De 850R "Turquoise Pearl" back to original

Gestart door RyanB, 06-08-2011 11:44:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RyanB

Wat ben je aan het doen Ray?
Ik ben een Blogje schrijven op het forum over het opknappen en modificeren van de 850.
Hoezo, is hij nog niet klaar dan?
Eehh jawel, bijna, denk ik........... :angel:
Maar waarom ga je er dan over schrijven als hij al bijna klaar is?
Nou omdat ik het erg leuk vind om Blogs van anderen te lezen en misschien vinden zij het ook wel leuk om te lezen wat ik allemaal gedaan heb.
Had je dat niet beter gelijk vanaf het begin af aan kunnen doen, want gezien jouw type-kunsten ben je daar wel de hele dag zoet mee, hahahaha ;D
Ja ja wat zijn we weer min........  
Bij deze dus het verhaal over de: Modificatie van de "Turquoise Pearl"

De 850R waar dit Blogje over gaat heb ik eind vorig jaar gekocht in Charleroi Belgie en eerlijk is eerlijk, het was niet moeders mooiste.
Van oorsprong is het een Italiaan, dus een 2 liter, en gelukkig geheel tegen de verwachting in was er toch wel redelijk wat van de onderhoudshistorie bekend.
Onderhoud gepleegt door de Italianen want van de jaren dat hij in Belgie heeft gereden is op een paar rekeningen na weinig bekend.
De voorspoiler was gescheurd en op het rechter achterscherm en deur zaten een paar flinke krassen.
Ook de velgen waren totaal RAL en eigenlijk was ik bang dat ze zo krom zouden zijn als een hoepel gezien de staat van de wegen in Belgie maar dat viel achteraf gelukkig mee.
Maar goed, omdat ik nog niet eerder een 850R in de kleur 422 te koop had zien staan en de prijs na onderhandeling mee viel heb ik hem toch maar gekocht.
Op de aanhanger en naar huis met dat ding!

Eenmaal thuis aangekomen hebben we hem op de oprit gezet en de volgende dag gelijk de velgen er onderuit gehaald en een setje stalen velgen met winterbanden eronder gezet.
Tsja, en dan ziet het er echt niet meer uit he :eusa_snooty:
De velgen heb ik toen naar de Velgendoctor gebracht om ze te laten poerdercoaten en met de auto ben ik de volgende dag naar de RDW en de Douane geweest om hem op NL kenteken te zetten.
Nou het kenteken er op krijgen lukte wel, maar niet zoals de auto oorspronkelijk op kenteken stond want in NL kennen ze geen 2 liter 850R, dus na veel geouwehoer met die RDW Frits heb ik hem maar als 2 liter T5 op kenteken laten zetten anders had ik er nu nog gestaan :eusa_wall:
Heel jammer, maar met de informatie die ik onlangs gekregen heb maak ik nog wel een goede kans om hem binnenkort als nog als R op kenteken te krijgen!


Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

big ben

Nog een leuke blog erbij  :eusa_dance:..........

Je hebt al diverse 850's gehad, toch?. Heeft deze ook niet te koop gestaan op marktplaats?, en wat zijn zoal de "dingen" die je er aan wilt/gaat veranderen Ryan?

Veel vragen........... het lijkt me leuk om jou blog te volgen  :D

RyanB

In de tijd dat de velgen bij de Velgendoctor lagen kocht mijn vader een zwarte T-5R zonder velgen en omdat ik al een beetje aan het brainstormen was over het houden en veranderen van de Turquoise Pearl heb ik mijn opgeknapte Volans toen maar onder de T-5R van mijn vader gelegd zodat deze te verkopen was.
Zag er wel erg mooi uit, de Volans onder de zwarte T-5R:

Zo, die was klaar en het duurde dan ook niet lang voor hij verkocht was.
Leuk, maar welke velgen ga je er nu bij jou onder gooien vroeg mijn zoon Sam.
Weet ik nog niet, maar het liefst iets in 18inch, want dat zou wel eens heel makkelijk kunnen zijn bij de verder ombouw.
Ombouw, wat ga je doen dan?
Daar ben ik nog niet helemaal uit, maar de tijd zal het leren.
Je snapt wel dat mijn zoon vanaf die tijd s'avonds heel vaak filmpjes op YouTube zat te bekijken van 850's die iets meer dan het standaard vermogen hadden en zelf moet ik toegeven dat ik net zo gek ben als hij dus daar zaten we met z'n tween ;D
Toevallig liep ik tegen een setje 18inch IMI Pegs aan en eigenlijk was dat het onbewuste begin van de ombouw.
Ik was ook al in contact gekomen met de bekende Forum-tuner uit Moergestel en heb daar toen als eerste een Reversed IC gekocht.
De auto begon toen al ergens op te lijken, i.i.g. netjes genoeg om te tonen op het Forum.



Zo heeft de auto ook nog een tijdje te koop gestaan omdat ik toen ook nog een CY had en aangezien 2 te veel is moest er 1 weg.
De CY werd verkocht en het Turquoise Pearl project was geboren!

Zo de plicht roept, wordt binnenkort vervolgd

arjenT5R

Dikke bak man :D zie je niet veel estates in die kleur  :eusa_clap:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

daytonawim

Hele nette auto, in een bijzondere kleur, ben benieuwd naar de komende Mod's

beunmaat

Echt een hele mooie kar! die velgen in het zilver passen goed bij de lichtere kleur ;D

walter leever

Mooie kleur,en zo te zien gaat 't al de goede kant op ;)

Pas maar op joh,er is eigenlijk altijd wel wat te veranderen,voordat je 't weet ben je verslaafd aan veranderingen. ;D

Jekunt 't ook bescheiden houden(als dat lukt ,knappe jongen. :evil:)

walter

peteRRR

Nette auto die netjes op nette wielen staat en daar het onder de kap er ook netjes uit ziet.

Ik zou zeggen,.... netjes verder tunen naar smaak en dan netjes laten taxeren en gelijk netjes in de all risk verzekering.

Veel plezier er mee. :D

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

arjen850

Hey Ryan, wat leuk dat je een blog bent begonnen, dit ga ik zeker volgen. Heb altijd een zwak gehad voor estates in deze kleur :eusa_clap:
Ben benieuwd wat er allemaal gaat volgen :D

UserID6342

Zie de auto vrij regelmatig IRL en is gewoon een plaatje.  Geweldig mooie kleur, hele nette wielen eronder en goed getuned.  Zuinig op zijn Ryan !

RyanB

Zo, we kunnen weer even verder met een klein vervolg want zoals ik in het begin reeds vertelde is de auto bijna klaar, maar omdat ik mijzelf tot nu toe er nooit toe gezet heb om een Blog te maken heb ik nu genoeg te vertellen ;).
Waar waren we ook al weer gebleven, oja het Turquoise Pearl project was geboren.
Toen voor mij vast stond dat de auto een blijvertje was ben ik vaker op het For Sale gedeelte gaan kijken of er geen leuke spullen te koop op stonden.
Al snel bood iemand 2 zonneschermen aan voor in de achterportieren en omdat ik die zonneschermen en een verwarmde achterbank een van de leukste extra's vind die er voor een 850 te koop zijn heb ik die zonder te twijfelen overgenomen.
De verkoper van de schermen (ik weet even niet meer wie dat was) had ook nog een achterspoiler en een gechipte Rica computer liggen voor een 2 liter en je voelt hem al aankomen, ik kon niet wachten tot ik het kon ophalen.
De computer werkte prima zonder storingen of foutmeldingen en ja, dan gaat zo'n 2 litertje toch best wel van de plek.
In de daar opvolgende 2 maanden zijn de achterspoiler, het rechter achterscherm en de voorspoiler gespoten en heb ik met veel plezier met de auto rondgereden.
Tussendoor nog diverse kleine zaken gedaan zoals de interieurverlichting gemaakt die niet volledig werkte, een setje andere achterlichten gemonteerd en het schuifdak met behulp van het forum gerepareerd.
Maar na verloop van tijd begin je dan aan het vermogen wat je dankzij de chip gekregen hebt te wennen, want boven de 4500tpm begint zo'n 13G toch wel ademnood te krijgen en dan doet tie niet veel meer :(.
Natuurlijk hadden we zoals gezegd al diverse filmpjes zitten te bekijken en wisten dus dat daar best wel iets aan te doen was ;D
Toch maar eens met ET bellen.
Na overleg met Marc besloten om het dan maar gelijk goed aan te pakken en een leuk pakket besteld bestaande uit:
* 19T Turbo
* Ferrita downpipe met kat
* Ferrita catback
* Groene injectoren
* Grotere intercooler
* 330mm XYZ Big Brake kit
Na diverse keren op en neer te zijn gereden naar Moergestel om spullen op te halen (ik had ook kunnen wachten tot alles er was maarja wie vond Sinterklaas vroeger nou niet leuk ;D) kon het ombouwen beginnen!

arjen850

Zo zo, je bent idd echt voor sinterklaas aan het spelen :eusa_clap: Ben erg benieuwd
.

ulkeman

vind het echt een gave kleur  :eusa_clap: en je bent ook lekker bezig met de mods zeg :eusa_dance:
denk dat de achterste ramen tinten hem ook niet verkeerd zullen staan :eusa_shhh:


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

RyanB

#14
Effe wachten Arjen, de foto's komen er aan.

Om te beginnen de oude intercooler er uit en een mooie nieuwe en dikkere er in.

De Ferrita Downpipe:

Ferrita Catback en mijn schoonvader die ik op deze foto na echt niet met de camera kon vangen:



Gelijk maar een set frisse draagarmen en stabi's gemonteerd:

Achteras er maar gelijk bij doen?


Zo, alles was gemonteerd op de remmen na, want de velgen lagen inmiddels bij de bekende dokter in Uden en zonder de velgen kon ik de remmen nog niet plaatsen.
Rijden kon ik al wel met de auto, rustig aan op de stalen velgen met winterbanden en met de originele injectoren er nog in, maar er zat iets niet helemaal lekker met de auto :eusa_snooty:

Soon more about this crazy project!