Definitieve No-Go's

Gestart door moderators, 23-02-2011 09:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: elianmars op 26-03-2011 13:03:33
Citaat van: larsw op 26-03-2011 11:56:59
http://auto.marktplaats.nl/volvo/431686032-v70-2-5t-lpg-g3-2-5-turbo.html

Zelf weten maar een 2.5t die koelvloeistof verliest........mwoah ik zie aan de horizon al een t5 blokje aankomen!

Kan van alles zijn. Koelvloeistofvaatje gescheurd, dop van koelvloeistofvaatje kapot, kachelradiateur lek, radiateur lek. Allemaal bekende kwaaltjes.
Hoeft echt niet gelijk de koppakking te zijn.

Ik gok op het bekendste kwaaltje van de 2.5T, een kapotte inlaatklep.

MVeldhuis

Citaat van: Ludo op 28-03-2011 20:57:13
Citaat van: elianmars op 26-03-2011 13:03:33
Citaat van: larsw op 26-03-2011 11:56:59
http://auto.marktplaats.nl/volvo/431686032-v70-2-5t-lpg-g3-2-5-turbo.html

Zelf weten maar een 2.5t die koelvloeistof verliest........mwoah ik zie aan de horizon al een t5 blokje aankomen!

Kan van alles zijn. Koelvloeistofvaatje gescheurd, dop van koelvloeistofvaatje kapot, kachelradiateur lek, radiateur lek. Allemaal bekende kwaaltjes.
Hoeft echt niet gelijk de koppakking te zijn.

Ik gok op het bekendste kwaaltje van de 2.5T, een kapotte inlaatklep.

Wat heeft een inlaatklep met de kvs te maken?

Ludo

Citaat van: MVeldhuis op 28-03-2011 21:11:00
Citaat van: Ludo op 28-03-2011 20:57:13
Citaat van: elianmars op 26-03-2011 13:03:33
Citaat van: larsw op 26-03-2011 11:56:59
http://auto.marktplaats.nl/volvo/431686032-v70-2-5t-lpg-g3-2-5-turbo.html

Zelf weten maar een 2.5t die koelvloeistof verliest........mwoah ik zie aan de horizon al een t5 blokje aankomen!

Kan van alles zijn. Koelvloeistofvaatje gescheurd, dop van koelvloeistofvaatje kapot, kachelradiateur lek, radiateur lek. Allemaal bekende kwaaltjes.
Hoeft echt niet gelijk de koppakking te zijn.

Ik gok op het bekendste kwaaltje van de 2.5T, een kapotte inlaatklep.

Wat heeft een inlaatklep met de kvs te maken?

Inlaat en uitlaatklep.
Met verbrande kleppen mag je er van uitgaan dat je scheurtje(s) in de kop krijgt.
Meestal is het sneller de uitlaatklep die verbrand, maar inlaat komt ook vaak voor.
Een bekend veelvoorkomend kwaaltje van de LPT, al wil men dat hier niet zo meteen geloven.  ;D

MVeldhuis

Citaat van: Ludo op 28-03-2011 21:24:31
Citaat van: MVeldhuis op 28-03-2011 21:11:00
Citaat van: Ludo op 28-03-2011 20:57:13
Citaat van: elianmars op 26-03-2011 13:03:33
Citaat van: larsw op 26-03-2011 11:56:59
http://auto.marktplaats.nl/volvo/431686032-v70-2-5t-lpg-g3-2-5-turbo.html

Zelf weten maar een 2.5t die koelvloeistof verliest........mwoah ik zie aan de horizon al een t5 blokje aankomen!

Kan van alles zijn. Koelvloeistofvaatje gescheurd, dop van koelvloeistofvaatje kapot, kachelradiateur lek, radiateur lek. Allemaal bekende kwaaltjes.
Hoeft echt niet gelijk de koppakking te zijn.

Ik gok op het bekendste kwaaltje van de 2.5T, een kapotte inlaatklep.

Wat heeft een inlaatklep met de kvs te maken?

Inlaat en uitlaatklep.
Met verbrande kleppen mag je er van uitgaan dat je scheurtje(s) in de kop krijgt.
Meestal is het sneller de uitlaatklep die verbrand, maar inlaat komt ook vaak voor.
Een bekend veelvoorkomend kwaaltje van de LPT, al wil men dat hier niet zo meteen geloven.  ;D


Ohw ik geloof je direct hoor, ik snapte alleen zo 123 het verband niet.

Ludo

Citaat van: MVeldhuis op 28-03-2011 21:39:54
Ohw ik geloof je direct hoor,

Je bent 1 van de weinige dan.  :eusa_dance:  ;D

arjen850

Citaat van: Ludo op 28-03-2011 22:01:09
Citaat van: MVeldhuis op 28-03-2011 21:39:54
Ohw ik geloof je direct hoor,

Je bent 1 van de weinige dan.  :eusa_dance:  ;D

Ik geloof er niets van :evil:

TIMON

Citaat van: arjen850 op 28-03-2011 22:06:20
Citaat van: Ludo op 28-03-2011 22:01:09
Citaat van: MVeldhuis op 28-03-2011 21:39:54
Ohw ik geloof je direct hoor,

Je bent 1 van de weinige dan.  :eusa_dance:  ;D

Ik geloof er niets van :evil:

ik geloof er niets van en snap er niets van !!!!
85011940

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 28-03-2011 21:24:31
Citaat van: MVeldhuis op 28-03-2011 21:11:00
Citaat van: Ludo op 28-03-2011 20:57:13
Citaat van: elianmars op 26-03-2011 13:03:33
Citaat van: larsw op 26-03-2011 11:56:59
http://auto.marktplaats.nl/volvo/431686032-v70-2-5t-lpg-g3-2-5-turbo.html

Zelf weten maar een 2.5t die koelvloeistof verliest........mwoah ik zie aan de horizon al een t5 blokje aankomen!

Kan van alles zijn. Koelvloeistofvaatje gescheurd, dop van koelvloeistofvaatje kapot, kachelradiateur lek, radiateur lek. Allemaal bekende kwaaltjes.
Hoeft echt niet gelijk de koppakking te zijn.

Ik gok op het bekendste kwaaltje van de 2.5T, een kapotte inlaatklep.

Wat heeft een inlaatklep met de kvs te maken?

Inlaat en uitlaatklep.
Met verbrande kleppen mag je er van uitgaan dat je scheurtje(s) in de kop krijgt.
Meestal is het sneller de uitlaatklep die verbrand, maar inlaat komt ook vaak voor.
Een bekend veelvoorkomend kwaaltje van de LPT, al wil men dat hier niet zo meteen geloven.  ;D


Ik zou ook nog wel eens de verklaring daarvoor willen weten dan hoor Ludo  ;)
Trouwens met een verbrande uitlaatklep(pen) rij je echt niet verder hoor. Dus om dan scheurtjes in je kop te krijgen moet je echt wel doof/blind zijn en nul voeling met techniek hebben.

De betreffende auto kan net zo goed een lekke kachel of radiator hebben...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

We hebben deze discussie al vaker gehad Ben.
Daarom schreef ik dat het zo ongelooflijk is voor sommigen...  ;D
Een verklaring heb ik niet, en kan ik ook niet hard maken, maar ik blijf nog steeds bij de dunnere cilinderwand als oorzaak nr1.


Citaat van: BenC70ES op 28-03-2011 22:40:49
De betreffende auto kan net zo goed een lekke kachel of radiator hebben...

Dat kan inderdaad.
Daarom schreef ik
Citaat van: Ludo op 28-03-2011 20:57:13
Ik gok op het bekendste kwaaltje
;)

BenC70ES

Ik heb hier ook nog niet één gezien met een verbrande inlaatklep...

Hier sneuvelen anders ook genoeg 2.3's  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

RRRRR_Ramon

Citaat van: BenC70ES op 28-03-2011 22:56:46
Ik heb hier ook nog niet één gezien met een verbrande inlaatklep...

Hier sneuvelen anders ook genoeg 2.3's  ;)

Waar er meer van zijn gaan er ook meer stuk.

Paar jaar geleden eens gehoord op de radio:

VW Golf en Opel Astra meest gestolen auto's...  :eusa_wall:  ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Ludo

Citaat van: BenC70ES op 28-03-2011 22:56:46
Ik heb hier ook nog niet één gezien met een verbrande inlaatklep...

Ik wel, een V70 T5.

;D

Ludo

Citaat van: RRRRR_Ramon op 28-03-2011 23:04:44
Citaat van: BenC70ES op 28-03-2011 22:56:46
Ik heb hier ook nog niet één gezien met een verbrande inlaatklep...

Hier sneuvelen anders ook genoeg 2.3's  ;)

Waar er meer van zijn gaan er ook meer stuk.

En toch klopt dat ook niet helemaal.
Ga maar eens zoeken, (bijna) allemaal LPT met dezelfde symptomen.

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 28-03-2011 23:07:29
Citaat van: RRRRR_Ramon op 28-03-2011 23:04:44
Citaat van: BenC70ES op 28-03-2011 22:56:46
Ik heb hier ook nog niet één gezien met een verbrande inlaatklep...

Hier sneuvelen anders ook genoeg 2.3's  ;)

Waar er meer van zijn gaan er ook meer stuk.

En toch klopt dat ook niet helemaal.
Ga maar eens zoeken, (bijna) allemaal LPT met dezelfde symptomen.

Maar er zijn ook veel meer LPT's dan T5's...  bij de X70's dan, niet bij de 850 natuurlijk.

Ik begrijp net als de rest ook niet wat die gok van jouw, een verbrande inlaatklep, te maken heeft met koelvloeistof verlies.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

Ik schreef dat de uitlaatkleppen vaker verbranden, maar inlaatkleppen komt ook voor.
Bij een LPT heb je geheid scheurtjes in de kop door de hitte.
Je wil ze vast de kost niet geven, die een nieuwe koppakking hebben geplaatst, waar achteraf bleek dat het een scheurtje was in de kop.