AP racing remmen advies

Gestart door tijzio, 23-05-2011 14:54:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tijzio

Recentelijk heb ik mijn 850 T-5 uit 94 laten keuren. Afgekeurd op de achterremmen. 2 nieuwe remklauwen achter laten monteren en 2 nieuwe remschijven. De APK zit er weer voor een jaar op. Maar de voorremmen kregen wel een opmerking. Deze dienen dit jaar aangepakt te moeten worden.
Voor heb ik de AP racing set (de zwarte remklauw met gele letters).
De schijven zijn wel aardig versleten. De groeven zijn zo'n beetje weg en aan de binnenkant van de rechter schijf zit roestvorming (kennelijk remt hij daar niet goed).
Bij het verversen van de remvloeistof bleken er twee ontluchtingsnippels van de AP klauwen niet goed te werken. Ik hoop dat iemand advies voor mij heeft om het geheel weer goed te krijgen.
1. Ik zoek nieuwe remschijven voor de AP racing set. Iemand enig idee waar ik deze voor een schappelijke prijs kan kopen en kan laten monteren?
2. Zijn er revisiesetjes voor de AP racing klauwen of heeft iemand daar ervaring mee?
3. Is het aan te raden om de set te houden of terug te gaan naar normale remschijven? Het zijn namelijk erg dure remmen en ik rem het er eigenlijk nooit aan af.

Ik zie inmiddels wel dat ik beter 2 nieuwe (of liever 4) nieuwe onluchtingsnippels had kunnen kopen.
http://www.elise-shop.com/ap-racing-2-pot-caliper-bleeding-nipple-all-models-with-2pot-calipers-p-354092.html?language=nl

Wout309t

Ik heb geen tips, maar ik weet wel waar jouw vakantiegeld dit jaar naartoe gaat.. Kostbaar geintje!
2011 V70 2.0T R-Design MT

Sem

Eerst klaarmaken/reviseren en dan aan mij verkopen.

Sbv

Denk dat je gaat schrikken van de kosten voor vervangende schijven. Staat me iets van 300 euro per stuk bij.

terug naar gewone 302 remmen kan best wel, bij elkaar niet zoveel denk ik. 4-500 euro zo ongeveer alles nieuw.

R o b

#4
Citaat van: tijzio op 23-05-2011 14:54:47
1. Ik zoek nieuwe remschijven voor de AP racing set. Iemand enig idee waar ik deze voor een schappelijke prijs kan kopen en kan laten monteren?
2. Zijn er revisiesetjes voor de AP racing klauwen of heeft iemand daar ervaring mee?
3. Is het aan te raden om de set te houden of terug te gaan naar normale remschijven? Het zijn namelijk erg dure remmen en ik rem het er eigenlijk nooit aan af.

1. Zie pb: scan van de rekening
2. Ja, zeker doen. Kosten vallen mee. Meebestellen met remschijfbestelling. Rubber ringen voor de zuigers heb je nodig
3. Wat bedoel je met: "rem het er eigenlijk nooit aan af"? Ze remmen slecht of je hebt ze eigenlijk qua remkracht niet nodig?

Reviseren en lekker laten zitten. Even een momentsleutel ergens lenen om de boutjes van de hub op de schijf netjes op 14 Nm te draaien.....en klaar! Vervang bij twijfel ook meteem je remslangen zou ik zeggen.

Denk je hier aan trouwens, mocht het er van komen!:



tijzio

Citaat van: R o b op 23-05-2011 15:30:01
1. Zie pb: scan van de rekening
2. Ja, zeker doen. Kosten vallen mee. Meebestellen met remschijfbestelling. Rubber ringen voor de zuigers heb je nodig
3. Wat bedoel je met: "rem het er eigenlijk nooit aan af"? Ze remmen slecht of je hebt ze eigenlijk qua remkracht niet nodig?

Reviseren en lekker laten zitten. Even een momentsleutel ergens lenen om de boutjes van de hub op de schijf netjes op 14 Nm te draaien.....en klaar! Vervang bij twijfel ook meteem je remslangen zou ik zeggen.

Denk je hier aan trouwens, mocht het er van komen!:
http://i472.photobucket.com/albums/rr88/RobClaassen/T-Gul/remmen/disc_rotation1.jpg


1. Dank je R o b.
2. Ik ben niet zo ervaren (kortom beginner) met het reviseren van remmen. Wat moet ik allemaal precies bestellen en is het zelf te doen?
3. Ze remmen goed hoor. Maar ik rijd gewoon te langzaam eigenlijk. Meestal wordt de auto door mijn vrouw gebruikt. Maar goed dan staat ze op tijd stil.

Het is wel het mooiste inderdaad om de klauwen te reviseren en de schijven te vervangen. Kun je de schijven makkelijk op de hub zetten? Momentsleutel is geen probleem. Allemaal nieuwe boutjes gebruiken en zit het automatisch recht?

Nuttig plaatje, dank je wel.

NinaPaul

Is zelf te doen, meeste revisie setjes komen met een (beknopte) handleiding hoe, wat en waar alles moet gebeuren.
(let wel de meeste komen niet met hoonsteentjes, montage pasta, remolie voor verversen)

Het centreren gebeurd door hem over de naaf te schuiven en met de boutjes aan te draaien, dus het zit automatisch recht.
Het daadwerkelijk vast zetten gebeurd door de wielmoeren/bouten.

-bij het vervangen van schijven altijd de blokken mee vervangen!
-Bij het terugduwen van de zuigers kan je het beste de nippels open zetten en de oude/vieze olie eruit duwen, anders stroomt het vat over en duw je al het vuil terug in het vat. remolie verversen wanneer je er toch mee bezig bent is een kleine moeite.
-Gebruik van kopervet op de glijranden is een goed idee, maar gebruik het schaars.



"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

R o b

#7
Ik kan tzt de gebruiksaanwijzing voor je fotograferen.....heb toentertijd mijn AP set nieuw gekocht, dus heb de handleiding ed. allemaal nog.
Gewoon zorgen dat je niet te enthousiast bent, het verschil tussen 14 Nm en het dubbele hiervan is erg klein...maar niet als de schijf heet is!

Ik zal ff kijken voor de factuur van de washers en bolts!

Voor je beeldvorming, zo komen de schijven dan binnen:




En even als voorbeeldfoto voor de oude bolts met inbus engelese maat 16/32" (als ik het niet mis heb)moest dit gebeuren. Deze bolts (boutjes) leveren ze niet meer:


Dit zijn de bolts die je nu krijgt bijgeleverd. Met een dopsleutel maat 6 of 7 goed op 14 Nm te draaien!



Let op alles zijn engelse maten, daarom zeg ik met dop 6 of 7 goed te doen!

Kijk hier voor bestelnummers: http://www.apracing.com/info/info.asp?section=Bolted+Disc+Mounting_92

Martijnc70t5

je bedoeld deze ap's  ?

Lindert Bogers

Schrikken is het verkeerde woord....

AP is echt enorm duur !

Helaas als je goed spul wilt is het duur....

tijzio


Sbv

staat wel mooi, beetje remstof op de velgen  ;D

Jeroentjuh


Lindert Bogers

Is weinig verschil met NL.

BBK voor 850 is zelfs duurder.

robin-850-92

tijzio, is dat toevallig bij Ton van Kuyk Alkmaar gedaan?

Gr, robin