The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM link=topic=47285.msg1306075#msg1306075 date=quote author=KIM link=topic=47285.msg1306075#msg1306075 date=1355062879]
Jullie kunnen je vast voorstellen dat ik die klep nog even met rus ga laten. Ik heb even voldoende koelvloeistof gezien de afgelopen weken...

Maar het is nu toch winter? :eusa_think:

Klinkt een beetje waar Ronald ook mee stoeit. Het wordt allemaal wel heet, maar een beetje 'te'.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Zit er iets van een vlamoog en of oververhittingssensor in ?


Waterpomp hebben we destijds bij Ronald eruit gehaald en met 12v accu even getest of deze nog water verpompt, dat bleek het geval te zijn

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 09-12-2012 16:49:44
Zit er iets van een vlamoog en of oververhittingssensor in ?


Waterpomp hebben we destijds bij Ronald eruit gehaald en met 12v accu even getest of deze nog water verpompt, dat bleek het geval te zijn

Maar wellicht dat er ook nog ergens een klep zit? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Citaat van: Sbv op 09-12-2012 16:49:44
Zit er iets van een vlamoog en of oververhittingssensor in ?

Ja, anders zou de Webasto niet uitschakelen. Ik heb met de hand aan de leiding waargenomen dat de koelvloeistof ook daadwerkelijk behoorlijk heet was. Die sensor werkt dus goed. Nu is de vraag alleen waarom de koelvloeistof niet stroomt.

In de kachelslang zit een omloop naar de Webasto toe waarin wat kleppen zitten; die is eerste verdachte en dan de waterpomp.

Taranis

Ik kan goed snappen dat je er even klaar mee bent, ik had dat destijds ook. Iedere keer die stinkende meuk aan je handen  :-X (altijd nog beter dan 12 liter in je nek overigens)
Uiteindelijk hebben Sander en ik gewoon de tuinslang op het ding vastgezet en gekeken of het water er dan wel aan de andere kant uit kwam, omdat er bij mij dus inderdaad ook een circulatieprobleem in dat stomme ding zit.

Wat je ook doet, test de standkachel niet als ie open ligt.

Ewout Schalkwijk

Weet iemand nou waar die klep ergens moet zitten?

Ik merk de laatste weken weer, dat de standkachel op zich prima functioneert, geen foutmeldingen produceert, maar dat de motor maar 1 streepje is opgewarmd en er lauwe warmte het interieur inkomt. Ook de ventilator draait maar zachtjes. Kan dit een voorbode zijn van een circulatie probleem? @Taranis: had jij dit ook voordat de problemen groter werden? De branderunit is vers vervangen in maart.
Zodra ik ga rijden is het interieur binnen een paar minuten heerlijk warm.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Ik weet niet waar die klep in een N moet zitten.
Ik heb een aftermarketsysteem en zelf de klep in de kachelleiding geplaatst.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 10-12-2012 18:37:15
Ik weet niet waar die klep in een N moet zitten.
Ik heb een aftermarketsysteem en zelf de klep in de kachelleiding geplaatst.

Moest je zelf een onderbreking maken voor die klep? Die zit niet in die kast zelf?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Ik moet die Webasto toch ergens op aansluiten?
Het is feitelijk een soort dubble T-stuk en heeft dus 4 aanslutingen:

- Van motor
- Naar kachelradiateur
- Van Webasto
- Naar Webasto

Sbv

Welk type heb je ?

Kan je hier wat aan documentatie tussen vinden ?
http://www.standkachels.com/infopages/pdf.html

KIM

Ik heb de BW50.
Heb alles al van deze website afgehaald...

KIM

Na de reparatie van Elmar zijn auto heb ik maar even een nieuw speeltje ingebouwd dat ik van Maruska heb overgenomen: Comfortrichtingaanwijzers.

Ik hoef voortaan alleen de stengel even te bewegen en mijn knipperlichten knipperen 3x.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Hoe werkt dat? Met een extra relais oid?

Sbv

Citaat van: Taranis op 16-12-2012 19:59:29
Hoe werkt dat? Met een extra relais oid?
Yep, die kan je er tussen zetten en dan heb je dat fijne 3 maal knipperen