Hulp in de buurt van hoorn N-H automatenbak demonteren

Gestart door t5joost, 07-12-2011 11:28:02

Vorige topic - Volgende topic

t5joost

Hallo
Ik heb een v70R Awd waar de automatenbak stuk van is, nu heb ik een ander blok staan waar de bak goed van is. Blok zelf is wel stuk!

Nu heb ik al even rond zitten kijken voor het demonteren van de bak maar het schijnt nog een wat lastig verhaal te zijn. Ben zelf vrij handig en heb ook een erg handige familie alleen hebben we allemaal nog nooit een AT bak gewisseld. Is er iemand in de buurt van hoorn die dit al wel een keer heeft gedaan en die mij zou willen helpen/vertellen wat ik moet doen. Gereedschap is voldoende aanwezig.
Zou er eventueel een kleine vergoeding voor willen geven.

Blok staat los, alleen nog op het sub frame.

Alvast bedankt!
Mvg joost

MVeldhuis

Even startmotor er af en daarachter zitten torx boutjes van de koppelomvormer, die moet je losdraaien en dan bij het demonteren van de bak goed opletten dat die omvormer mee gaat eraf en niet blijft hangen, zo nodig een extra zetje mee geven. Dat is erg belangrijk!

Voor de rest is het redelijk abc sleutelwerk, zeker als het zwikkie al uit de auto is.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

grijzev70tdi

startmotor hoeft er niet af, bij de 850 tenminste niet. Voor de rest stelt het niet veel voor. Heb het van het weekend ook gedaan, maar dan bij een 850
Grolsch, het klinkt al lekkerder

thuur

Citaat van: t5joost op 07-12-2011 11:28:02
Is er iemand in de buurt van hoorn die dit al wel een keer heeft gedaan en die mij zou willen helpen/vertellen wat ik moet doen.

Ik heb het gedaan en ik kan het je wel vertellen. Maar helaas, ik woon niet in de buurt van Hoorn.

Gr :-\

UserID6342

mehn

Als een AWD bak op dezelfde manier vatzit als een gewone automaat valt het wel mee. Je moet inderdaad alleen die Torx schroeven van de motorkant uit losdraaien.
Dop met ratel op de krukaspoelie, 1 torx bout losdraaien, krukas ronddraaien totdat de volgende torx voor het gat verschijnt enz...
Daarna (of ervoor) de grote bouten losdraaien waarmee het huis aan de motor vastzit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

grijzev70tdi

wil je best helpen, maar woon helemaal niet in de buurt :/

MVeldhuis

Citaat van: grijzev70tdi op 07-12-2011 12:51:36
startmotor hoeft er niet af, bij de 850 tenminste niet. Voor de rest stelt het niet veel voor. Heb het van het weekend ook gedaan, maar dan bij een 850

Waar draai jij die torxbouten van de koppelomvormer dan los?

thuur

Citaat van: MVeldhuis op 07-12-2011 16:20:47

Ik weet het, maar ik mag het niet zeggen..

Gr :(

Emiel

Citaat van: thuur op 07-12-2011 17:18:23
Citaat van: MVeldhuis op 07-12-2011 16:20:47

Ik weet het, maar ik mag het niet zeggen..

Gr :(

Ik wel? :eusa_eh:

MVeldhuis

Ja tuurlijk wel, als ik onzin loop te verkopen dan hoor ik dat namelijk graag ;D

grijzev70tdi

MVeldhuis

t5joost

Bedankt voor de goede reacties!
Meer reacties zijn altijd welkom.

Ben weer erg blij met het forum en vooral de leden ;D