bruin                                 4



We knippen de betreffende originele kabel door, waarna we aan de ene zijde een kabelschoentje plaatsen. En aan de andere zijde knijpen we deze tezamen met de juiste kabel uit het ombouwset vast.



Als we het schema afgewerkt hebben ziet het er als volgt uit.



Aan het uiteinde van het kabelboompje zit de stekker voor het relais.



Dan plaatsen we het relais.



Voor we alles weer terug monteren, volgen we de beschrijving zoals deze staat vermeld in de handleiding.
Waarom je deze handeling moet doen is mij onbekend.
-Het stuur naar rechts draaien en daarna het knipperlicht aanzetten, min. 3 x laten knipperen.
-vervolgens het stuur terugdraaien en niet knipperlicht Links bedienen.
-Daarna de hendel 1x naar rechts bedienen maar niet doordrukken, moet nu 3x knipperen.

De bovenstaande stappen herhalen voor links.

Daarna krijg je dan het volgende resultaat:

http://www.youtube.com/watch?v=DeNv4hBrc3w

:eusa_dance:

Bij Volkswagen word met verschillende kortingscodes gewerkt, waardoor er op dit ombouwset helaas maar weinig korting gegeven kan worden, Zelfs met onze personeels korting niet interessant om een groupsbuy te organiseren.

Daarom wil ik iedereen adviseren die dit wil inbouwen, bestel het onderdeel bij de dichtstbijzijnde VW/AUDI Dealer.
Mensen die een radio kunnen inbouwen kunnen dit ook aansluiten.

Succes  ;D






My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

T5turbo

Geweldig!

Paste het comfortmodule achter de alarmlichtschakelaar,want zoveel ruimte heb je niet?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

big ben

Knap gedaan!  :eusa_clap:......... Deze "How To" zal diverse keren gebruikt worden  ;)

zwamborn


combinedforces


spijky

Citaat van: T5turbo op 05-02-2011 17:55:38
Geweldig!

Paste het comfortmodule achter de alarmlichtschakelaar,want zoveel ruimte heb je niet?

Ik hem hem gewoon naar achteren geplaatst
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

blauweroffel

Geweldig, ook het flimpie. :eusa_clap:
Heb ik nu dan toch de classic te vroeg weggedaan ;D

Ben eigenlijk wel benieuwd of dit ook met een 850 kan. Moet vast anders, want die heeft de richtingaanwijzers niet via de alarmrelais aan het werk, of wel?

BR

spijky

Citaat van: blauweroffel op 05-02-2011 18:03:15
Geweldig, ook het flimpie. :eusa_clap:
Heb ik nu dan toch de classic te vroeg weggedaan ;D

Ben eigenlijk wel benieuwd of dit ook met een 850 kan. Moet vast anders, want die heeft de richtingaanwijzers niet via de alarmrelais aan het werk, of wel?

BR

Maakt in princiepe niet uit, als je de aansluitingscodes gebruikt tussen hendel en relais. 49a, 49L, en 49R, klem 15 en 31.
Dit zijn basis benamingen voor stroomloopschema´s. En dan moet het in iedere auto in te bouwen zijn.
Ik had er alleen het geld niet voor over om nog een 850 te kopen en het daar ook bij te doen  ;D ;D ;D
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

The Demon

Citaat van: spijky op 05-02-2011 18:19:18
Citaat van: blauweroffel op 05-02-2011 18:03:15
Geweldig, ook het flimpie. :eusa_clap:
Heb ik nu dan toch de classic te vroeg weggedaan ;D

Ben eigenlijk wel benieuwd of dit ook met een 850 kan. Moet vast anders, want die heeft de richtingaanwijzers niet via de alarmrelais aan het werk, of wel?

BR

Maakt in princiepe niet uit, als je de aansluitingscodes gebruikt tussen hendel en relais. 49a, 49L, en 49R, klem 15 en 31.
Dit zijn basis benamingen voor stroomloopschema´s. En dan moet het in iedere auto in te bouwen zijn.
Ik had er alleen het geld niet voor over om nog een 850 te kopen en het daar ook bij te doen  ;D ;D ;D
Dat valt me nou tegen van je  ;D

Groet,
The Demon.

t_w

Hulde!

Leuke extra zo en duidelijke how to!

razorx

Duidelijk beschreven spijky.  :eusa_clap:

Ik denk dat dit voor heel veel mensen een nuttige aanvulling is.
Ik zit me al geruime tijd aan mijn "domme" knipper installatie te ergeren.

petrolhead

Op google het artikelnummer ingevoerd. Dan kom je bij VAG uit en online besteld.
Nu nog kijken wie me kan helpen; geen specifiek gereedschap hiervoor en qua elektra twee linker handen. ;D

spijky

Citaat van: petrolhead op 05-02-2011 18:59:45
Op google het artikelnummer ingevoerd. Dan kom je bij VAG uit en online besteld.
Nu nog kijken wie me kan helpen; geen specifiek gereedschap hiervoor en qua elektra twee linker handen. ;D

Let even goed op dat je niet het set besteld waar een "A"achter staat!!
Dit is specifiek voor een Golf 4 / Passat '98-'03
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

petrolhead

#13
Ik heb de universele gekocht met het artikelnr. Je hebt iid twee "types". Heb ik nu de goede? :eusa_pray: Is van toepassing van een hele hoop VAG auto's.

antraciet