The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvotje850

Staat toch netjes  ;)Wel even je motor terug hangen,staat die wat lager  ;D

The Demon

Citaat van: volvotje850 op 26-05-2011 20:59:31
Staat toch netjes  ;)Wel even je motor terug hangen,staat die wat lager  ;D
Zou het daarvan komen  :eusa_think:

Groet,
The Demon.

spijky

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

The Demon

Via via en met een omweg zonder bonnetje  ;)

Groet,
The Demon. (Die niet van bonnetjes houd en omrijden geen probleem vindt :eusa_whistle:)

The Demon

Nou het heeft even geduurd maar vandaag (10 minuten geleden) plofte dan eindelijk de uitnodiging voor een gesprek met de Arbo-arts op de mat.
Woensdag 8 juni mag ik langskomen.

Voor mijn gevoel gaat het allemaal (te) langzaam, maar dat zal mijn ongeduld wel zijn.
We gaan zien wat eruit komt.

Nog even over de nieuwe schoentjes van Olijfje.

Gisteren voor het eerst ermee gereden naar mijn werk, en gelijk had ik al zoiets van, iets zit er niet goed :eusa_think: maar wat?

'sMiddags terug naar huis vanaf Nieuw-Vennep over de Driemeren weg, en jahoor trilling vanaf 95-100 km/h.
Thuis aangekomen zag ik het direct toen ik de garage binnen kwam,...ik was de naafcentreerringen in mijn enthousiasme vergeten :eusa_doh: :eusa_doh:
Ik heb ze vanmorgen gemonteerd en ga zo kijken of dat het is geweest, het kan haast niet anders want met de winterset trilt ze helemaal niet.

Die ringen die ik erbij had zitten zijn van plastic, nu weet ik niet of die te hergebruiken zijn of voor 1-malige montage.
Want als straks de winterset er weer onder moet moeten ze er weer af/tussenuit.
Persoonlijk lijken metalen ringen duurzamer, iemand een idee waar en of die te krijgen zijn in de maat 67-65.1?

Groet,
The Demon.

UserID6342

Die centreer van plastic zou ik maar snel wegkiepen (als je de metalen hebt natuurlijk), de metalen ringen kan een goede bandboer zo leveren en anders zelf even laten draaien bij een machine fabriek (heb ik laten doen)

The Demon

Nou, dat was een ervaring zeg, bij de Arbo-arts  :eusa_snooty: :eusa_snooty:

Ik ga niet het hele verhaal ophangen hier maar het kwam erop neer dat meneer (die totaal geen idee heeft wat een vrachtwagenchauffeur doet) tegen mij zegt:"U werkt nog, neem maar pijnstillers en zie maar hoe het verder gaat."

Met andere woorden, het intresseert mij geen ene moer dat je pijn hebt, je moet gewoon werken en ik heb weer **** euro's verdient.

Niet de moeite nemen om informatie bij mijn neuroloog op te vragen of mijn fysiotherapeut, nee gewoon na een gesprekje van 5 minuten weet je wat het beste is................................................. :eusa_naughty:

Dit gaat nog een leuk akkefietje worden, want dit pik ik niet.

Ik ga er nu even niet verder op in op een openbaar medium maar jullie horen van me.

Groet,
The Demon.

jrkalf

Sterkte Demon.

Enige wat mij bij staat van een arbo probleempje van m'n zus een jaar of 6 geleden is dat een huisarts/neuroloog nog altijd boven een arbo-arts staat. Dus als de arbo arts zegt dat je weer aan het werk kan en een andere beroeps medicus als een huisarts of neuroloog geeft aan van niet... dan heeft de arbo-arts het nakijken.


Jelle
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Reitse

Net als met echte artsen, je hebt goeie en slechte... Rare is dat ik voor de "fysieke" beroepen vaker verhalen hoor over slechte arbo-artsen dan voor de bureau/kantoor beroepen...

Sterkte iig!

The Demon

Citaat van: jrkalf op 09-06-2011 14:28:06
Sterkte Demon.

Enige wat mij bij staat van een arbo probleempje van m'n zus een jaar of 6 geleden is dat een huisarts/neuroloog nog altijd boven een arbo-arts staat. Dus als de arbo arts zegt dat je weer aan het werk kan en een andere beroeps medicus als een huisarts of neuroloog geeft aan van niet... dan heeft de arbo-arts het nakijken.


Jelle
Zelfs mijn werkgever stond te kijken van deze reactie, hij zei:"En daar mag ik 150 euro voor neertellen? Dit is niet de bedoeling".
Ik ga dit ook terugkoppelen naar mijn huisarts en neuroloog, alsmede naar de vakbond.
Citaat van: Reitse op 09-06-2011 14:36:02
Net als met echte artsen, je hebt goeie en slechte... Rare is dat ik voor de "fysieke" beroepen vaker verhalen hoor over slechte arbo-artsen dan voor de bureau/kantoor beroepen...

Sterkte iig!
Ik denk dat dat komt omdat de Arbo-arts zelf zo'n kantoorpik is, deze keek al raar op dat ik zelf moet laden en lossen, ja.......wat denk je dan? Het loopt er niet vanzelf in en om het er vanzelf uit te laten lopen moet je enkele dagen wachten en daar wordt ik niet voor betaald dus.............................................
Deze man heeft duidelijk nog nooit een vrachtwagen van dichtbij gezien.

Voorbeeld:
Een rolcontainer





met 14 keer 20kg = 280 kg over een stoepje trekken trilt door je hele (boven)lijf maar die kantoor figuren krijgen hem niet eens van de plek, en als je dat al 25 jaar doet met je 1.70 meter is slijtage van je lijf niet raar natuurlijk.

Groet,
The Demon.

The Demon

Ja hoor het is weer zover, het wagenpark moet weer voor de Algemene Periodieke Keuring.

Morgen mag eerst de Toyomooierooieauto (Toyota Corolla van 1988), ik ben benieuwd of ze wat vinden aan dat beestje, want met slechts 89000 kilometer op de teller kan er weinig versleten zijn.
Vorig jaar werd hij/zij (daar ben ik nog niet uit) afgekeurd voor het eerst sinds 2004.
Allebei de schokbrekers achter waren op/lek, mag het na 22 jaar?

Vrijdag mag Olijfje komen voor haar jaarlijkse controle.
Dat word weer lachen, want zij hoeft niet aan de viergastest maar ze doen het elke keer weer en dan bellen ze me op met de mededeling:"De CO is te hoog op toeren".
En dan antwoord ik droog:"Oh, maar heb je dan niet goed naar het kenteken gekeken? Daar zit een mail van de RDW bij waarin staat dat ze niet aan de viergastest hoeft, en dat staat in de permanente eisen Artikel 42 lid 1 d tweede alinea".
En dan zij weer:"Oh ja dat is waar ook".
Dit gaat al drie jaar zo je mag toch verwachten dat ze het nu wel zouden weten, maar voor de rest keuren ze goed hoor, geen onbenulligheden als afkeur of opmerking neer zetten en wel melden als je ergens problemen mee kan verwachten.

Zo ik heb het blogje van Olijfje en haar vriendje(s) weer even geupdate, voor vandaag, morgen het vervolg.

Voor straks lekker slapen, dus oogjes toe, en snaveltjes dicht,...........................slaap lekker!

Groet,
The Demon.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

FGG

Citaat van: The Demon op 15-06-2011 22:57:52
Dat word weer lachen, want zij hoeft niet aan de viergastest maar ze doen het elke keer weer en dan bellen ze me op met de mededeling:"De CO is te hoog op toeren".
En dan antwoord ik droog:"Oh, maar heb je dan niet goed naar het kenteken gekeken? Daar zit een mail van de RDW bij waarin staat dat ze niet aan de viergastest hoeft, en dat staat in de permanente eisen Artikel 42 lid 1 d tweede alinea".

Hoe zit dat dan?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Die 4gastest hoeft niet tot een bepaald bouwjaar.... Maar dat is 1993 ofzo, toch ???

FGG

Mijn 850 heeft ook altijd aan de 4-gastest gehangen. En dat was een 93-er, oudere Estates zijn er niet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: