[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daanium

Gisteren of vandaag had ik eigenlijk de PlastiDip verwacht, maar helaas geen pakketje ontvangen :-\ anyway, dat komt vast wel in de loop van de komende week.
In de tussentijd heb ik hier op het forum het een en ander gelezen over een (VW) comfort knipperlichtmodule.
Die zorgt er voor dat als je je knipper-hendel omlaag/omhoog drukt (maar niet 'door drukt' tot die aan blijft), dat je knipperlicht vier keer knippert en vervolgens stopt.
Standaard knippert die dan één keer, tenzij je 'm vast blijft houden.
Dát zijn 'luxe' opties wat ik helemaal super vind! dus snel met de (VW) dealer in de buurt contact opgenomen en zo'n ding besteld.
ik heb ook enkele weken geleden een gordel-knipper-relais gekocht van iemand hier op 't forum, die moet er ook nog in...
Met een beetje geluk komt dat VW relais maandag binnen en kan ik dus weer gaan knutselen, sweet ! :eusa_dance:

Toen ik dat besteld had, kwam ik hier op het forum ook nog een 'follow me home' optie tegen, iedereen beweerd dat het vanaf MY99 er standaard in zit, maar mijn coupe is van 1998.
Volgende week ga ik eens kijken of het er in zit of niet.
Waarschijnlijk wel de optie voor als je uitstapt (ofwel, klaar bent met rijden, motor afzet, sleutel uit contact, groot-licht-hendel naar je toe trekken, uitstappen), dat de verlichting dan 30 seconden aan blijft.
Nu wil ik eigenlijk dat als ik weer wil gaan rijden, en met de afstandsbediening de coupe van het alarm af zet daarmee de deuren open maak, dat ook dan de verlichting aan gaat.
Weet iemand of dat standaard is? of dat het met een ander relais te maken is?
ik heb de coupe niet thuis staan, dus kan het nu niet direct proberen :)

Zoals altijd; plannen genoeg, en met meer dingen tegelijk bezig ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#226
De afgelopen dagen heb ik het best druk gehad op 't werk, omdat ik 'n weekje vakantie heb gehad stond er nogal veel werk te wachten :eusa_doh:

Vandaag heb ik de ECU van koen.s overgenomen, die is MTE gechipt, leuke extra voor de coupe!
Hij adviseerde me om de turbodruk wel goed in de gaten te houden en indien nodig, die bij/af te stellen.
Om dat te doen moet ik natuurlijk eerst een turbodrukmeter hebben, die heb ik ook wel, alleen nog niet aangesloten.
Bij een forumgenoot zag ik dat hij drie meters in het middelste ventilatierooster had gemonteerd, en dat vond ik ERG strak uitzien.
Komende week ga ik me dan ook bezig houden met het maken van een mooi passend plaatje waar de meters in kunnen.

Voor de rest ben ik ook nog bezig geweest met de PDC, het schiet al op!
zodra het klaar is, komen de foto's en een mooie howto :)

Ook het Car-PC project loopt nog, ik ben op zoek naar goede navigatiesoftware (tips zijn welkom!!)

Een tijd geleden heb ik ook een soort van 'starterset' bijelkaar gezocht en gekocht om de coupe goed te poetsen.
In mijn vakantie heb ik de producten getest op m'n motor (áls iets mis zou gaan, dan liever op de motor dan op de coupe ;))
Het resultaat is perfect! het spul laat zich goed aanbrengen, verwerken en verwijderen.


Eerst wassen met twee emmers; zoals het hoort ;)
Op de tweede foto kun je zien dat de motor al een tijdje binnen heeft gestaan (stof laagje :eusa_whistle:)
Ook het chroom-werk heeft weer onderhoud nodig, de derde foto is een close-up van de uitlaat


Links: Het gebruikte product
Midden: Ik in actie --> de was opwrijven met een meegeleverde doek
Rechts: Hij blinkt weer mooi!


Links een close-up voor het wassen, rechts een close-up van na het wassen
tevens een bewijs dat ik niet die chinees met bh ben  ;D
Kortom, het Meguiars was-spul is goed gekeurd!

Komende week zal ik me vooral bezig houden met:
* het aansluiten van de turbodrukmeter, samen met de olietemp en volt meter.
* Daar hoort ook het plaatje bij, wat in het middelste ventilatie rooster komt.
* Swappen van ECU
* Los halen van middel-console (waar de armsteun aan zit) tips zijn welkom
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Wout309t

'In' je armsteun zitten 2 schroeven. De rest is klikwerk geloof ik. Asbak en muntenbakje uiteraard even weghalen, evenals je handremhoes. Spreekt allemaal voor zich.
2011 V70 2.0T R-Design MT

BenC70ES

Citaat van: Wout309t op 26-08-2012 21:04:55
'In' je armsteun zitten 2 schroeven. De rest is klikwerk geloof ik. Asbak en muntenbakje uiteraard even weghalen, evenals je handremhoes. Spreekt allemaal voor zich.

Bij de C70 zitten ook nog 2 schroeven onder de achterbank (die even omhoog doen), de middenconsole loopt door tot aan de achterbank.

En dan ook de stekkers losmaken, die je ziet zitten als het handremplaatje los is.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Wout309t

Citaat van: BenC70ES op 26-08-2012 21:16:21
Citaat van: Wout309t op 26-08-2012 21:04:55
'In' je armsteun zitten 2 schroeven. De rest is klikwerk geloof ik. Asbak en muntenbakje uiteraard even weghalen, evenals je handremhoes. Spreekt allemaal voor zich.

Bij de C70 zitten ook nog 2 schroeven onder de achterbank (die even omhoog doen), de middenconsole loopt door tot aan de achterbank.

En dan ook de stekkers losmaken, die je ziet zitten als het handremplaatje los is.

Die gekke C70's ook altijd.... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

daanium

#230
Citaat van: Wout309t op 26-08-2012 21:04:55
'In' je armsteun zitten 2 schroeven. De rest is klikwerk geloof ik. Asbak en muntenbakje uiteraard even weghalen, evenals je handremhoes. Spreekt allemaal voor zich.
Die schroeven heb ik inderdaad gevonden

Eerst de handrem aangetrokken en het onderste plastic deel naar de bestuurderskant gedaan


Daarna in de armsteun het kapje los gemaakt en de twee schroeven los gedraaid


Ook de asbak en het muntenbakje verwijderd, daar zitten ook nog twee schroeven, maar als ik me niet vergis zijn die voor de middel-console waar ook de radio zit...

Daarna weet ik het eigenlijk niet meer zo goed, ik heb zo hier en daar al eens wat getrokken, maar het zit toch nog erg goed vast  :eusa_think:

Citaat van: BenC70ES op 26-08-2012 21:16:21
Citaat van: Wout309t op 26-08-2012 21:04:55
'In' je armsteun zitten 2 schroeven. De rest is klikwerk geloof ik. Asbak en muntenbakje uiteraard even weghalen, evenals je handremhoes. Spreekt allemaal voor zich.

Bij de C70 zitten ook nog 2 schroeven onder de achterbank (die even omhoog doen), de middenconsole loopt door tot aan de achterbank.

En dan ook de stekkers losmaken, die je ziet zitten als het handremplaatje los is.
Goeie tip, ik zal er eens naar kijken!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

BenC70ES

Die achterzijde moet je voorzichtig omhoog trekken...  en dan terhoogte van je versnellingspook heb je links en rechts een naad waar de middenconsole aansluit met het dashboard.  Die moet je van onder er ook uitklikken...  ander kan de middenconsole daar niet omhoog getrokken worden.

Ohja, als je een automaat hebt, moet je de pook naar achteren doen. (sleutel op contact).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

daanium

Citaat van: BenC70ES op 26-08-2012 21:28:12
...Ohja, als je een automaat hebt, moet je de pook naar achteren doen. (sleutel op contact).
Perfect, thnx voor de tip, nu zal het zeker lukken :)
Wat ik me alleen afvraag, (ik heb inderdaad een automaat) waarom moet de sleutel op contact, als ik de pook naar achteren doe?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

BenC70ES

Kan je de pook bewegen zonder sleutel?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

daanium

...volgens mij wel.
ik heb 'm nu enkele maanden geschorst, omdat ik er nog het een en ander aan wil doen.
intussen heb ik 'm zo nu en dan wat naar voor en/of naar achteren moeten duwen, en dan zet ik 'm gewoon van de "P" af naar de "N", zonder eerst op contact te zetten
Maar ik krijg een beetje de indruk dat dat niet echt de bedoeling is ???
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

BenC70ES

Ik heb zelf een manuele, maar een paar weken terug aan de C70 van mijn ouders gewerkt, en toen kon ik de pook toch niet veranderen zonder de sleutel op contact te zetten...    van P naar N gaat wel dacht ik, maar niet naar D, 3,2,1...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

daanium

#236
meteen even de bank omhoog gedaan, en yes! daar zitten de boosdoeners :eusa_clap: bedankt voor de tip


* Eerst de bank omhoog duwen, dat gaat vrij stroef. Bij de pijl zit die vast geklikt (natuurlijk ook aan de andere kant)
* Daarna kom je goed bij de twee schroeven, die even los halen en dan komt de hele console los
* Het makkelijkst is het om eerst omhoog en daarna voorzichtig naar achteren te trekken


* Om de console verder los te halen, moet de automaatpook in de "N" stand, op de foto staat die in de "2" (dus helemaal naar achteren), en je kunt goed zien dat je dan in de problemen komt met de handrem.
* De twee stekkers wat onder de console zitten, moeten ook los.

Daarna pak je 'm eigenlijk makkelijk er uit :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#237
Vandaag begonnen met het vervangen van de (meeste) vacuüm slangen
Bij ET een vacuüm-slangenset besteld, samen met een koelwaterexpansietank-slangenset en omdat ik tóch bezig was, heb ik ook de stationairregelslang er aan toegevoegd.

De stationairregelslang ziet er het makkelijkst uit, dus daar ben ik mee begonnen :)

Links origineel (rood omlijnde slang), rechts de nieuwe. duurde niet langer dan twee minuten :P

Op naar de volgende;
de koelwaterexpansietank-slangenset ziet er ook niet moeilijk uit, dus die als volgende aangepakt;

Eerst de slang loshalen wat aan de bovenkant van het reservoir zit.
De slang wat onder het reservoir zit, is natuurlijk wat meer werk, omdat de koelvloeistof er uit lekt als je die los trekt.
Ik heb eerst de expansietank leeg laten lopen in een bakje, dan gaat het wisselen met een hoop minder geknoei :)

#1 Het witte deel (lipje) richting het reservoir drukken met een platte schroevendraaier en dan het hele reservoir naar boven bewegen.
#2 Daarna het reservoir leeg laten lopen en de onderste slang los maken (vergeet ook de aansluiting van de sensor niet los te halen)
#3 De oude slang is met rood aangegeven, die kan nu verwijderd worden.


Natuurlijk de nieuwe slang er tussen zetten


Daarna ziet het er zo uit :)

So far so good... zou je zeggen  :-\
Ik dacht bij mezelf, laat ik meteen even testen of er niets lekt door de motor te starten.
Volgens mij zou het blok de vloeistof rond moeten pompen, zodra het warm word.
Dus na een minuutje ongeveer hoopte ik dat er wel iets zou gebeuren, maar dat gebeurde (nog) niets, tenminste, niet met de vloeistof.
Maar bovenop het blok gebeurde wel iets, en wel iets begon te roken ???

Hopelijk is het een beetje te zien op het filmpje, ik kon niet goed zien waar het nu vandaan kwam.
Dus ik kon ook niet zien of het misschien wat koelvloeistof was (wat verdampt).
Maar ik heb toch maar even het blok meteen uit gezet, wachtend op advies van de experts hier op 't forum :)

het komt hier ongeveer vandaan:


link naar het rook-filmpje
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#238
Als ik niet goed weet welke vacuüm slangen ik moet vervangen, kan ik dat allemaal terug vinden in Vadis of Vida? (ik weet nooit wélke van de twee nu precies wát doet :eusa_eh:)
of staat daar (per foto/onderwerp) steeds maar één slang aangegeven?
ik bedoel, is dat (voor een Volvo dealer) één klus? de vacuüm slangen vervangen?

ik ben op onderstaande manier begonnen:

eerst IC buis aan de kant, daarna één voor één loshalen/vervangen.
maar hoe/waar nu verder?
ik heb op het forum diverse topics gevonden dat mensen de boel vervangen hebben, en dat er een meeting werd gehouden om met een paar man tegelijk/samen de boel te vervangen, maar niet echt wat met foto's of tekeningen (uit vida)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Citaat van: koen.s op 09-09-2012 16:57:22
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,31593.0.html
thnx voor de tips!
Dat topic had ik ook gelezen, het is jammer dat mensen foto's uploaden naar 'myalbum' en dat soort sites, omdat die na enkele weken/maanden verwijderd worden.
Daardoor staan nog maar de helft van de foto's in het topic
ik ga komende week weer verder, straks nog de laatste foto's van vandaag online zetten :)
als ik helemaal klaar ben, komt er weer een complete howto ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]