Re: De SS

Gestart door den dis, 17-09-2011 21:27:37

Vorige topic - Volgende topic

den dis

Citaat van: Daf46 op 30-10-2011 21:52:34
Hoe komt het eigenlijk dat deze geen nummerplaat heeft in de vorm van 1-ABC-123, dit is toch een nieuwe inschrijving ? Of is ie virtueel de rode ?
Die moet ik nog aanvragen maar eerst moet de SS goedgekeurd worden met garageplaten.
Momenteel hangen gewoon de nr platen van de" rode er op  :evil:
Moet ik wel even oppassen voor de  :police: maar alles is hetzelfde op papier alleen de chassisnr verschilt.

mvg
Dennis

den dis

Goeiedag allemaal,

De SS is afgekeurd  :'( :'( .
Op de verlagingsveren en op de CO-waarde deze was dubbel zo hoog dan toegelaten.

Voor de rest was alles in orde

mvg
Dennis

Vulk

Ai, welke veren zitten er onder? Zijn ze niet 'verborgen'? Ik heb de mijne zwart gespoten.
Hopelijk krijg je de CO-waarde goed. Zit er een cat onder?

elianmars

Jee, afgekeurd op verlagingsveren.......  :eusa_wall: :eusa_wall:

Enig idee hoe het kan dat de CO waarde zo hoog is? Ligt er nog wel een kat onder?

Edit: Thomas stelt dezelfde vraag  ;D

)()()sT

Wat een land hè ;D
Die APK hier is een eitje in vergelijking met de keuring daar.
Als ze met de wegen ook eens zo secuur waren ::)

;D

Vulk

Het moet goed zijn om onze wegen aan te kunnen. :)

StefanCJ

Citaat van: )()()sT op 31-10-2011 21:19:15
Wat een land hè ;D
Die APK hier is een eitje in vergelijking met de keuring daar.
Als ze met de wegen ook eens zo secuur waren ::)

;D

Je auto moet dan ook in topconditie zijn om één jaar in Belgenland te kunnen rondrijden zonder dat alles eraf trilt op de snelstuiterwegen  ;D

)()()sT

Dan zijn mijn auto's komend jaar rijp voor de sloop  :-[ ;)

Anyway: balen Dennis! Succes!

arjenT5R

lambdasonde is vast nog de originele?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

den dis

Goeiedag allemaal,

Ja als je een wagen invoerd mag hij niet verlaagt zijn zeiden ze mij. Dit is echt belachelijk want ik ben in juni nog met juist dezelfde set-up goed gekeurd met de rooie.(intrax veren en bilstein B6 schokdempers).
De veren zijn natuurlijk zwart gespoten  ;D

de oplossing:
-De originele terugplaatsen voor de keuring.
-Keuring voor ongeval (dan meten ze heel de wielgeometrie na)
-Bij de dealer gaan proberen of ze een attest willen afleveren dat er een standaard R sportonderstel onder de SS zit.

Er zit een volledige Feritta uitlaatlijn onder met race cat en R spruitstuk.
En ik denk dat het wel de originele lambda sonde is die er nog inzit maar het lambda lampje brandt niet dus heb ik deze nog niet vervangen. Ik denk dat dat het volgende is dat er gaat gebeuren.

Mvg
Dennis

Vulk

Gezeik die keuring altijd. Ze weten nochtans heel goed dat je na de keuring toch terug die verlaging gaat terug zetten.

JCviggen

Citaat van: den dis op 31-10-2011 21:11:32
Op de verlagingsveren en op de CO-waarde deze was dubbel zo hoog dan toegelaten.

Ah, brings back the memories...ik geloof dat ik ooit er in geslaagd ben de CO drempelwaarde te 10-voudigen met 630cc injectoren en geen katalysator.
Standaard kat er onder toen was de CO quasi 0.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

den dis

@JCviggen

Het probleem bij mij zit hem in de 16T met schuine flens. De originele DP past niet meer op de turbo  :eusa_wall:

@Thomas
En van de veren begrijp ik het ook allemaal niet. bodemspeling was ook goed dus te laag ligt hij niet.  :eusa_wall:

het 1nige kl**e is dat ik de SS moet laten keuren met Z-platen van de garage en dat ik mijn permanente platen pas kan aanvragen als de SS is goedgekeurd

mvg
Dennis

den dis

Vraagje voor iemand met laservaring.

Is het mogelijk om een DP van feritta 3" aan te passen zodat ik er voor de keuring de standaard cat 2,5" kan tussenschroeven, en na de keuring deze er tussen uit nemen en vervangen door een stukje buis?

Of is het makkelijker om een standaard DP met rechte flens aan te passen zodat deze op een turbo met schuine flens past.

En weet iemand hier een goed adresje voor

Mvg
Dennis

Vulk

Ik zou gewoon een standaard downpipe met cat zoeken die past.
Ik heb ook gewoon nog mijn originele downpipe liggen die ik er elk jaar terug onder schroef.