[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rovelra

Citaat van: daanium op 09-03-2012 10:50:50
Citaat van: henry classic v70 op 08-03-2012 23:05:42
Zou er geen verschil kunnen zitten in bevestigingsdelen (waar je de bumper opschuift op het voorscherm) van een R t.o.v. een C of een gewone V/S..?
..dat zou ook nog kunnen, iemand een afbeelding ?

Lijkt me stug , ik heb namelijk de R bumper (van een s70r) zonder problemen en perfekt "flush" kunnen monteren op de C
Het enigste wat anders is zijn de wielkuippen.

MarkoC70T5

Hier zie je het bij mij dat de kier naar de wielen steeds groter wordt.

en het witte  ophang blok zit al op zijn hoogste punt.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

rovelra


daanium

het valt wel op dat bij ons de alternatieve lampen er op/in/aan zitten, en bij jou de originele.
ik ga vanavond eens wat spelen met de lampen  ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Broabander

Wat een gave lijnen heeft zo'n C70 toch...
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

daanium

Citaat van: Broabander op 09-03-2012 18:43:23
Wat een gave lijnen heeft zo'n C70 toch...
yeah ;D
en naar mijn smaak de coupé al helemaal (of een cabrio met hard-top)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

rovelra

Citaat van: daanium op 09-03-2012 18:34:20
het valt wel op dat bij ons de alternatieve lampen er op/in/aan zitten, en bij jou de originele.
ik ga vanavond eens wat spelen met de lampen  ;)

En? positief resultaat opgeleverd?


Frankglt

Citaat van: daanium op 09-03-2012 19:21:46
Citaat van: Broabander op 09-03-2012 18:43:23
Wat een gave lijnen heeft zo'n C70 toch...
yeah ;D
en naar mijn smaak de coupé al helemaal (of een cabrio met hard-top)

Helemaal mee eens, telkens als mijn C zie geniet ik van de zeer geslaagde lijnen.

daanium

Helaas had het verwijderen van de koplampen niet direct het gewenste resultaat...
Gisteren had ik alleen niet m'n gereedschap bij me, waardoor ik niet lekker kon doorwerken, dus heb ik het ook gelaten bij het verwijderen van de koplampen en voor-knipper-lichten.
Maar zonder de lampen kon ik de bumper dus (nog) niet makkelijk in de juiste positie duwen.
Volgende week ga ik elke morgen weer knutselen, dan staat dit op de planning;
1) V70R bumper goed zetten en ook op de juiste manier vast maken aan de wielkuipen
2) Een begin maken aan het afstellen van de ramen (spannend!!!!!!)
3) In mijn werktijd weer wat spelen met de CAR-PC
4) Op zoek naar een achterbumper van Audi of BMW waar ik de PDC houders uit kan slopen ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#84
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post

weer een kleine update;

ik heb de koplampen er uit gehaald, dat gaat als volgt:

deze drie schroeven los draaien, ik weet eigenlijk zo vanuit mijn computer niet 100% zeker of ze wel los moeten, die zijn namelijk voor het vast zetten of los halen van de klemmen waar de motorkap ik valt.
maar je komt er op zo'n minst makkelijker aan!


daarna zitten de koplampen zelf ook nog eens met drie schroeven vast, dat wijst zich eigenlijk wel van zelf.
dan zit de auto er zo uit

ziet er altijd zo 'krakkemikkig' uit he

intussen ben ik ook nog op de achtergrond bezig met het zoeken naar een bumper van een redelijke moderne audi of bmw, vanwege de PDC. Tegelijkertijd ben ik ook bezig met verdere test installaties van mijn CAR-XP voor de CAR-PC  ;) leuk om te doen!

Morgenochtend ga ik weer verder met knutselen...
Met in het voorprogramma:
De V70R bumper los halen.

De hoofd act:
De bumper er weer af halen en uitzoeken waarom deze niet zo mooi past als het zou moeten.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#85
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post

vanmorgen weer lekker bezig geweest;
De bumper is er af en volgens mij weet ik ook waarom ik (en o.a. marco ook) de speling heb bij het spatbord.

toen ik de V70R bumper er af had, heb ik die nog eens naast de C70 bumper gelegd om te kijken wat de verschillen zijn, op het gebied van montage

Dit is de C70 bumper


Dit is de V70R bumper

nu denk ik dat de lange schroeven waar de bumper mee vast zit, mee doen in het bepalen van de positie van de bumper, dus bedacht ik me dat die middelste balk in de bumper misschien om moet; dan heb je het weer in dezelfde hoek of stand of hoe-je-het-noemen-wil, zoals de originele bumper.


helaas had ik nog maar weinig tijd vanmorgen, omdat ik m'n voor wielen er niet af kreeg, daar heb ik een half uur over gedaan  :eusa_think:
ze zaten ERG vast.
maar een Hazet doppendoos + 150cm stijgerpijp = wielen los :eusa_whistle:

morgen ga ik weer verder.

edit:
nu ik de foto's terug bekijk, zie ik ook dat de geleider dingen aan de zijkant van de bumper anders zijn, daar moet/ga ik morgen ook nog even naar kijken voordat ik de balk ga omzetten
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Ewout Schalkwijk

Als jij anderhalve meter stijgerpijp nodig hebt om je wielen los te krijgen, moet je toch echt een moment sleutel gaan gebruiken bij het vastzetten en wellicht wat kopervet op het draad van je bouten. Da's niet best als je langs de kant van de weg staat met een lekke band. :eusa_wall:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ik vind het al knap als je een stijgerpijp kunt vinden ;D

daanium

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-03-2012 12:53:42
Als jij anderhalve meter stijgerpijp nodig hebt om je wielen los te krijgen, moet je toch echt een moment sleutel gaan gebruiken bij het vastzetten en wellicht wat kopervet op het draad van je bouten. Da's niet best als je langs de kant van de weg staat met een lekke band. :eusa_wall:
Ewøut
Ja, inderdaad een duidelijke gevalletje 'my bad'. ik had ze vast gezet met zo'n lucht-druk-ding, volgende keer toch maar netjes met de hand vast draaien

Citaat van: elianmars op 13-03-2012 13:18:41
Ik vind het al knap als je een stijgerpijp kunt vinden ;D
Haha, ja ik zat in de garage van onze buurman, die had dat daar 'toevallig' staan ;)

Zojuist trouwens effe bij de Audi dealer geweest, om te informeren naar de PDC sensor-houders.
Helaas zeiden ze dat dat bij Audi in de bumper gegoten zit, en niet met lijm of zoiets.
Beetje jammer dus, maar niet getreurd, de BMW dealer lag op 2 minuten afstand, dus daar effe naar binnen gegaan.
Die konden me beter helpen ;D
van een BMW M3 bumper, zijn de sensor-houders los! dus zelf te plakken, echt te gek!!
nu dacht ik 'oei, onderdelen van een M3, dat zal wel pijn doen in de beurs'
maar zelfs voor BMW is het maar wat plastic, dus een setje van 4 houders zit op +/- 17 euro
morgen of overmorgen komen ze binnen, kan ik lekker gaan passen en meten in het weekend
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#89
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post
vandaag weer bezig geweest, met de bumper.

ik wilde de middenbalk vervangen van de V70R bumper.
dus die van de V70R er uit, en de (originele) van de C70 er in.

...maar da's makkelijker gezegd dan gedaan...

na een uur zitten proberen, had ik 'm los:

nog maar eens bij die van de V70R bekeken, maar ze zijn toch wel 'tzelfde

de losse aluminium balk eens op de coupe gezet, om te kijken of iets niet lekker zit

maar dat is niet het geval.

Dus voordat ik weer een uur zit te klooien voordat ik die balk van de V70R bumper af heb, wil ik eerst nog eens wat gaan spelen met die witte plastic geleiders aan de zijkant van de auto.
waarschijnlijk lukt het toch wel met een beetje vijl-werk om die te krijgen zoals ik het wil. zou dat (weer) op niks uitdraaien, dan ga ik het nog een proberen met de balk (al denk ik toch niet meer dat dat dé oplossing is)

vandaag zijn trouwens ook de BMW PDC houders binnen gekomen! super!!!
het is precies wat ik gehoopt had, lekker universeel:

van links naar rechts:
1 PDC houder met pennetje links-boven
2 PDC houder met pennetje rechts-onder
3 PDC houder met folie op dubbelzijdige tape
4 PDC houder met folie deels los

omdat ik wist dat ze vandaag of morgen binnen zouden komen, was ik vanmorgen ook al begonnen met het losmaken van de achterbumper
(ik moet echt eens leren om niet zo veel tegelijk te doen :eusa_wall:)

eerst de twee 14mm schroeven los halen aan de onderkant van de bumper:
eentje boven de uitlaat

deze krijg je 't makkelijkst los met een steek/ring sleutel los, een dopsleutel past net niet
en eentje aan de andere kant.


de rest schrijf ik morgen waarschijnlijk weer, omdat ik de schroef bij de uitlaat niet los kreeg
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]