startproblemen en zwavelarme brandstof

Gestart door mario, 23-07-2004 10:06:21

Vorige topic - Volgende topic

mario

Laatste nieuws:

Citeer'Startproblemen auto's door verandering benzine'
Gepubliceerd op vrijdag 23 juli 2004
RIJSWIJK - De ANWB komt de laatste maanden opvallend veel auto's tegen met startproblemen. In de eerste helft van dit jaar waren het er vier keer zo veel als in dezelfde periode vorig jaar. Het gaat om auto's met een benzinemotor waarvan de injectoren vast komen te zitten. Dat meldt het Radio1-journaal vrijdag.

De ANWB vermoedt dat de problemen te maken hebben met de samenstelling van de brandstof. In benzine zit de laatste tijd steeds minder zwavel.

Citeer
De ANWB heeft de noodklok geluid over de kwaliteit van de benzine.

De wielrijdersbond merkt dat er de laatste drie maanden steeds meer meldingen binnen komen over auto's die niet meer willen starten.

Onderzoek wees uit dat het niet te maken had met het type, merk, de leeftijd of het gebruik van de voertuigen. Enige overeenkomst was dat de vastgelopen auto's allemaal op benzine reden.

Verstopt
Oorzaak van het probleem was volgens de ANWB dat de brandstofinjectoren van de cilinders verstopt waren. Ook de garages constateerden een toename van het aantal vastgelopen wagens.

Sinds begin dit jaar zit er minder zwavel in de benzine. In 2006 moet de benzine helemaal zwavelvrij zijn. Of dit de oorzaak is, is nog de vraag. De meldingen komen niet vanaf 1 januari binnen, maar pas de laatste maanden.

De grote oliemaatschappijen hebben aangegeven het probleem te onderzoeken.

Iemand hier al problemen mee gehad??? Ik rij ook al enige maanden op Vpower maar heb nergens last van
:) ;) :(

Reitse

Ik hoorde het vanmorgen op Radio 1. Het zou om alle benzines van alle maatschappijen gaan, niet alleen Vpower... ???

mario

Citaat van: Reitse op 23-07-2004 10:12:29
Ik hoorde het vanmorgen op Radio 1. Het zou om alle benzines van alle maatschappijen gaan, niet alleen Vpower... ???

Dat zeg ik ook niet, ik gaf dat alleen aan omdat Vpower ook zwavelarm is  8)
:) ;) :(

thuur

Ik had begrepen dat de ANWB slechts 1 merk brandstof verdenkt maar dat toch alle maatschappijen onderzoek aan het uitvoeren zijn. Het merk is overigens niet bekend gemaakt voor zover ik weet. Ik moest zelf meteen denken of Bosch wellicht geen foutje heeft gemaakt, omdat dit toch een aanzienlijke leverancier is van injectiesystemen aan vele autofabrikanten......

Gr 8)

ackel

ik rij zelf al met V-power vanaf dat het op de markt is,en hij loopt er goed op en heb tot nu toe nog geen start en of andere problemen gehad.
groeten : ackel