Groeten uit over de vijver

Gestart door Korrupt, 20-03-2012 06:57:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Korrupt

Hello, My name is Lucas and it's very early in the morning here.  I've used your site to dig up some articles on repair and build type things.  There was high powered V70R here that especially caught my interest, so I thought I would say hello.

I have a 1998 V70R AWD.  It came into this world as they all did in the US.  2.3L, 16T turbo, and automatic.  Unfortunately, we didn't get the option for a manual here in the states.  Thus began my quest to make this car a bit more like I thought it should have been.  

So... onto the car.  It has a 2.5L from a 2007 S60, and a six speed manual transmission from a 2005 V50.

(Hallo, Mijn naam is Lucas en het is heel vroeg in de ochtend hier. Ik heb gebruik gemaakt van uw site op te graven een aantal artikelen over reparatie en het soort dingen op te bouwen. Er was een hoge powered V70R hier dat vooral mijn interesse gevangen, dus ik dacht dat ik zou zeggen hello.

Ik heb een 1998 V70R AWD. Het kwam in deze wereld als ze allemaal deden in de VS. 2.3L, 16T turbo, en automatisch. Helaas hadden we niet de optie voor een handleiding hier in de staten. Zo begon mijn zoektocht naar deze auto te maken een beetje meer als ik dacht dat het had moeten zijn.

Dus ... op de wagen. Het heeft een 2.5L vanuit een 2007 S60, en een zes versnellingsbak van een 2005 V50.)







http://www.youtube.com/watch?v=8djB5jidag4
http://www.youtube.com/watch?v=axhl5Z0zVkE


Hope this is the proper place to post.  Thanks again for the information I have gleaned from your forum previously.
(Ik hoop dat dit de juiste plaats te plaatsen. Nogmaals bedankt voor de informatie die ik heb afgeleid uit je forum eerder.)

grijzev70tdi

Welcome here! Nice car, how many HP's does he have?

Have fun here!
Grolsch, het klinkt al lekkerder

marcoz84

welcome, nice big exhaust! ;D have fun on our forum!

Fortissimo

Welcome to the dutch Forum, a six speed, you do't see that often.

KIM

Welcome!
Like what you did with the car, even though I'm an AT driver.

Are the registration plates legal ones or just for show purposes?

FGG

Citaat van: Korrupt op 20-03-2012 06:57:29
Hello, My name is Lucas and it's very early in the morning here.

Gepost om 6:57, da's hier ook vroeg hoor.

Ik heb de indruk dat Lucas gewoon Nederlands kan, dus:

Welkom op 't Forum, Lucas.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Korrupt

Thank you for the warm welcome!  As for HP... I'd say that car is around 275 at the moment.  Stock tune, turbo, and intercooler.  Which leads me to one of my questions of what to do next in terms of turbo.  I have thought about the K24 from the S60R, and that would be fine to put me well over 300... but I keep having this feeling a Holset HX35 is in order.

(Hartelijk dank voor het warme welkom! Voor HP ... Ik zou die auto is ongeveer 275 zeggen op het moment. Stock tune, turbo en intercooler. Dit brengt me op een van mijn vragen wat nu te doen op het gebied van turbo. Ik heb nagedacht over de K24 van de S60R, en dat zou fijn zijn om goed te zette me meer dan 300 ... maar ik blijf die dit gevoel een Holset HX35 is in orde.)

Citaat van: FGG op 20-03-2012 14:20:10

Ik heb de indruk dat Lucas gewoon Nederlands kan, dus:

Welkom op 't Forum, Lucas.

FGG

To be honest... I'm cheating and do not know Dutch.  However, seeing that your forum is far from all in english, it would be very stereotypically american of me to expect everyone to conform to the use of english.  Proudly, I'm not your stereotypical american, and hope you don't hold my country's blunders of the last 50 years against me.  Cheers!!

Google translate:
(Om eerlijk te zijn ... Ik ben vals spelen en weet niet Nederlands. Echter, aangezien je forum is ver van alle in het Engels, zou het erg stereotiep amerikaanse van mij te verwachten dat iedereen om te voldoen aan het gebruik van het Engels. Trots, ik ben niet je stereotiepe Amerikaanse, en hoop dat je het niet van mijn land blunders van de afgelopen 50 jaar tegen mij te houden. Cheers!!)

Korrupt

Citaat van: KIM op 20-03-2012 10:48:26

Are the registration plates legal ones or just for show purposes?

The plates are legal registration plates. (De platen zijn wettelijke registratie platen.)

Citaat van: Wout309t op 20-03-2012 14:28:23
Volvospeed!

Guilty as charged!  lol   (Schuldig als rekening gebracht. :)

Geert-Jan

Welcome,

Nice work on that V70R.

How did you do get the engine to run? diverent motormanagement?

6 gears nice  :eusa_clap:

Volvo850Club lidnr.0504409

Boemeltje

Quite some work you've done on the car, for as far as I can see. Guess the S60 engine and V50 gearbox wouldn't be a standard fit ;D

Would love to see some more of that process :D

KIM

Citaat van: FGG op 20-03-2012 14:20:10
Ik heb de indruk dat Lucas gewoon Nederlands kan, dus:

Welkom op 't Forum, Lucas.

FGG

Ook hier geldt: Google is your friend  ;)

verron

Hej lucas, welcome to the dutch volvo850 forum................................Very nice job to your car by the way  :eusa_clap:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Korrupt

Citaat van: Geert-Jan op 20-03-2012 14:41:21
How did you do get the engine to run? diverent motormanagement?

Stock motronic 4.4   It runs as though the 2.3 is still in there.  The flow on the RN(2.5) head is about 20% better than the N(2.3).    
(Stock Motronic 4.4 Het loopt alsof de 2.3 is er nog steeds in. De stroming van de RN (2.5) kop ongeveer 20% beter dan de N (2.3).

Citaat van: Boemeltje op 20-03-2012 14:44:54
Quite some work you've done on the car, for as far as I can see. Guess the S60 engine and V50 gearbox wouldn't be a standard fit ;D

Actually... it's a fairly straight forward replacement.  Some minor modifications have to me be made... and I'm still ironing out the fuel system.  The metal lines are tight against the larger timing cover... so I'm replacing with custom lines soon.

A common question that I'll answer ahead of time is "What about the dual VVT?"   Answer... for now it's left unplugged until we create a controller of some sorts.  That's way down the road.  You can swap in VVT or dual VVT motors and just leave them be.  They run great!  :)

(Eigenlijk ... het is een vrij makkelijk te vervangen. Enkele kleine aanpassingen moet me worden gemaakt ... en ik ben nog steeds strijken uit het brandstofsysteem. De metalen lijnen zijn strak tegen de grotere distributiekap ... dus ik vervangen met aangepaste lijnen binnenkort.

Een veel voorkomende vraag die ik van tevoren te beantwoorden is 'Hoe zit het met dual VVT? "Antwoord ... voor nu is het er over is gehaald totdat we een controller van een aantal soorten. Dat is veel op de weg. U kunt wisselen in de VVT of dual VVT motoren en gewoon laten hen. Ze lopen geweldig! :)

PS, if posting both languages is annoying, tell me and I'll stop.  :D

Korrupt

Citaat van: verron op 20-03-2012 15:17:51
Hej lucas, welcome to the dutch volvo850 forum................................Very nice job to your car by the way  :eusa_clap:

Thank you!!  :)  It's a constant work in progress.