[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

daanium

Bedankt allemaal voor de mooie reacties.
Ik verheug me er ook ontzettend op!
Hardwarematig hebben ze volgens mij bij de 6 cilinder alleen een dikkere uitlaat, grotere turbo en dikkere intercooler geplaatst (en Polestar software).
Voor zo ver ik weet, hebben ze alleen bij de 4 cilinder interne onderdelen vervangen voor een sterkere variant.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

volvobug

De kwajongen blijft, maar het spul groeit mee met de knul....  ;) Mooi hoor, proficiat!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

daanium

Citaat van: volvobug op 07-04-2021 11:06:35
De kwajongen blijft, maar het spul groeit mee met de knul....  ;) Mooi hoor, proficiat!
;D thnx
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

big ben

Gefeliciteerd !! Wat een machine  8).....heel veel plezier ermee, eventuele updates zie "we" graag tegemoet  :eusa_clap: :eusa_dance:

daanium

#2989
Citaat van: big ben op 07-04-2021 11:23:38
Gefeliciteerd !! Wat een machine  8).....heel veel plezier ermee, eventuele updates zie "we" graag tegemoet  :eusa_clap: :eusa_dance:
Ik houd alles hier bij, dit is sinds mijn eerste Volvo mijn dagboek geweest en dat zal het ook zeker blijven :D

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

razorx

Gefeliciteerd Daan. Wat een wagen!

daanium

#2991
Citaat van: razorx op 09-04-2021 12:01:38
Gefeliciteerd Daan. Wat een wagen!
Thnx Yits, het is inderdaad een beest van een wagen.















Het wachten begint nu al lang te duren :P
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Jerra

#2992
Zeg wat doet die Heico stikker op die plastic kap?
Of gaat de S60 eerst naar Heico en dan pas naar Polestar?

En inderdaad kan ik bovenstaande reacties beamen: wat een brute bak!
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

daanium

Citaat van: Jerra op 09-04-2021 12:57:30
Zeg wat doet die Heico stikker op die plastic kap?
Of gaat de S60 eerst naar Heico en dan pas naar Polestar?

En inderdaad kan ik bovenstaande reacties beamen: wat een brute bak!
De Polestar is nog eens getuned door Heico, waardoor die van 350pk naar 380pk is gezet :D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Jerra

Wow dat is een serieus getal!

Maar als er geen verschil zit tussen het blok van de Summun die je had en de Polestar uitvoering, waar komt dan het 50PK (beide Heico) verschil vandaan?
Ben gewoon nieuwsgierig  ;D
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

daanium

#2995
Als ik het goed gebrepen heb (tot nu toe alleen maar internet wijsheid), heeft de Polestar een grotere turbo dan de normale T6. Ik heb contact gehad met Europeantuning over de T6 die ik al heb, en zij zeiden dat je met dit blok en en de upgrades die ik gedaan heb, richting een 370pk zou moeten halen. Dat is dus wel vergelijkbaar met de Polestar.
Dus lang verhaal kort, de S60 die ik al heb zou dat inderdaad ook moeten kunnen halen.

Dat was eerst ook mijn bedoeling.
Ik wilde best wat 'investeren' in de S60.
Maar het prijsverschil tussen de upgrades en de Polestar was niet zo veel, daarom heb ik gekozen voor een echte Polestar
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Jerra

Duidelijk en bedankt voor de uitgebreide reactie.

Ik wens je veel succes met de verkoop van je leuke S60 (met de DIY upgrades die me echt bekoren) en veel plezier met de nieuwe!
Keep us posted ;)
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

daanium

#2997
Gisteren zijn we de Polestar gaan halen :eusa_dance:



Tussen de testrit (3 april 2021) en het ophalen zat een tijdje van twijfel.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch een beetje twijfels had over de echtheid van het hele verhaal :eusa_pray:

De deal leek een beetje verdacht vanwege de volgende drie punten;
- de prijs was een stuk euro lager dan elke andere 3.0 Polestar die ik ooit ben tegengekomen.
- het adres op de koopovereenkomst kwam niet overeen met het adres waar de wagen stond (dat kwam omdat de wagen bij zijn ouders staat, aldus de verkoper)
- de wagen staat niet op naam van de verkoper (maar op naam van zijn vrouw)

Voor de zekerheid had ik diverse documenten gevraagd waaronder de paspoorten van zijn vrouw + hemzelf en een bankafschrift waar hun naam, bankrekening en adres op stond (zo kon ik verifiëren dat het rekeningnummer klopt met de persoon en adres).

Daar werkte hij allemaal zonder problemen aan mee, dat schepte vertrouwen.
Gelukkig bleek alles te kloppen en was mijn 'wantrouwen' onterecht :)
We hebben ook nog de wagen op chassisnummer gezocht, daar stond ook keurig dat het een echte Polestar is (en dus geen 'omgebouwde')

Ok, over tot de orde van de dag ;D Het ophalen van de Polestar!
Een vriend van me (Frank) reed al rond 7u met de transportwagen richting Duitsland en ik vertrok een half uurtje later in de Heico 8)
Dik 3 uur rijden naar de plaats van bestemming, een lekkere rit voor een Volvo.
Toen ik aan kwam rijden, waren de verkoper en Frank al bezig met het opladen van de Polestar.
Na een beetje vertellen met de vorige eigenaar en het inladen van diverse extra onderdelen vertrokken we weer naar Nederland



De terugreis ging prima, geen gekke dingen of vervelende files gehad onderweg.
Helaas ging de transportwagen niet super snel, dus met 100 ~ 110 km/h reden we terug naar zijn garage.



Eenmaal aangekomen, hebben we de Polestar van de transportwagen afgehaald en binnen gezet zodat er niets mee kan gebeuren









Toen die eenmaal binnen stond, kon ik het niet weerstaan om nog een paar kiekjes te maken van het mooie interieur







Er zijn wel een paar dingen die ons opvielen toen de Polestar binnen stond, in TL of LED licht.
- Op de achterklep zijn onder een bepaalde hoek schuurplekken te zien, die zitten onder de lak.
  Dat kan betekenen dat de achterklep een keer overgespoten is.

- De bumper sluit linksachter niet 100% aan op de rest van de wagen, aan de rechterkant is dat wel zo.
  Dat kan duiden op een schade linksachter (wat dan misschien ook het schuren op de achterklap kan verklaren).

- Op Facebook merkte iemand rechtsvoor kleurverschil op tussen het spatbord en de bumper.
  Dat kan door de foto komen, maar ook dat kan iets anders betekenen.

Ik wil mezelf geen rampscenario's aanpraten, maar eventuele schade kan ook de prijs verklaren.
Als ik het goed begrepen heb, zijn ze in Duitsland verplicht om schade te melden.
Wij hebben de verkoper gevraagd of de wagen 'ongeval vrij' was en hij zei dat de wagen inderdaad ongeval vrij was.
Komende week gaan we de wagen eens helemaal nalopen.

Tijdens de testrit die ik 2 weken geleden heb gedaan, merkte ik trouwens niets van een schade.
De wagen gaat kaarsrecht vooruit, zowel bij optrekken (hard of normaal) als ook bij het remmen (hard of normaal).

Om het 'Nederlandse afkomst' deel van het verhaal te bevestigen, lag er een originele Nederlandstalige handleiding in het handschoenkastje
Het onderhoudsboekje is ook netjes ingevuld en ook daar staat in dat de wagen geleverd is door de Nederlandse dealer.



Schade gehad of niet, het is een geweldige wagen waar ik super blij mee ben :eusa_clap:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

)()()sT

Gefeliciteerd!! Snel eens bewonderen 8)

daanium

#2999
Thnx!
Vanmorgen is een expert komen kijken om de wagen te taxeren.
We hadden nog even specifiek gevraagd naar de voorbumper, maar dat was keurig in orde aldus de expert.
Het kleurverschil op de foto kwam door het licht, dat viel toevallig ongunstig voor een foto.
Dat is al weer een geruststelling.
Morgen gaat die de brug op, dan gaan we eens verder kijken.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]