Uhh guys.......they've got a TANK

Gestart door Bart Manders, 02-02-2019 11:13:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart Manders

Tja.

Ik was toch steeds weer aan het zoeken naar een estate aangezien ik na de verkoop van de Caddy geen pakezel meer had.  Susan had de oplossing.Als we nou eens de Rover verkopen. Dan ga ik met de S70("t varken"waarom die naam me te binnen schoot...ik heb geen idee maar t is altyd "t varken"gebleven) rijden en kun jij voor n Estate gaan kijken. Briljant idee , heb haar ook uitgebreid gecomplimenteerd met deze ingeving  ;D

Dus  spitten, zoeken, en al vlug had ik n hele lijst met potentiele kandidaten. Daar stonden ook een paar 2 en 7/9 series tussen en zelfs een v40. die laatste was trouwens wel een T4. Ook errug lekker natuurlijk maar ik heb in zo'n ding altyd n beetje claustrofobische neigingen dus die viel af. Een nette 245 is zo langzamerhand onbetaalbaar aan het worden en de betaalbare zijn over t algemeen uitgeleefd of n project...en daar heb ik dr al genoeg van. Eigenlijk is dr maar 1 verstandige keuze zoals wij allemaal weten........


Goed een 855 of V70 dus. Keus genoeg zou je zeggen. Eisen......ja 'n paar. T moet zoals eerder gezegd geen project zijn. Een R zou leuk zijn maar een mooie is al vlug gillend duur. Maar liefst wel n turbo. Verder moet t n nette auto zijn. Liefst met lederen bekleding,climate controll, cruise controll en een trekhaak.Die laatste liefst afneembaar.Na wat zoeken dacht ik n mooie gevonden te hebben. dealer onderhouden .DOP groen .wel behoorlijk wat vlieguren op de klok maar zag dr op de foto's erg goed uit.dus wij op zaterdag middag naar Nijmegen. Kort en goed...wat n barrel! Rondom deuken en schaafwonden,lederen bekleding kapot (zelfs de achterbank) en dat moest dan €1450,- kosten .Nou suc6 dr mee maar daar heb ik geen zin in. Beetje balen wel natuurlijk maar we zoeken gewoon verder. Nog eens door de lijst gebladerd.....33 km verderop in Baak stond een XC70...in Garnet Red. Maar het was al 15:00 ,dus eerst maar eens bellen. Ze waren open tot zeker 16:00 maar waarschijnlijk nog wel wat later want ze haden nog veel werk.

Daar aangekomen was t eigenlijk liefde op t eerste gezicht maar daar moet je natuurlijk altyd voorzichtig mee zijn. De auto stond al wat langer stil. Accu was leeg, 2 banden hadden wat druk nodig maar daar werd een monteur aan gezet. Eerst maar eens koffie en een indruk krijgen van de eigenaar. Symphatieke man,kan niet anders zeggen. Na de koffie had de monteur de auto aan de praat en rijklaar gemaakt....





.... eerst maar eens een rondje sturen met die dame. FFF rustig warm gereden en daarna heb ik m eens lekker laten gaan.  ;D

Heerlijk wat zet dat ding een strot op zeg. De turbo sleurt er goed aan. De automaat schakelt prima en geen oliewolkjes bij last wissel. Het zwartlederen interieur is helemaal nix op aan te merken en alles werkt zoals bedoeld. Ik was verkocht. Na nog wat onderhandelen  heb ik de auto mee naar huis genomen





De rit naar huis verliep voorspoedig zonder problemen .Enige dat wel meteen duidelijk werd was dat er een nieuwe thermostaat in moest.
IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

rob850/480

Nette wagen en een leuk verhaal.
Gefeliciteerd en veel plezier met deze mooie aanwinst.

sander69

Wauw, ziet er idd uit als een heel mooi exemplaar! Die stoelen lijken wel als nieuw.

gefeliciteerd en veel plezier ermee.
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

volvobug

Dat ziet er inderdaad nog erg netjes uit, gefeliciteerd!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elianmars


BBS

Volvoloos....

Ewout Schalkwijk

Op de achterlampen na een mooie auto. XC in Garnet Red heb ik echt nog nooit gezien.
Die lampen is persoonlijk he? Geen aanval. ;D


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jans Duiven

Mooie vangst!

De bekleding ziet er nog prachtig uit  :eusa_clap:

KIM

Ik was m op FB al tegengekomen. Ziet er goed uit!
Achterlichten is ook niet zo mijn ding... Heb nog wel een originele set voor je liggen als je dat zou willen.

Bart Manders

IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

Bart Manders

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-02-2019 16:31:26
Op de achterlampen na een mooie auto. XC in Garnet Red heb ik echt nog nooit gezien.
Die lampen is persoonlijk he? Geen aanval. ;D


Ewout

Nou t is een beetje van 2 kanten. Met de getintte ramen is t op zich wel leuk maar t is met folie gedaan.......hallo ......Halfords sticker tuning. Dus die gaan dr vanaf al was t maar om met de apk geen gez**k te hebben. Heb ook geen idee of dr ooit donkere units geleverd zijn.

Dus dr moet nog een nette set achterlichten komen Kim.....
IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

elianmars

#11
Er zijn wel 'tuning' achterlichten geleverd, maar het lijkt erop dat dit gewoon de originele lichten zijn die donker zijn gespoten.

https://www.nonpaints.com/nl/motip-backlight-remover-150ml-spuitbus

Bart Manders

Nee,het is folie ,en nog slecht gedaan ook.  :eusa_wall:


IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bart Manders

Ik hoor net dat er gewone in komen  ;D ;D ;D ;D
IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!