Draagarmen vervangen => welk merk?

Gestart door bluescoobie, 08-08-2011 13:08:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Citaat van: Ludo op 10-10-2011 19:34:01
Citaat van: FGG op 10-10-2011 18:56:20
Citaat van: Ludo op 10-10-2011 18:17:36
Citaat van: FGG op 10-10-2011 11:03:18
Citaat van: Ludo op 09-10-2011 14:10:32
Staat in je VanDale niet wat een set is. ???

In geval van draagarmen zou ik zeggen 2 stuks. Dus 4 sets a twee stuks = 8 draagarmen.

Precies, er zit links én rechts een draagarm.

Waarom heb je dan 4 sets nodig?

Waar wil je eigenlijk naartoe Florian?.
Simpelweg omdat je die delen per set vervangt.
Net zoals banden en remmen, die slijten ook zowel links én rechts, wellicht de éne kant ietsepietsie minder of meer dan de andere kant, maar als dat een argument is om op te besparen....  :eusa_doh:


Waar ik naartoe wil is dat je je gal spuwt over de imitatiesets maar daar op de 1 of andere manier toch 4 van verbruikt hebt. Ik vraag me dan af waarom je na de eerste set niet direct terug gegaan bent naar origineel. Maar als je er met tig posts omheen draait hoe je nu bij 4 sets komt met een km-stand van 78k dan wordt 't idd een behoorlijk zinloos heen-en-weer gedoe. Als je al die posts over de VanDale en of ik wel weet wat een set is had overgeslagen en meteen to the point was geweest waren we allang klaar geweest. Over vervuiling gesproken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

UserID6342

Ik ben dat wel met Florian eens.  Ik monteer hier eigenlijk alles door elkaar heen, afhankelijk wat de klant wilt.  En heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met de Scantech draagarmpjes.  Althans, niet dat ik ze om de 20 dkm opnieuw moest vervangen, bij wie dan ook.  Ik herken het beeld wat Ludo schetst dan ook totaal niet.

Natuurlijk 'houden' de Scantech draagarmpjes het niet zo lang vol als origineel, dat is simpel zat, maar gezien de prijs/kwaliteit verhouding zijn die draagarmpjes prima in orde.  Sterker nog, als het echt goedkoop moet kan het idd via Ebay.de.  Daar koop je een set (!) draagarmen incl endlinks voor 54 euro en dan komt er 20 euro bij voor verzendkosten.  Dus een complete set, kant en klaar thuis, incl. endlinks voor 74 euro.  Als iemand mij vraagt om zo'n setje erop te schroeven wil ik dat rustig doen, maar geef dan ook geen enkel garantie.  Dat kan ook niet voor dat geld.

pimsam

CiteerEn dat zijn de bouten, die door het subframe gaan? 4 bouten per draagarm? Het is toch een heel gepiel om die bouten alleen al los te krijgen, aan de kant van de versnellingsbak, laat staan de bouten er uit te krijgen 

Dat is inderdaad een enorm gepiel. Ik heb het zonder brug gedaan. De rechterkant  gaat nog wel maar de linkerkant is heel lastig. Zonder de motor op te tillen, krijg je geen ratel op de bouten, alleen een ringsleutel. En je hebt heel veel kracht nodig om die bouten los te krijgen. Dus een steigerpijp op de ringsleutel en langzaam komt de bout los. Ik ben er bijna een paar uur vloekend mee bezig geweest.

Ludo

Citaat van: FGG op 11-10-2011 07:54:29
Waar ik naartoe wil is dat je je gal spuwt over de imitatiesets maar daar op de 1 of andere manier toch 4 van verbruikt hebt. Ik vraag me dan af waarom je na de eerste set niet direct terug gegaan bent naar origineel. Maar als je er met tig posts omheen draait hoe je nu bij 4 sets komt met een km-stand van 78k dan wordt 't idd een behoorlijk zinloos heen-en-weer gedoe. Als je al die posts over de VanDale en of ik wel weet wat een set is had overgeslagen en meteen to the point was geweest waren we allang klaar geweest. Over vervuiling gesproken.

Vervuiling?.
Als iedereen eens zou lezen, i.p.v. te lullen over alles wat onzinnig is op een auto forum, of gaan muggeziften in ieder topic waar een typefoutje geschreven is  ::) , hoeft niemand deze vraag te stellen, je kan het antwoord lezen daar waar het eerder al geschreven is.

wietseschuiling

Oke zitten wel beetje vast maar ik heb een ringsleutel
en veel spinazie.
Maar ging om de kwaliteit, en  dan kan ik mij goed vinden in Dirk
zijn verhaal. Als ik met deze armen  100 tot150k kan rijden heb ik er
wel een goed gevoel over. Gezien de prijs.

Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 11-10-2011 08:52:16
Ik ben dat wel met Florian eens.  Ik monteer hier eigenlijk alles door elkaar heen, afhankelijk wat de klant wilt.  En heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met de Scantech draagarmpjes.  Althans, niet dat ik ze om de 20 dkm opnieuw moest vervangen, bij wie dan ook.  Ik herken het beeld wat Ludo schetst dan ook totaal niet.

Natuurlijk 'houden' de Scantech draagarmpjes het niet zo lang vol als origineel, dat is simpel zat, maar gezien de prijs/kwaliteit verhouding zijn die draagarmpjes prima in orde.  Sterker nog, als het echt goedkoop moet kan het idd via Ebay.de.  Daar koop je een set (!) draagarmen incl endlinks voor 54 euro en dan komt er 20 euro bij voor verzendkosten.  Dus een complete set, kant en klaar thuis, incl. endlinks voor 74 euro.  Als iemand mij vraagt om zo'n setje erop te schroeven wil ik dat rustig doen, maar geef dan ook geen enkel garantie.  Dat kan ook niet voor dat geld.

Ik denk dat je de kwaliteit van de diverse armen niet enkel en alleen op basis van de verreden km's kan vergelijken.
Een stevig opgefokte T5 met een BBK welke met een loden voet over de belgische karresporen gejaagd wordt kan je slecht vergelijken met een 2.0 10v welke dagelijks met 90 km/h rustig over een gladde A4 voort kabbelt.

UserID6342

Citaat van: -D©©©L- op 11-10-2011 16:09:05
Citaat van: Dirk342 op 11-10-2011 08:52:16
Ik ben dat wel met Florian eens.  Ik monteer hier eigenlijk alles door elkaar heen, afhankelijk wat de klant wilt.  En heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met de Scantech draagarmpjes.  Althans, niet dat ik ze om de 20 dkm opnieuw moest vervangen, bij wie dan ook.  Ik herken het beeld wat Ludo schetst dan ook totaal niet.

Natuurlijk 'houden' de Scantech draagarmpjes het niet zo lang vol als origineel, dat is simpel zat, maar gezien de prijs/kwaliteit verhouding zijn die draagarmpjes prima in orde.  Sterker nog, als het echt goedkoop moet kan het idd via Ebay.de.  Daar koop je een set (!) draagarmen incl endlinks voor 54 euro en dan komt er 20 euro bij voor verzendkosten.  Dus een complete set, kant en klaar thuis, incl. endlinks voor 74 euro.  Als iemand mij vraagt om zo'n setje erop te schroeven wil ik dat rustig doen, maar geef dan ook geen enkel garantie.  Dat kan ook niet voor dat geld.

Ik denk dat je de kwaliteit van de diverse armen niet enkel en alleen op basis van de verreden km's kan vergelijken.
Een stevig opgefokte T5 met een BBK welke met een loden voet over de belgische karresporen gejaagd wordt kan je slecht vergelijken met een 2.0 10v welke dagelijks met 90 km/h rustig over een gladde A4 voort kabbelt.
Daar heb je ook helemaal gelijk in !

ovlov 058

Citaat van: Dirk342 op 11-10-2011 16:15:29
Citaat van: -D©©©L- op 11-10-2011 16:09:05
Citaat van: Dirk342 op 11-10-2011 08:52:16
Ik ben dat wel met Florian eens.  Ik monteer hier eigenlijk alles door elkaar heen, afhankelijk wat de klant wilt.  En heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met de Scantech draagarmpjes.  Althans, niet dat ik ze om de 20 dkm opnieuw moest vervangen, bij wie dan ook.  Ik herken het beeld wat Ludo schetst dan ook totaal niet.

Natuurlijk 'houden' de Scantech draagarmpjes het niet zo lang vol als origineel, dat is simpel zat, maar gezien de prijs/kwaliteit verhouding zijn die draagarmpjes prima in orde.  Sterker nog, als het echt goedkoop moet kan het idd via Ebay.de.  Daar koop je een set (!) draagarmen incl endlinks voor 54 euro en dan komt er 20 euro bij voor verzendkosten.  Dus een complete set, kant en klaar thuis, incl. endlinks voor 74 euro.  Als iemand mij vraagt om zo'n setje erop te schroeven wil ik dat rustig doen, maar geef dan ook geen enkel garantie.  Dat kan ook niet voor dat geld.

Ik denk dat je de kwaliteit van de diverse armen niet enkel en alleen op basis van de verreden km's kan vergelijken.
Een stevig opgefokte T5 met een BBK welke met een loden voet over de belgische karresporen gejaagd wordt kan je slecht vergelijken met een 2.0 10v welke dagelijks met 90 km/h rustig over een gladde A4 voort kabbelt.
Daar heb je ook helemaal gelijk in !
De ene vervangt ze al als hij denkt dat ie iets hoort en bij de andere moeten ze er bijna onderuit vallen of er moet iemand zeggen "er hangt iets los onder je auto"

Vulk

Citaat van: Ludo op 10-10-2011 21:01:16
Ja Misha zo is dat.
Ze zijn vervangen bij kilometerstand 183254, 203638, 222982, 243853, 261890.
Dat is om en bij 20.000km per set.  :eusa_doh:



Geen originele dan toch?

Misha

Citaat van: Vulk op 11-10-2011 18:15:32
Citaat van: Ludo op 10-10-2011 21:01:16
Ja Misha zo is dat.
Ze zijn vervangen bij kilometerstand 183254, 203638, 222982, 243853, 261890.
Dat is om en bij 20.000km per set.  :eusa_doh:



Geen originele dan toch?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,51181.msg1070311.html#msg1070311

Nee, Scanpechs.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

bluescoobie

Tja....noodgedwongen een update!

De Moog's zijn helaas alweer aan vervanging toe, slechts 42.000 km mee gereden. De torsie-rubbers laten los van de metalen bussen waarmee ze aan het subframe gebout zitten, zodat bij remmen de draagarm nu schuift over de bussen (en het stuur trekt).

Ik zet er nu origineel Volvo op in de hoop dat die het wel langer uithouden.

Op http://eshop.original-teile.de kun je iets voordeliger origineel volvo parts bestellen, uiteraard wel verzendkosten en een paypal toeslag.

Ik was nu 326 euro kwijt ipv 400 hier bij de Volvo dealer. Voor het verschil kan ik hem dan laten uitlijnen, als dat nodig blijkt.

Als de maten van de draagarmen volgens spec zouden kloppen zou je eigenlijk verwachten dat de stand van de wielen niet zou veranderen tov de huidige situatie, maar dat moet nog maar blijken.
Opel Kadett 1.3 LS==>Opel Kadett 2.0 GSI 8V==>Subaru Impreza 2.0 GTT==>Volvo 850 2.5 tdi Estate==>Volvo V70 2.4 D5

jeroen74

Kun je niet alleen de rubbers zelf vervangen?

sven0503

Citaat van: jeroen74 op 16-01-2013 12:49:08
Kun je niet alleen de rubbers zelf vervangen?

Dat wil je niet, ook al zijn die rubbers wel verkrijgbaar...

jeroen74

Omdat het zo moeilijk en lastig is of ...? Als de fuseekogel nog goed is...

snix

Is het bij diesels ook zo dat ze pas goed vastgemaakt moeten worden als de wielen op de grond staan. Bij een ja en dat is bij montage niet gebeurd snap ik wel dat die rubbers eraf liggen. Net als fuse kogels die kapot gaan door amateuristische montage met een hamer ...