Alles over de 280 -> 302mm conversie

Gestart door cryptrick, 17-05-2004 03:06:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Diederick


pwaes

Afgelopen weekend de hele remmerij aan de voorkant vervangen voor originele Volvo 302mm remschijven, bijbehorende blokken en brackets.

Kost wat (overigens heel goed geholpen bij Volvo Hooftman Woerden!) maar het resultaat is er wel naar. Ik reed hiervoor met 280mm, welke redelijk versleten waren.

Remkracht is significant beter en de remmen zijn ook beter doseerbaar. Ben nu pas bezig met de eerste 1000 km, dus het kan alleen maar beter worden. Het voelt ook vele malen veiliger.

Al met al vind ik het een waardevolle 'upgrade' welke bij het wisselen van de schijven eigenlijk gelijk wel meegenomen kan worden. Met de originele Volvo-onderdelen is het alleen maar schroefwerk.


V70geRwin

Citaat van: pwaes op 26-11-2009 14:32:31
Afgelopen weekend de hele remmerij aan de voorkant vervangen voor originele Volvo 302mm remschijven, bijbehorende blokken en brackets.

Kost wat (overigens heel goed geholpen bij Volvo Hooftman Woerden!) maar het resultaat is er wel naar. Ik reed hiervoor met 280mm, welke redelijk versleten waren.

Remkracht is significant beter en de remmen zijn ook beter doseerbaar. Ben nu pas bezig met de eerste 1000 km, dus het kan alleen maar beter worden. Het voelt ook vele malen veiliger.

Al met al vind ik het een waardevolle 'upgrade' welke bij het wisselen van de schijven eigenlijk gelijk wel meegenomen kan worden. Met de originele Volvo-onderdelen is het alleen maar schroefwerk.



Mooi man, wat kosten de brackets nu?

pwaes

Ongeveer 70/80 Euro per kant, de oude moet je inleveren. Op zich is het helemaal niet gek om de brackets een keer te wisselen voor nieuwe / te reinigen, aangezien je remblokken over je brackets heen 'slepen' en misschien wel een beetje ingesleten zijn na 3 ton.

Voor een complete set remschijven/blokken kan je op Ebay.de zoeken: 16 inch remschijvenset is het daar. De verkoper P1800ES (uit mn hoofd) is een dealer en verzendt het geheel voor totaal 194 Euro. Of je kan het geheel bij Hooftman Volvo halen.

Misha

80 euri voor een stukkie staal ? Da's bijna de prijs van goud man,
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwaes

Citaat van: Misha op 26-11-2009 15:59:01
80 euri voor een stukkie staal ? Da's bijna de prijs van goud man,

tsja... t mag wat kosten zo nu en dan bij de dealert...  :eusa_whistle:

arjen850

moet ff de bon weer zien te vinden,maar zo uit mijn hoofd betaalde ik bij de dealer 74 euro per kant :eusa_think:

gr arjen

V70geRwin

Citaat van: pwaes op 26-11-2009 15:56:14
Ongeveer 70/80 Euro per kant, de oude moet je inleveren. Op zich is het helemaal niet gek om de brackets een keer te wisselen voor nieuwe / te reinigen, aangezien je remblokken over je brackets heen 'slepen' en misschien wel een beetje ingesleten zijn na 3 ton.

Voor een complete set remschijven/blokken kan je op Ebay.de zoeken: 16 inch remschijvenset is het daar. De verkoper P1800ES (uit mn hoofd) is een dealer en verzendt het geheel voor totaal 194 Euro. Of je kan het geheel bij Hooftman Volvo halen.

p1800 ken ik, al heel veel remmenspul bij hem gekocht maar 80 per kant is stevig hoor.

pwaes

Citaat van: arjen850 op 26-11-2009 16:09:56
moet ff de bon weer zien te vinden,maar zo uit mijn hoofd betaalde ik bij de dealer 74 euro per kant :eusa_think:

gr arjen

Moet de bon ook weer ff vinden, maar met 15% korting was het inderdaad iets meer dan 70 Euro.

Thys

#129
Ik kan me niet voorstellen dat ik meer dan 8 tientjes heb betaald voor beide kanten, zal de facthuur straks eens opzoeken.

Edit: rekening niet gevonden, is waarschijnlijk meegegaan in de verkoop van de GLT. Maar ik ben er vrij zeker van dat ik bij de dealer zo'n 80 euro heb betaald voor 2 nieuwe brackets, zonder omruil oid, het zal 2 jaar geleden zijn.

volvlo

#130
Wat gebeurt er eigenlijk met de brackets die je inruilt?
Gaan die in de oudijzerbak?

Groeten
Alex

darius

Ik heb het er ook op nu....vind het geen groot verschil hoor.  :eusa_snooty:
No show, only go.

pwaes

Citaat van: darius op 26-02-2010 14:14:53
Ik heb het er ook op nu....vind het geen groot verschil hoor.  :eusa_snooty:

ook nieuwe blokken / schijven orig. Volvo?? Misschien zijn je klauwen wel versleten, ook opnieuw ontlucht na de installatie? Heb je het handeltje al ingeremd??

darius

Citaat van: pwaes op 26-02-2010 14:19:46
Citaat van: darius op 26-02-2010 14:14:53
Ik heb het er ook op nu....vind het geen groot verschil hoor.  :eusa_snooty:

ook nieuwe blokken / schijven orig. Volvo?? Misschien zijn je klauwen wel versleten, ook opnieuw ontlucht na de installatie? Heb je het handeltje al ingeremd??

Ik moet het nog inremmen idd. Alle olie doorgepompt/vervangen zal wel goed komen hoor. Het zijn brembo schijven met mevius blokken.
No show, only go.

arjenT5R

Citaat van: darius op 27-02-2010 11:55:20
Citaat van: pwaes op 26-02-2010 14:19:46
Citaat van: darius op 26-02-2010 14:14:53
Ik heb het er ook op nu....vind het geen groot verschil hoor.  :eusa_snooty:

ook nieuwe blokken / schijven orig. Volvo?? Misschien zijn je klauwen wel versleten, ook opnieuw ontlucht na de installatie? Heb je het handeltje al ingeremd??

Ik moet het nog inremmen idd. Alle olie doorgepompt/vervangen zal wel goed komen hoor. Het zijn brembo schijven met mevius blokken.

Jij moet nog inremmen ik heb het spul er op gezet  :P
heb geduld minstens 1000Km om het spul in te remmen!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!