CARROSSERIE : 5de deur V70

Gestart door zwaandekulas, 04-08-2004 20:25:46

Vorige topic - Volgende topic

zwaandekulas

Hoi, heb (alweer) probleempje :

De achterklep van mijn V70 raakt met de linkerbenedenhoek mijn bumper wanneer deze gesloten is, met als gevolg natuurlijk lakschade.

De positie van de achterklep ziet er symmetrisch uit (evenveel speling aan de beide kanten)
Ik vermoed dat ofwel de achterklep ofwel de bumper niet goed uitgelijnd staat.
De bumpers zijn herspoten en vakkundig (?)gemonteerd geworden bij de officiele VOLVO garage (was inbegrepen in de prijs toen ik hem kocht).

Vooralleer ik mijn overall aantrek zou ik willen weten hoe ik de bumper kan losmaken zonder de lak te beschadigen en hoe ik eventueel de positie van de bumper en achterklep kan bijstellen (indien voorzien door VOLVO uiteraard).

Dank bij voorbaat
Follow the smoke trail

denkweb

Achterklep verstellen zou nooit nodig moeten zijn, in het ergste geval de scharnieren losdraaien, klep iets omhoogduwen en weer vastdraaien.

De bumper kan echter wel aardig uit het lood zitten soms. Veelvuldig zie je een 'omhooggedrukte' bumper nadat een trekhaak is geplaatst waarbij men niet wilde hebben dat er een stukje uit de bumper gezaagd ging worden, maar ook met schade kunnen de metalen bevestigingsdelen van de bumper nog wel eens wat verbogen raken. Ben bang dat je dan toch de overall maar aan moet gaan trekken...

zwaandekulas

Ik vreesde het al, er zit ook een afneembare trekhaak op  ;D
Follow the smoke trail