obx 3" downpipe + aanpassingen

Gestart door de Boeing, 07-06-2012 00:10:07

Vorige topic - Volgende topic

de Boeing

Na 297k begint mijn turbo toch aardig te fluiten met dito olieverbruik (al doet hij het nog wel goed, geen rookgordijn of verlies in drukopbouw). Maar tijd voor een nieuwe...

auto: 855 T5 aut uit '96 op lpi en gechipt, versterkte drijfstangen, verder alles origineel (15G met rechte flens)

Nu heb ik een 16T (TD04HL-16T  8601691) op de kop kunnen tikken (het nieuwere type met schuine flens; s60 t5?) Kan deze er zo onder, mits de juiste downpipe of moeten er nog olie/water leidingen worden aangepast?

Een ferrita zal ongetwijfeld de beste keuze zijn maar heeft iemand ervaring met deze. Inclusief verzenden nog steeds fors goedkoper dan een ferrita (er komt misschien ook nog invoer tax bij, btw kan ik terugvorderen). Liefst zet ik er dan nog een racekat tussen: dit lijkt me wel een geschikte?

Uiteraard gaat ook de software aangepast worden, een beetje meer vermogen is natuurlijk mooi al moet de automaat heel blijven. Met versterkte drijfstangen zou de druk er al wat eerder op kunnen/mogen komen maar dit zal dan weer niet goed zijn voor de koppelomvormer denk ik? (planken naar zijn 1 doe ik zowiezo niet) Zou het verhogen van de toerenbegrenzer nog een optie zijn of kan dat niet met een automaat?

Qua injectoren, nu zitten er nog de standaard oranje in maar ik heb begrepen dat deze aan de krappe kant zijn, kan ik gewoon injectoren uit een later model t5 (>2001) erin zetten, ik vind hiervan verschillende kleuren terug (of passen deze niet meer?) bv: bosch 0280155830: 347cc@3bar?

arjenT5R

die dp gaat niet passen niet

en 16T sf kan je er zo op zetten plug and play.

injectoren passen wel zo ver ik weet.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Auk

Als we met een aantal man wat mailtjes sturen naar OBX dan gaan ze de downpipe voor de 800- en x70-serie waarschijnlijk wel weer produceren. Meestal maken ze een oplage en wachten ze dan weer tot de vraag hoog genoeg is.
Auke
Volvo. for life

Martijn_B

Zit op mijn 850, voor €125 stukje RVS aan laten lassen
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

de Boeing

@ arjen: een downpipe voor een s60 t5 zou wel op de turbo passen maar verder dus niet op de rest (aansluiting op de uitlaat)?
@ Martijn: wat bedoel je precies met een stukje RVS aan laten lassen, is dit om deze voor de s60t5 passend te krijgen of had je er één speciaal voor de 850?

Ik heb in ieder geval even een mailtje naar ze gestuurd met de vraag of ze er ook één hebben voor 850/V/C70 (<2001) met schuine flens.

Auk

@ de Boeing; Mij vertelde ze afgelopen week dat ze enkel alleen "grote" oplages maken, vandaar dat ik het al opperde een groupbuy te organiseren voor de 800- en X70-serie. Dat loont ook meer in verband met de verzendkosten, want dat is niet mis voor zo'n stukje RVS.

Ze hebben overigens ook complete systemen en die prijs valt ook zéér zeker niet tegen!
Auke
Volvo. for life

Martijn_B

Sorry, ik heb inderdaad wel de versie voor de 850. Probleem is dat deze maar tot aan de cat loopt, dus heb er een stuk van ongeveer 70cm aangelast.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

M a r c

...en is het ook een beetje kwaliteit?  Buiten dat het mooi blinkt  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Auk

Aan de andere kant van de grote plas zijn ze er heel tevreden mee. Als je Googled kun je er een hoop over vinden.
Auke
Volvo. for life

Martijn_B

@Marc: pasvorm is prima, het is wel gepolijst (zal dus wel uit china komen), maar het lekt nergens.

Tis de vraag hoe lang het goed blijft, tot nu toe 6 maanden zonder problemen en wordt met de 19T aardig warm. Het materiaal is wel dunner dan van Ferrita, ook het flex stuk is kleiner en iets minder. wel allemaal RVS, nergens een pikkeltje roest tot nu toe.

dus: zolang hij niet gaat scheuren ben ik tevreden :)

de Boeing

kijk nuttige info!

Op zich zou het niet zo een ramp zijn om de OBX downpipe te verlengen, zeker niet gezien ik er nog een racekat wil tussen zetten.

Nu rest nog even de vraag welke ik nodig heb, die voor een 850 gaat niet passen daar die alle een rechte aansluiting hebben, dus eentje voor een V/C70 met een schuine flens aansluiting?!

Heb die mensen van de ebay-ad al gemaild of ze er nog hebben voor 850/V70 met schuine flens maar krijg geen antwoord. Wel nog een andere gevonden die het volledige uitlaatsysteem voor de 850/V70 van obx verkopen (3"downpipe/2.5"catbak/RVS) maar die wisten me te vertellen dat ze momenteel in backorder staan...   

Voor de S60 T5 zijn ze wel nog voorradig (downpipe) en ik had al ergens gelezen dat je deze ook wel op een 850 turbo met schuine flens kan zetten maar dat deze dan te kort is om tot aan je catback te komen. Iemand ervaring mee toevallig?!
(maar ook geen ramp, en misschien met een racecat ertussen gelast wel net lang genoeg?)

Flinch

Even stof afblazen, maar zo te zien zijn ze er weer. De uitlaat wordt nu geleverd met 2(!) DP's, recht en schuin. Kan best wel interessant zijn als ze hier in NL leverbaar zouden zijn. Nu loop je leeg op de verzendkosten als je het in de US zou moeten bestellen. En aangezien het toch wel uit China zal komen moet het hier ook wel direct te leveren zijn

http://www.ebay.com/itm/OBX-Turbo-Back-Exhaust-94-04-Volvo-850-C70-S70-V70-T5-/161057686474
V70 T5 2.0 MY1997 (belg), 16T, witte injectoren, chippie, 3 inch DP, 302mm, MBC, POV etc etc.

rappendaf

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Jelmar

Hoef je niet te ebayen hoor, heb er hier 2 compleet liggen. Geweldige pasvorm.. Nog betere sound! ;D ;D kuch kuch.
Maar vooral kopen als je dingen graag 2 keer opnieuw wilt doen of van zagen en lassen houd.
850R