geen vermogen 850 2.5 20v lpg

Gestart door volvojimmy, 09-12-2011 18:10:11

Vorige topic - Volgende topic

richard911sc

dikke slang op gasklephuis gescheurd aan onderzijde? bovenkant lijkt nog steeds netjes...
gr richard

Jack v

hm ik voel toch wel een heerlijke duw als de vvis open gaat. Is de klep wel goed gangbaar?

Dit kun je een beetje testen door het heveltje wat tussen de inlaatkanalen zit met een dikke schroevendraaier te bewegen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis

Citaat van: volvojimmy op 10-12-2011 13:07:37
de kat is vorig jaar vernieuwd maar hij heeft ndaarna nog een tijd beroerd rond gereden.De uitlaat was helemaal zwart doordat hij stationair ging ossitleren op benzine.
Als de kat verstopt zou zitten hoor je hem toch fluiten. Ik hoor niets raars.
Boven de 4000km veranderd er niets. Wat kan ik doen om die VVIS te controleren?
O ja,Met een lege boedelbak krijgt hij het al moeilijk.

Als de uitlaat van een benzine auto zwart is dan loopt ie echt veel en veel te rijk. Als een benzinemotor veel en veel te rijk loopt krijgt de kat die benzine op zijn dak en verbrand hij.
De kans is dus goed aanwezig dat je je splinternieuwe kat naar zijn grootje hebt geholpen door met een te rijk mengsel te blijven rijden.

UserID6342

+ 1.  Meest logische volgorde van werken is dan ook LMM, Lambdasondee, kat...

volvojimmy

Dat is dan de vorige eigenaar geweest, 50000km doorrijden met dezelfde bougies. LMM overleed na een backfire.
Hij had hem naar een garage gebracht waar ze voor 350 euro een nieuwe LMM plaatsen om diezelfde week weer een backfire te krijgen en dus weer kapot te gaan.
Ik zal die vvid en slang op gasklephuis nog eens controleren.

volvojimmy

Als de lamdasonde defect i gaat het lampje in het dashboard toch branden?
Ik kom trouwens uit culemborg. midden van het land.

UserID6342

Hoeft niet perse.. Na vervanging LMM nog eens laten uitlezen op andere foutcodes ?

volvojimmy

Bij de lokale garage kunnen ze mijn volvo niet uitlezen, moet ik dat altijd bij de volvo doen of is het toeval dat ze het daar niet kunnen.
Ik begin zelf ook aan de kat te twijfellen, mijn vader's v70 2,5 10v maakt meer geluid dan mijn volvo en de laatste keer op de brug viel het mij op dat hij zo warm was aan de onderkant. kijkend naar het verleden met de defecte LMM en zwarte uitlaatpijp helemaal niet zo gek naartuurlijk. Is er een manier om te controleren of de kat goed is voor ik hem leeghaal? Een verstopte kat lijkt mij een hoop te verklaren maar zinloos leeghalen is ook zo zonde.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Manga

Denk dat er wel een aantal andere dingen zijn die je kunt checken voordat je de uitlaat loshaalt, die moet dan wel echt helemaal dicht zitten....
850R 2.0 DOP

thuur

Citaat van: volvojimmy op 13-12-2011 19:40:06
Is er een manier om te controleren of de kat goed is voor ik hem leeghaal? Een verstopte kat lijkt mij een hoop te verklaren maar zinloos leeghalen is ook zo zonde.

Endoscoop lenen bij de garage?

Gr 8)

Manga

Hoe groot is die kans? de rubber inlaat slangen scheuren veel sneller, je onsteking al bekeken? een andere lamba geprobeerd?
850R 2.0 DOP

volvojimmy

ik heb nog geen andere lamba geprobeerd maar verder alles wat ik bedenken kon wel, onstekking is helemaal vervangen, compressie is bij alle cilinders 12 bar, alle slangetjes zitten vast en zijn heel,lmm is vernieuwd. uitlezen geeft geen resultaat. Zaterdag kan ik op de brug dan kan ik in de kat kijken als hij eraf is.

arjenT5R

al eens gemeten hoe lang het duurt voor je op 100 zit? als je een bugatti veyron gewend bent of een 850 turbo dan is iets anders al snel langzaam  ;D ;D ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

stefanhuijser

Daar begin ik ook achter te komen in mijn 20V als ik in de R heb gereden  ;D

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5