[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID25761

#930
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 26-05-2014 17:49:10
Waar gaat dat kabeltje dan naar toe? In die andere kabelboom die je op de foto zit, zit ook een afgeknipte zwartgele draad. Is dat ooit een kabel geweest dan?

dat kabeltje gaat naar het stekkerblok van de speakers,  waar bij jou de kabelboom van de externe versterker zit aangesloten

maar check even of er aan de andere kant van dat stekkerblok ook weer een draad zit.
want het zit dus niet standaard in elke v70 aangesloten

daanium

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#932
Het radioverhaal moet maar even wachten, omdat de auto nog niet terug is van de airco controle / reparatie.
Vandaag kwam echter wel iets anders leuks binnen;



De bestelling die ik had gemaakt naar aanleiding van dit topic over LEDs plaatsen in het interieur.
Wie anders dan Yits had het mooie plan om LEDs te plaatsen in de verlichting van de schakelaars en het dashbord.
Aangezien ik toevallig 'n lampje stuk had van één van de knopjes, leek het me leuk om me die moeite ook te nemen!
Ik bedenk me echter nu pas, dat ik daar óók pas mee verder kan als de Coupe terug is :-\
Hmm, misschien alvast de weerstandjes op maat knippen en vast solderen aan de LEDs.

Verder wel nog met iets moois bezig, een garage van 16x4 meter met daar nog een carport voor.
Mijn broer heeft een graafmachine, die heeft me dus alles netjes egaal uitgegraven. Daarna heeft hij ook de korrelmix verzorgd en de boel goed aangetrild.
Vandaag is nog een team geweest om het een en ander op te meten voor wat betreft de betonnen vloer.
Daar is namelijk niet iedereen het over eens, daarmee bedoel ik het plan van aanpak.
Hoe dik de beton moet worden en of er funderingen onder moeten, en als dat zo is, hoe diep enz enz enz.
Gelukkig (of juist niet) heb ik daar geen verstand van en laat ik dat aan de mensen over die daar dagelijks mee bezig zijn ;)
Ik vertrouw er op dat het goed gaat komen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Haha, wat vreemd, dat hebben nu al een paar mensen tegen me gezegd :P
Heb je de windbreker inmiddels ontvangen?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Vreemd, ik heb het pakket zaterdag al aangeboden, normaal zou je het dan maandag of dinsdag mogen ontvangen. Zojuist even via het track en trace nr gekeken of het uberhaupt de goede kant op gaat, het zou vandaag tussen 9u en 11u bij jou moeten zijn.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Marty__Mouse

Citaat van: daanium op 27-05-2014 22:50:58
Het radioverhaal moet maar even wachten, omdat de auto nog niet terug is van de airco controle / reparatie.
Vandaag kwam echter wel iets anders leuks binnen;

http://www.daanium.nl/c70/LED/int-001.jpg

De bestelling die ik had gemaakt naar aanleiding van dit topic over LEDs plaatsen in het interieur.
Wie anders dan Yits had het mooie plan om LEDs te plaatsen in de verlichting van de schakelaars en het dashbord.
Aangezien ik toevallig 'n lampje stuk had van één van de knopjes, leek het me leuk om me die moeite ook te nemen!
Ik bedenk me echter nu pas, dat ik daar óók pas mee verder kan als de Coupe terug is :-\
Hmm, misschien alvast de weerstandjes op maat knippen en vast solderen aan de LEDs.

Verder wel nog met iets moois bezig, een garage van 16x4 meter met daar nog een carport voor.
Mijn broer heeft een graafmachine, die heeft me dus alles netjes egaal uitgegraven. Daarna heeft hij ook de korrelmix verzorgd en de boel goed aangetrild.
Vandaag is nog een team geweest om het een en ander op te meten voor wat betreft de betonnen vloer.
Daar is namelijk niet iedereen het over eens, daarmee bedoel ik het plan van aanpak.
Hoe dik de beton moet worden en of er funderingen onder moeten, en als dat zo is, hoe diep enz enz enz.
Gelukkig (of juist niet) heb ik daar geen verstand van en laat ik dat aan de mensen over die daar dagelijks mee bezig zijn ;)
Ik vertrouw er op dat het goed gaat komen.

Kijk, het betere hobby-werk!

Je weet overigens wel dat de LED's ook kant en klaar te krijgen zijn? Ik heb ze via Ebay besteld bij diverse winkels en heb ook alle lampjes in de schakelaar inclusief voetjes vervangen voor LED's (T3 LED's).

Neemt niet weg dat wanneer je solderen leuk vindt het natuurlijk een leuke klus is! Maar er is dus een snellere methode..  ;)

Het begin:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58294.msg1442144.html#msg1442144

Na wat handwerk (LED's bijbuigen om een mooier geheel te krijgen wegens kleurverschil):
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58294.msg1447997.html#msg1447997
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

daanium

Dat wist ik eigenlijk niet.. maar zoals je zelf ook al zei; het is ook leuk/mooi werk om te doen ;)
Ik wil ook het S60R spruitstuk schoon maken, kan dat gewoon met remmenreiniger?
Of beter met een ander goedje?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#937
Hmm, niet zo'n handig nieuws;

De airco wil echt niet.
- We hebben 'm afgevuld, toen sprong die nog steeds niet aan (was trouwens wél ver leeg)
- Zekeringen nagemeten/gekeken, alles ok, dus geen resultaat.
- Knoppen module (weet niet hoe het precies heet) uitgewisseld, alles hetzelfde, geen resultaat.
- Relais nagemeten, geen resultaat.
- Als er het relais er uit halen, en zelf spanning op de juiste polen zetten, springt de airco wél aan
- Het vreemde is, als we via de knop de AC aan zetten, en we lezen de auto uit (met Bosch uitlees ding), geeft die aan dat de AC knop uit staat :-\

Mijn kennis raakt nu wel zo'n beetje op, misschien heeft een van jullie nog een tip waar we wat mee kunnen?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Gijs87

Zou het dan misschien niet gewoon de knop zijn van de AC. Probeer is zelf een verbinding te maken op de stekker?
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

daanium

Ik denk het niet, of eigenlijk weet ik dat wel 99,99% zeker.
Omdat ik nu twee C70's heb staan, kon ik dat paneel met knoppen even wisselen.
In de 'oude' C70 doen beide panelen het prima, in de 'nieuwe' doen ze het beide niet.
Dus knoppen kan ik wel met enige zekerheid uitsluiten.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Sbv

alleen afgevuld of ook nog meer gedaan ? controle op lekkage bijvoorbeeld ?
tracer toegevoegd en gecontroleerd op lekkage ?

maruska

Citaat van: daanium op 31-05-2014 15:27:13
Dat wist ik eigenlijk niet.. maar zoals je zelf ook al zei; het is ook leuk/mooi werk om te doen ;)
Ik wil ook het S60R spruitstuk schoon maken, kan dat gewoon met remmenreiniger?
Of beter met een ander goedje?
Afwasmachine op hoog gaat prima
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

daanium

Citaat van: Sbv op 02-06-2014 11:59:12
alleen afgevuld of ook nog meer gedaan ? controle op lekkage bijvoorbeeld ?
tracer toegevoegd en gecontroleerd op lekkage ?
Controle op lekkage hebben we niet gedaan.
Misschien denk ik er te simpel over, maar als er een lekkage in zou zitten, dan slaat de airco toch ook niet aan als we het relais overbruggen?
Is het trouwens mogelijk dat de airco functie uit gezet is via het aanpassen van de ECU, of staat dat geheel los van elkaar?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

MrCain

Relais word ,dacht ik, door de druksensoren "vrij gegeven" => dus als je je relais overbrugd dan overbrug je dus je hogedruk en lage druk switch.
Je kan eens proberen 1 voor 1 de lage en hoge druk switch te overbruggen: het wil wel eens voorkomen dat zo'n switch kapot gaat.

Kans is ook aanwezig als je de lagedruk overbrugd en compressor slaat dan wel aan dat je systeem van of te weinig druk heeft  ;)
Meestal is het de hogedruk switch die kapot gaat omdat deze iedere keer je compressor uitschakeld.


BTW: als het goed is zit er een ventiel onder de switch en kan je ze vervangen als je systeem nog onder druk staat!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Sbv

Citaat van: daanium op 02-06-2014 12:11:46
Citaat van: Sbv op 02-06-2014 11:59:12
alleen afgevuld of ook nog meer gedaan ? controle op lekkage bijvoorbeeld ?
tracer toegevoegd en gecontroleerd op lekkage ?
Controle op lekkage hebben we niet gedaan.
Misschien denk ik er te simpel over, maar als er een lekkage in zou zitten, dan slaat de airco toch ook niet aan als we het relais overbruggen?
Is het trouwens mogelijk dat de airco functie uit gezet is via het aanpassen van de ECU, of staat dat geheel los van elkaar?
als het systeem heel erg lek is ben je het koudemiddel zo weer kwijt vandaar de vraag.