Het wel en wee van een XC en de Yankee T

Gestart door verron, 25-01-2012 17:41:08

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

Citaat van: verron op 01-09-2013 12:04:16
Citaat van: Sbv op 01-09-2013 11:59:42
gewoon nieuwe kopen dan ben je weer klaar voor de komende tijd, mits je nog een tijdje met de auto wilt doen tenminste.

Ik heb zeker nog geen plannen om hem weg te doen  ;D Hij heeft net pas 300k gelopen.........
Geen idee wat nieuwe kosten.........de afgelopen APK met een kleine beurt kwam ook al op bijna 500 euro  :o

Ietsje meer, met korting zo'n 530 euro compleet (bron Sbv  ;D )
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

arjen850

"Gewoon"nieuw kopen is soms makkelijker gezegd als gedaan, je spreekt over veel geld wat niet edereen meteen op schap heeft liggen.. Helaas heb ik geen gebruikte XC niveau mats liggen, had je er graag aan geholpen Verron..

verron

Citaat van: arjen850 op 01-09-2013 12:40:20
"Gewoon"nieuw kopen is soms makkelijker gezegd als gedaan, je spreekt over veel geld wat niet edereen meteen op schap heeft liggen.. Helaas heb ik geen gebruikte XC niveau mats liggen, had je er graag aan geholpen Verron..

Dat bedoel ik, ik lijd geen honger hoor begrijp me goed maar ik stel wel prioriteiten................ik heb geduld. Heb ook nog een T5 staan waar wat dingen aan gedaan moeten worden  ;) In het voorjaar moet er ook nog een andere aircoverdamper in de XC.............................

@ Arjen, weet jij zo of dempers en veren voor een XC een andere lengte maat hebben dan voor een "gewone" V70?
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Sbv

Weet ik, maar ik heb zelf misschien wat makkelijker praten het is bij mij deels hobby en deels gewoon zakelijke rijden wat ik met mijn 850 doe. Als iets versleten is wil ik het vervangen hebben. Sommige delen zet ik er wel gebruikt op, maar kwa demping en vering niet om de simpele reden dat ik niet weer wat ik koop en geen zin heb om dan over 6 maanden of een jaar weer aan de slag te gaan. Persoonlijke keuze dus

)()()sT

Precies. Het wordt regelmatig geroepen alsof iedereen zo even 5 meiers klaar heeft liggen voor dit soort zaken. Als de vrager genoeg pecunia's had zou hij niet vragen of er ook andere goedkopere oplossingen waren :D
Heeft bv. Verwijst niks?

Ludo

Citaat van: )()()sT op 01-09-2013 15:44:54
"Gewoon"nieuw kopen is soms makkelijker gezegd als gedaan, je spreekt over veel geld wat niet iedereen meteen op schap heeft liggen.. Helaas heb ik geen gebruikte XC niveau mats liggen, had je er graag aan geholpen Verron..

Precies. Het wordt regelmatig geroepen alsof iedereen zo even 5 meiers klaar heeft liggen voor dit soort zaken. Als de vrager genoeg pecunia's had zou hij niet vragen of er ook andere goedkopere oplossingen waren :D
Heeft bv. Verwijst niks?

Nochtans hoort dit op een keer tot het normale onderhoud.
Schokdempers hebben nu eenmaal geen eindeloos leven.
M.a.w. dit hoort bij autorijden...

pwberg

Citaat van: Ludo op 01-09-2013 15:56:47
Citaat van: )()()sT op 01-09-2013 15:44:54
"Gewoon"nieuw kopen is soms makkelijker gezegd als gedaan, je spreekt over veel geld wat niet iedereen meteen op schap heeft liggen.. Helaas heb ik geen gebruikte XC niveau mats liggen, had je er graag aan geholpen Verron..

Heeft bv. Verwijst niks?

Nochtans hoort dit op een keer tot het normale onderhoud.
Schokdempers hebben nu eenmaal geen eindeloos leven.
M.a.w. dit hoort bij autorijden...

Klopt, maar reguliere schokkers zijn een stuk voordeliger als nivomats. Het zijn de keuzes die je maakt....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

grijzev70tdi

Ik heb nog geen normale schokbrekers gezien voor een AWD ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

verron

Zaterdag een dagje sleutelen in Buitenpost..................................eindelijk een -O---------O-  onder de XC:eusa_dance:
Ben zelf wel erg benieuwd naar het resultaat.

)()()sT

Trouwens, D©©©©©©©L heeft nog nivomats te koop zag ik hè?!

verron

Citaat van: )()()sT op 10-09-2013 15:59:33
Trouwens, D©©©©©©©L heeft nog nivomats te koop zag ik hè?!

Als het goed is, heeft hij ze al voor me gereserveerd  ;D

BBS

Citaat van: verron op 10-09-2013 15:58:31
Zaterdag een dagje sleutelen in Buitenpost..................................eindelijk een -O---------O-  onder de XC:eusa_dance:

En en en en en ennn :eusa_pray: ;D
Volvoloos....

verron

Citaat van: BBS op 15-09-2013 18:35:55
Citaat van: verron op 10-09-2013 15:58:31

En en en en en ennn :eusa_pray: ;D

:'( :'( :'( Ben helaas niet naar Jack geweest BJ, mn vrouw was hartstikke ziek dus ik heb mn tijd besteed aan het huishouden en boodschappen doen..................... Ik heb met Jack afgesproken het even een keer op een avond te doen.

verron

Vandaag weer eens lekker met de Yankee-T bezig geweest. Een ander stuur gemonteerd uit een V70 R, in de zelfde kleur als het dashboard (lichtgrijs)..........de inlegstukken liggen nog bij de bekleder om van een nieuw laagjes zwart alcantara te worden voorzien dus die komen er komende week nog in.
Gelijk de bekleding maar eens goed schoongemaakt met leerreiniger...................klaar voor een nieuw fris laagje verse kleur om de de kaler wordende plekken te herstellen.

Woensdagavond naar Ulkeman om eens op onderzoek uit te gaan naar de oorzaak van de vage en onzekere besturing.............heb voor de zekerheid vast nieuwe veerschotel rubbers besteld. Update volgt.

verron

Vorige week zaterdag een paar goede nivomaten van DCCCL overgenomen en gelijk onder de XC geplaatst.........onder het genot van een lekker bak koffie, de nodige adviezen en commentaren over de inhoud van de kofferbak  :eusa_shifty: terecht dat Marco opmerkte dat hij wel snapte waarom er andere onder moesten................  ;D
Het resultaat was in ieder geval dat de XC beduidend beter op de weg ligt........................... Ik ben er blij mee.