WEER TERUG: Weer een S70 ;-)

Gestart door Matthieu123, 24-01-2012 15:39:29

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu123

Citaat van: Sbv op 27-02-2012 12:56:34
Koppeling kan je er toch tussenuit halen of ben ik nu in de war ? Als je de speling wilt aanpassen haal je dacht ik de koppeling los

Klopt.. je haalt de magneetkoppelingsplaatlos. Alleen de complete koppeling bestaat uit ook nog uit de de riempoulie etc..
En het lager daarin is ook beschadigd.

Maar die speling haal je weg door het verwijderen van shims, maar er zat bij mij nog maar 1 dunne shim tussen. Niet genoeg dus om op de gewenste speling uit te komen. Nu moest het systeem toch al wel binnenkort worden afgevuld en een nieuwe droger moest er ook al komen. Dus gelijk alles maar even goed in orde maken.

Wel jammer dat het nu al komt, omdat ik het geld goed kan gebruiken om een lpg installatie in te bouwen :(

Matthieu123

Nou inmiddels ben ik wat offertes rijker.. Echter ben ik er nog niet over uit of ik het gelijk op korte termijn ga laten doen.

Ik denk dat ik misschien toch eerst LPG in ga laten bouwen, omdat me dat gewoon heel veel geld scheelt.
En de twijfel tussen LPI en een verdamper. Al neig ik nu toch weer richting LPI als ik de verhalen zo lees.

Ik had vorige week bij ET een setje polybussen besteld voor de stabilisator stang.. die zijn tot op heden echter nog steeds niet bezorgd.. Waarschijnlijk bij de post kwijt geraakt, want ze zijn wel opgestuurd :( Hier baal ik wel flink van.

grijzev70tdi

je hebt geen Turbo toch? Dan voldoet dampgas prima. LPI kan wel, maar kost stuk meer en denk dat je het niet merkt. Voor het prijs verschil kun je ook weer een groot deel van je aircopomp betalen ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Dampgas voldoet wel, maar lpi is wel béter! Dampgas kost je wat vermogen, lpi levert je wat vermogen op.

Bovendien ben ik allergisch voor verdampers na pa er 3 in 1 940 te hebben zien verslijten. Ondingen.

Fortissimo

Verdampers is als ze ouder worden  best ellende, pakkingen verouderen enz, verder is er goed mee te rijden.

maar nu Vialle erin, en dat rijdt echt goed, zonder problemen en ook geen last van back fire.

Wel onderhoud laten plegen , ook aan LPG.

Matthieu123

Ja maar over hoe oud praat je dan? LPI is beter.. maar voor het prijs verschil heb ik een aircopomp en nog geld over om mn voorbumper te laten spuiten....

Ludo

Tussen een goed verdamper systeem en LPi, zit weinig prijsverschil.
Een Lada kost ook beduidend minder, dan een Volvo...

grijzev70tdi

Citaat van: Ludo op 06-03-2012 18:01:42

En je komt er prima me van A naar B naar C ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ludo

Citaat van: grijzev70tdi op 06-03-2012 18:21:45

En je komt er prima me van A naar B naar C ;)

Ja precies, maar we kopen tóch die dubbel zo dure auto, en gaan vervolgens zeuren over een paar honderd euro.  :eusa_doh:

;D

Matthieu123

Tussen een goed verdamper systeem en LPi, zit weinig prijsverschil.

Nou..is een omvl verdamper systeem niet goed dan? Want dat scheelt wel erg veel met een vialle lpi..

Ludo

Het moraal is dat je die systemen niet met mekaar kan vergelijken, vandaar Lada - Volvo.

Daarbij, wat is 'scheelt wel erg veel', en dan volgt de grote vraag, wat krijg je dan daarvoor?.

Matthieu123

Citaat van: Ludo op 06-03-2012 22:13:47
Het moraal is dat je die systemen niet met mekaar kan vergelijken, vandaar Lada - Volvo.

Daarbij, wat is 'scheelt wel erg veel', en dan volgt de grote vraag, wat krijg je dan daarvoor?.

Ik vind dik 800 euro verschil wel behoorlijk veel ja.. Van oorsprong ben ik een zeeuw en doe het dus graag erg zuinig ;-)
Momenteel neig ik echter naar LPI.. vooral omdat het onderhoudsvriendelijker is en geen vermogensverlies kent.

De planning is in ieder geval om het in mei in te laten bouwen.

Matthieu123

Zo..

Ik had al een paar keer last gehad van een opbrandend ABS lampje..  Bij het uitlezen gaf hij steeds een storing aan in de sensor rechtsachter. Alleen het was zo onregelmatig dat ik de controller al wel verdacht.

Gisterenavond dus uitgebouwd en alle verbindingen even aangetipt met wat tin. Tot op heden is hij weer storingsvrij..
Maar man man.. wat een K*T werk om die kit los te krijgen van het deksel.. En met het vastdraaien draaide ik volgens mij ook een kop ietwat dol.. Binnenkort maar eens kijken of ik die los krijg en vervangen voor een nieuw boutje.

Ook vandaag even wat flatblade wissertjes gehaald bij de action. Puur omdat het er cool uitziet  8)

Ook wat extra zaken heb ik nog te doen. Zo zit het rechterknipperlicht niet goed in de koplamp geklikt omdat het rubber er niet meer goed in zit. Daarnaast is het klepje van het grootlicht ook stuk dus ik ga denk ik maar op zoek naar een andere koplamp.. of misschien gewoon straks gelijk vervangen voor 2 heldere exemplaren. Bij het vervangen van een lampje zag ik ook dat het logo van de grille wat ringetjes mist.. Weet iemand of die los te bestellen zijn bij de dealer?

Over 2 weken komen er ook 16 inch perfo's onder en ik ga de grille deels matzwart spuiten. Meer foto's volgens dus nog..

The Volvoboy

Perfo's zijn lekker.... :eusa_drool:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km