The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yannickdv

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

volvobug

Citaat van: razorx op 15-06-2018 20:34:06
Ik las al dat er wat aan stond te komen. Een aardig verschil in kilometers zeg!
Ach wij zijn wel de enige autoliefhebbers als Volvo rijders die de teller naar voren corrigeren.  8)

Je komt nu in goed gezelschap van Ruud en Douwe met je 10V.   :eusa_clap:

Gezellig, kom er bij  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

BBS

Tering he, wat een kilometers :o ;D
Onze vorige alter 1 had ook al over de 650 dKm heen gelopen, maar die is weggegaan voor onze huidige AWD.

Nice Walter! :D
Volvoloos....

The Demon

Zoals beloofd, een paar foto's van Puntmuts.





Vandaag zijn we nog ff met Puntmuts op stap geweest voor wat dingetjes en daardoor was er weinig tijd over om bij Olijfje de olie te wisselen.
Maar morgen is er weer een dag dus dat komt wel goed.

Citaat van: BBS op 16-06-2018 09:03:31
Tering he, wat een kilometers :o ;D
Zolang alles het doet zonder nukken en lekken roffelen we lekker door.
Citaat van: razorx op 15-06-2018 20:34:06
Ik las al dat er wat aan stond te komen. Een aardig verschil in kilometers zeg!
Ach wij zijn wel de enige autoliefhebbers als Volvo rijders die de teller naar voren corrigeren.  8)

Je komt nu in goed gezelschap van Ruud en Douwe met je 10V.   :eusa_clap:
Wij Volvo rijders maken ons echt niet druk om de kilometerstand, en ik voelde mij al in goed gezelschap hier op het forum hoor.
Citaat van: arjenT5R op 15-06-2018 21:40:20
haahahah 3230K verschil ;D
Citaat van: classicT5 op 15-06-2018 22:09:23
Euh, Arjen, 558 - 358 = ....... :)
Rekenen en lezen zijn twee verschillende vakken op de basisschool, toch?  :eusa_think:
Je kan niet allebei tegelijk doen.  :P

henry classic v70

#1834
...vind puntsmuts meer Pausmobiel  :D :D
Maar de bijnaam puntmuts snap ik helemaal Walter   ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Leuk ding voor Thea hoor Walther en verkeerd rijden kan ze niet, er is vandaag weer een nieuwe kaart uitgekomen ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Daar zijn we weer eens met een update.

Vandaag mocht Olijfje op bezoek bij de A.P.K. inspectiemeneer.
Rond 10:30 uur werd ik gestoord in mijn werkzaamheden door een medewerker van de toko met de mededeling dat er toch het één en ander niet in orde was met deze 589.00 km en 22 jaar jonge dame.
De stuurstanghoes links is lek/gescheurd, de beide veerpootlagers en rubbers voor zijn "op" en als klap op de vuurpijl,...

Het lampje van de kentekenverlichting links is defect!!!!!!!!!!!!!  :o :o :o

Komend weekend maar weer ff aan de knutsel en dan maandag voor de herkeuring.

razorx

Citaat van: The Demon op 26-06-2018 21:18:25
Daar zijn we weer eens met een update.

Vandaag mocht Olijfje op bezoek bij de A.P.K. inspectiemeneer.
Rond 10:30 uur werd ik gestoord in mijn werkzaamheden door een medewerker van de toko met de mededeling dat er toch het één en ander niet in orde was met deze 589.00 km en 22 jaar jonge dame.
De stuurstanghoes links is lek/gescheurd, de beide veerpootlagers en rubbers voor zijn "op" en als klap op de vuurpijl,...

Het lampje van de kentekenverlichting links is defect!!!!!!!!!!!!!  :o :o :o

Komend weekend maar weer ff aan de knutsel en dan maandag voor de herkeuring.
Ik zij het toch, je rijdt in een wrak!. Levensgevaarlijk. ;)

The Demon

Citaat van: razorx op 26-06-2018 21:32:49
Citaat van: The Demon op 26-06-2018 21:18:25
Daar zijn we weer eens met een update.

Vandaag mocht Olijfje op bezoek bij de A.P.K. inspectiemeneer.
Rond 10:30 uur werd ik gestoord in mijn werkzaamheden door een medewerker van de toko met de mededeling dat er toch het één en ander niet in orde was met deze 589.00 km en 22 jaar jonge dame.
De stuurstanghoes links is lek/gescheurd, de beide veerpootlagers en rubbers voor zijn "op" en als klap op de vuurpijl,...

Het lampje van de kentekenverlichting links is defect!!!!!!!!!!!!!  :o :o :o

Komend weekend maar weer ff aan de knutsel en dan maandag voor de herkeuring.
Ik zij het toch, je rijdt in een wrak!. Levensgevaarlijk. ;)
Je hebt helemaal gelijk Yits.
Vandaag het lampje vervangen, en gelijk de glaasjes gewassen, en na montage de klep dicht gedaan.
Toen bedacht ik mij dat het misschien handig is om even te kijken of het betreffende lampje werkt.  :eusa_whistle:
Dus licht aan en klep weer even open (bukken doe ik niet graag  ::)) en wat denk je....?

Inderdaad! Lampje werkte maar nu was het zijn broertje rechts die geen teken van leven meer gaf  >:(

Misschien dan toch maar slopen?  :eusa_think: :eusa_think:

razorx

;D Het is wel het begin van verval. Ik zou het even aanzien tot de volgende APK. Misschien heb je geluk.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Kosten van herstel zijn meer dan de kosten van een andere 10 klappert, dusssssssss :eusa_whistle: ;D
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 27-06-2018 21:06:20
Kosten van herstel zijn meer dan de kosten van een andere 10 klappert, dusssssssss :eusa_whistle: ;D
Helaas B-J, dat omslagpunt is nog niet bereikt dus gewoon herstellen (zeker die lampjes).

Vandaag alle onderdeeltjes binnen gekregen en toen realiseerde ik mij dat de rammelstokjes er ook al enige tijd onder zitten en los halen van die krengen wil nog weleens op een slijptol-momentje uitdraaien.
Dus maar even snel een setje bij de Brezan gehaald, ik moet immers wel in 1 keer door kunnen met knutselen.

Als ze wel loskomen en geen speling hebben gaan ze op de reserveplank en anders gewoon de Kliko in.

Ik hou jullie op de hoogte.

The Demon

Ff de laatste update betreffende de A.P.K., als was de herkeuring alweer een week geleden.

Inmiddels zijn de veerpootlagers en rubbers vervangen en ook de stuurstanghoes is vervangen.
Na uitlijnen staat het stuur weer netjes recht en rijd Olijfje weer tussen de lijntjes die op de weg staan. :eusa_dance:
Het lampje is samen met zijn rechter broertje verfrist en de glaasjes zijn in bad geweest dus het licht kan de kentekenplaat weer volledig bereiken. :D

Inmiddels dus begonnen met de voorbereidingen voor de vakantie eind deze maand.
Eén van die puntjes is het installeren van een omvormer die de nieuwe koelkast kan voorzien van 230 Volt.
Ja, er zit een 12 Volt aansluiting op de koelkast maar dan werkt hij niet op de compressor maar op de warmtewisselaar en die krijgt de temperatuur niet lager dan 20 graden onder de omgevingstemperatuur, en dat is bij +/- 40 graden buitentemp. niet echt fijn voor verse levensmiddelen die mee gaan.  :eusa_naughty:
De bedoeling is dus dat de koelkast gewoon onder het rijden op de compressor kan draaien.

Een kennis van mij had een omvormer voor mij met een gemodificeerde sinus, maar na enig speurwerk op het WWW kwam ik erachter dat die niet geschikt zijn voor het gebruik van apparaten met een motor/pomp en er zelfs voor kunnen zorgen dat het apparaat naar de eeuwige jachtvelden vertrekt, en dat willen we dus niet hebben. :eusa_hand: :eusa_naughty:
Inmiddels heb ik een nieuwe besteld met een zuivere sinus die wel geschikt is.
Probleempje wat ik bij deze wel tegen denk te komen is de lengte van de kabels vanaf de accu, deze is ongeveer 80 cm en dat is nooit genoeg als de omvormer onder de stoel of iets verder naar achteren komt te zitten.
Dus even een vraagje voor de elektrotechnische mensen alhier; welke kabel dikte kan ik het beste gebruiken?
De omvormer levert 230 Volt, 300 Watt continu met een piek van 600 Watt voor 2 seconden.
Aansluiten op de sigarettenaansteker lijkt mij Not Done omdat die slechts 10 Amp. kan hebben.
Suggesties zijn welkom.


NinaPaul

6 mm2 indien niet langer dan 2,8m (anders stapje groter, 10mm2). Zekeren met trage 30A zekering.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz