370.000km beurt was de laatste

Gestart door ruud, 10-06-2004 22:48:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

ah, je bedoeld de houdertjes die weer los zitten.
lijmen blijkt dus niet de oplossing op lange termijn?.
ik denk dat de enige goeie oplossing is, om er nieuwe houdertjes in te persen.
heb ik ook laten doen en ze staan nog steeds potvast.
je doet een schatting van 400 euro, dat is wel érg veel.
een houdertje kost maar een paar euro, en een klein uurtje werk.
incl O-ringetjes zou mijn schatting ±70 euro zijn.

met mijn roffel komt het wel goed... met een beetje geduld en zoeken.  ;)

ruud

Was inderdaad wat te hoog met de verwachte kosten. Net geen 105 euro. Uitstroompijpje vervangen eninjectorbus hersteld met controle afstelling/regeling, een borgclip, o ring lpi 14*3 en een O ring uitstroompijpje, toeslag gebruik (test)apparatuur en klein materiaal.
Hoop dat ik er weer een hele poos tegen kan.

O ja de schade is ook hersteld. Ziet er volgens mij oke uit.

Nu kan ik eens kijken naar het kraken en piepen, maar daar hebben we het zondag wel over  ;)


ruud

Vandaag naar de jaarlijkse keuring (Belgische keuring wel te verstaan!)
Dus wijs als ik ben eerst naar de Volvo garage. (Jacobs Dilsen)
Daar heb ik meteen mijn thermostaat laten vervangen, was er toch!
Hierna naar de keuring. En dat is nooit een uitje, en vandaag eigenlijk helemaal niet!
Wordt mijn S70 afgekeurd! (Jawel weer eens voor de afwisseling op de verlichting !)

Komende woensdag maar weer terug naar Volvo Jacobs voor het wisselen van de reflector en dan maar weer voor een herkeuring in de rij gaan staan.

Dat is dus echt BALEN met hoofdletters. 

Ludo

dat is inderdaad balen Ruud.
volgens mij word 90% afgekeurd voor de verlichting, iedere keer als ik daar kom, zijn er discussies over.
onvoorstelbaar!.  ::)

ruud

Ik kan het je nog sterker vertellen!
Iedere keer als ik afgekeurd wordt is het met een VOLVO en vanwege VERLICHTING.
En weet je wat nog erger is?
Ik ga met die krengen alleen naar VOLVO DEALERS.

Volgende keer ga ik eens naar auto 5, of weet je nog iets goedkopers?
Misschien brengt dat soelaas, het zal in ieder geval goedkoper zijn en die mag je het eigenlijk ook niet kwalijk nemen als die een lamp niet behoorlijk afgesteld krijgen toch?
:eusa_wall:

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 13-02-2009 18:25:49
dat is inderdaad balen Ruud.
volgens mij word 90% afgekeurd voor de verlichting, iedere keer als ik daar kom, zijn er discussies over.
onvoorstelbaar!.  ::)

Bij mij is het elke keer over iets anders...  deze keer hadden ze zonder eerst iets te zeggen 'tuning' toeslag aangerekend...  >:(  na discussie met stationchef en 3 man die naar mijn veerpootbrug zat te staren hebben ze een nieuwe factuur gemaakt zonder de 'tuning' toeslag  ::)

Gelukkig wel een groene kaart weer  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ruud

Nou, ik ben er ook weer voor een jaartje vanaf.
Nieuwe lamp laten plaatsen, moest een volledige zijn, spiegels zijn niet (meer) los te krijgen.
Dus effe 288 euro aftikken en naar dat gedoe van een herkeuring bollen om dan na lang wachten weer eens negen euro te lappen en die groene kaart in ontvangst te mogen nemen.
Dat was ehm weer.
Tot bij de volgende beurt of storing.

ruud

#37
270.000 km beurt uitgevoerd, wacht nog op de factuur.........

breakman

Citaat van: ruud op 13-02-2009 15:28:41
Vandaag naar de jaarlijkse keuring (Belgische keuring wel te verstaan!)
Dus wijs als ik ben eerst naar de Volvo garage. (Jacobs Dilsen)
Daar heb ik meteen mijn thermostaat laten vervangen, was er toch!
Hierna naar de keuring. En dat is nooit een uitje, en vandaag eigenlijk helemaal niet!
Wordt mijn S70 afgekeurd! (Jawel weer eens voor de afwisseling op de verlichting !)

Komende woensdag maar weer terug naar Volvo Jacobs voor het wisselen van de reflector en dan maar weer voor een herkeuring in de rij gaan staan.

Dat is dus echt BALEN met hoofdletters. 


Ik vermoed dat je dan ook naar de keuring in As bent gegaan ? Ik ga daar nooit meer ze blijven zoeken tot ze iets gevonden hebben. Voortaan enkel nog in Alken of Hechtel en sindsdien geen problemen meer gehad .
En wat Jacobs betreft probeer ACL hasselt eens of Rutten Houthalen heb ik al betere ervaringen meer  :eusa_shhh:

ruud

Citaat van: ruud op 19-06-2009 06:20:14
270.000 km beurt uitgevoerd, wacht nog op de factuur.........
Gisteren de factuur ontvangen 359 euro. Valt dus mee, was inclusief een nieuwe afstandsbediening.

ruud

Citaat van: breakman op 21-06-2009 01:01:57
Citaat van: ruud op 13-02-2009 15:28:41
Vandaag naar de jaarlijkse keuring (Belgische keuring wel te verstaan!)
Dus wijs als ik ben eerst naar de Volvo garage. (Jacobs Dilsen)
Daar heb ik meteen mijn thermostaat laten vervangen, was er toch!
Hierna naar de keuring. En dat is nooit een uitje, en vandaag eigenlijk helemaal niet!
Wordt mijn S70 afgekeurd! (Jawel weer eens voor de afwisseling op de verlichting !)

Komende woensdag maar weer terug naar Volvo Jacobs voor het wisselen van de reflector en dan maar weer voor een herkeuring in de rij gaan staan.

Dat is dus echt BALEN met hoofdletters. 


Ik vermoed dat je dan ook naar de keuring in As bent gegaan ? Ik ga daar nooit meer ze blijven zoeken tot ze iets gevonden hebben. Voortaan enkel nog in Alken of Hechtel en sindsdien geen problemen meer gehad .
En wat Jacobs betreft probeer ACL hasselt eens of Rutten Houthalen heb ik al betere ervaringen meer  :eusa_shhh:

Thomas, over van Alken kan ik ook wel verhaaltjes vertellen waar je niet vrolijk van wordt.
Maar goed, je zou inderdaad gaan denken dat ze blijven zoeken naar lamp problemen, is natuurlijk altijd vaag.
In dit geval hadden ze toch wel gelijk vond ik. Jacobs had het vooraf moeten zien of moeten overleggen met me. Dat was beter geweest.

ACL Hasselt, toen het nog etn Keldermans was, was héél goed. Nu het ACL is, vind ik het tegen vallen.

Ik bekijk Jacobs zijn kwaliteiten en streken nog even :-)
Bedankt voor je reactie!

zoran

Binnenkort is het tijd voor de 120.000km beurt van mijn C70 uit 98. Vraagje aan allen die het al achter de kiezen hebben: Behalve de riem, wat hoort vervangen te worden (zeker en voor alle zekerheid)? :-)

Zoran.

ruud

@Zoran, volgens mij doen se de spanners er ook beter meteen bij.

ruud

#43
Ik heb last van een brandend motormanagementlampje, terwijl de motor lekker romig draait.
Bij het uitlezen bleek het de accu van de sirene te zijn. Mijn alarm zit dus ook opgenomen in het management. Dat vind ik ergens wel fijn.
Alleen deze reparatie moet ik laten uitvoeren voor iets dat ik nog nooit heb gehoord  :)
Verder is de Airco ook niet zo koud als ik het graag had. Hopelijk alleen een kwestie van onder druk zetten.  :-\

grtz
Ruud

ruud

Schijnt nog meer aan de hand te zijn.
Er komen twee tegenstrijdige berichten:
Lambdawaarde te hoog en
Lambdawaarde te laag.

Zou vanuit de LPi installatie komen?
Iemand een idee?