De Silversand Schicht

Gestart door Lammert, 30-05-2012 22:07:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lammert

De 400.000 is in zicht voor de Schicht, nog een paar honderd km! Voor de vakantie nog twee motorsteunen vervangen (distributiezijde en bak) en een klein beurtje gegeven (olie, kvs, filters), de rest staat nog op de to-do lijst.

Het begint wel uit de hand te lopen met die bier hobby: https://bkdl.nl/

Recent hebben we eens een batch van 700 liter bier gebrouwen, gewoon om te kijken of het loopt. Zelf gebrouwen, maar wel bij een andere brouwer ivm accijns en voedselveiligheid wetgeving.

In 4 dagen tijd is de helft al verkocht...


T5-4life

De fles ziet er goed uit! Maar het gaat natuurlijk om de inhoud.
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

Lammert

Met 442.000 kilometers op de klok, 27 jaar oud, en na ruim 10 jaar trouwe dienst is de T-5 dan toch eindelijk ingeruild... Wel voor een andere Zweedse schone uiteraard. Wel ff wennen zo'n V70 XC 2.4T met automaat ipv en T-5 handbak, maar dat komt vast goed. Alle opties die er op zitten werken bijvoorbeeld 🙂, er hangt geen hemeltje meer op mijn hoofd, het bijrijders portier gaat helemaal open, dashboardkastje werkt, etc. etc.. Ik zal binnenkort eens kijken wat ik nog aan reserve onderdelen heb liggen en die hier aanbieden...

Ries van de Zilverschuit

Mooie tijd uitgehouden hoor! Voor die XC verwacht je dezelfde toekomst? Of doe je die ook weg als de hemel gaat hangen? ;D
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Lammert

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 25-01-2022 10:15:38
Mooie tijd uitgehouden hoor! Voor die XC verwacht je dezelfde toekomst? Of doe je die ook weg als de hemel gaat hangen? ;D
;D Als dat het enige was geweest had ik het laten fixen, maar dingen gingen sneller stuk dan ik het bij kon houden. Altijd gezorgd dat de remmen, banden, stuurinrichting, blok etc. 100% in orde waren, want er zaten toch vaak 3 kinderen achterin dus veiligheid voorop.

Voor de grap een lijstje van bekende gebreken (mocht iemand hem tegenkomen):
- ashoes LV (pas net, zag ik van t weekend)
- verwarmde spiegels
- verwarmde voorstoelen
- antenneversterker
- dashboardkastje
- bumpersteunen voor en achter rot
- contactslot blokkeert soms
- als je hem start met startonderbreker verzuipt hij de motor (wel benzine, geen vonk?)
- bijrijdersportier kon nog maar half open
- soms een ABS storing
- voorste mistlampen kapot
- turbo lekt wat olie (vrij minimaal eigenlijk, 1 liter op 3500km)
- airco lekt (elke 2 jaar vullen...)
- achterruit sproeier pomp
- trekhaakstekker rot
- roest onder dorpels achterportieren
- 1 op de 3 plastic onderdelen afgebroken

Toch ga ik hem missen  ;)

volvobug

Heej, is dat de zilvergrijze waar we samen nog eens het stuurhuis vervangen hebben? Einde van een tijdperk dus. En hoeveel km heeft die nieuwe al of pas gelopen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lammert

Citaat van: volvobug op 25-01-2022 12:55:15
Heej, is dat de zilvergrijze waar we samen nog eens het stuurhuis vervangen hebben? Einde van een tijdperk dus. En hoeveel km heeft die nieuwe al of pas gelopen?

Die inderdaad! En we hebben nog geen twee jaar terug ook de distributie en carter ventilatie samen vervangen. De groeten van Eefje trouwens!

De V70 XC heeft pas 240k op de teller. Zou nog even mee moeten kunnen dus. Ik hoop ook de AWD (MY02 dus nog visco)... loopt nu nog goed iig.  Van binnen ziet hij er nieuw uit, van buiten wat plekjes (één lul met een sleutel over het dak gegaan, voorbumper wat krassen), maar ziet er verder echt mooi uit nog.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Lammert op 25-01-2022 11:17:37
Voor de grap een lijstje van bekende gebreken (mocht iemand hem tegenkomen):

- 1 op de 3 plastic onderdelen afgebroken


Dat is wel een dingetje inderdaad. Mijn halve dashboard hangt langzamerhand van de expoxylijm aan elkaar:Italiaanse tuinstoelenkwaliteit. De Toyota hier doet het wat dat betreft stukken beter.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ludo

Citaat van: Lammert op 25-01-2022 11:17:37
Toch ga ik hem missen  ;)

Ja, binnenkort nét zo erg als kiespijn.   :evil: