olie lekt uit bouten kleppenspeling

Gestart door jony, 14-11-2011 20:57:49

Vorige topic - Volgende topic

jony

hallo, ik heb gemerkt dat er wat olie lekt uit de gaten waar de bouten om de kleppenspeling mee te controleren

is niet veel maar toch klein beetje

komt dan in de gaatjes rond de bougies te liggen

ik vraag me af hoe ik dit kan verhelpen gezien er geen " afdichtringen " op zitten

beste nieuwe bouten kopen of is er andere oplossing bv bouten verwaren en dan snel afkoelen

alvast bedankt

grtz jony

p.s. wat zou de reden van dit probleem zijn

Jack v

De bouten om de klepspeling mee te regelen :eusa_eh:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

-D©©©L-

of om een nieuw rubber om de olievuldop.

Jack v

Denk dat je rubbering om de olievuldop aan vervanging toe is. Of de slang van de carterontluchting ligt los of is gescheurd.

Wout309t

Die bouten kunnen niet lekken, dus daar zit het hem niet in..
2011 V70 2.0T R-Design MT

jony

hallo, ik denk niet dat het via vuldop komt omdat ik nu zonder bougiekap rij en er niet echt olie komt via dop

ik heb verder alle gaatjes mooi gekuisd met oordopjes en nu zijn er bij enkele terug olie in gekomen en in andere niet

iemand een idee

jony

de slang van cater ontluchting is dat middelste slang die heb ik al terug aangedraaid maar heb ook olie ver ervan dus denk niet dat die het is

alvast bedankt

Marc O.

Die boutjes kun je losdraaien om daarna de klepspeling te controleren. Je kunt er de klepspeling niet mee regelen. Probeer eens of je ze wat vaster kunt draaien. Kijk ook of de olie niet van onder de penbobines komt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

jony

Citaat van: Marc O. op 14-11-2011 21:20:32
Die boutjes kun je losdraaien om daarna de klepspeling te controleren. Je kunt er de klepspeling niet mee regelen. Probeer eens of je ze wat vaster kunt draaien. Kijk ook of de olie niet van onder de penbobines komt.

hallo, bedankt voor info heb het aangepast

kan ze niet echt vaster draaien zou ik nieuwe bestellen of komt het van ergens anders

Marc O.

Citaat van: jony op 14-11-2011 21:22:53
Citaat van: Marc O. op 14-11-2011 21:20:32

hallo, bedankt voor info heb het aangepast

kan ze niet echt vaster draaien zou ik nieuwe bestellen of komt het van ergens anders

Haal die penbobines maar eens los, misschien komt het daaronder vandaan.

Jack v

Het is wel vettig rond de slang van de ontluchting is ie niet gescheurd ?

jony

hallo bobines is datgene boven bougies toch

dat is brandschoon ook bougies trouwens

de slang is vettig van alles op te kuisen maar komt niet echt van daar

zou het van de bouten kunnen komen denk je ?

alvast bedankt

Marc O.

Citaat van: jony op 14-11-2011 21:31:59
hallo bobines is datgene boven bougies toch

Klopt.

Citaat van: jony op 14-11-2011 21:31:59
zou het van de bouten kunnen komen denk je ?

Tja, die boutjes zullen wel niet zo duur zijn. Je zou ze gewoon kunnen vervangen en kijken of het dan wegblijft. Mocht het daar toch niet aan liggen dan heeft het je hooguit een paar Euro's gekost.

jony

zal ik even doen

lees net iets over de carterventilatie

zou het van dat kunnen komen ?