Startmotor defect? Opgelost.

Gestart door Jorrit.h, 18-06-2012 14:05:03

Vorige topic - Volgende topic

Jorrit.h

Hey,

Auto net een paar dagen, en opeens van het 1 op het andere moment hoor ik een ratelend geluid als ik de auto wil starten. Is dit de startmotor? Ik heb hiervoor niets gemerkt, hij startte altijd prima.Mijn ervaring is dat e vaak wel signalen krijgt voordat hij het echt begeeft.

Het enige wat ik kan bedenken is dat vanochtend het alarm is afgegaan, omdat de ab niet werkte. Blokkeerd hij dan wellicht iets?

Hoor het graag, als jullie iets weten, en zoek ondertussen al even naar een startmotor.

Groet Jorrit
Desert wind V70 2.5v10

Jorrit.h

Voor de zekerheid even een andere accu geprobeerd, en startte weer als een zonnetje.
Probleem voorlopig opgelost. Nu hopen dat hij niet las heeft van lekstroom.
Desert wind V70 2.5v10

Broabander

Misschien de bendix die blijft hangen? Had ik ook eerst na het aanslaan van de motor, dat er een ratelend geluid te horen was. Totdat de startmotor er helemaal mee kapte en ik een andere mocht monteren.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Jorrit.h

Als ik jou verhaal goed begrijp, hoorde jij een geluid nadat de motor aangeslagen was.
Bij mij ging de startmotor niet eens rond. Waarschijnlijk was het getik dus het relais op de startmotor.

Heb ook de startmotor nog een paar tikken gegeven, en even in de versnelling heen en weer geduwd. Uiteraard mocht dit niet baten.
Accu gewisseld, en meteen starten.
Gelukkig dat ik dit nog even voor de zekerheid getest had, want had al een startmotor geregeld. Zou weer jammer van het geld, en de tijd geweest zijn.

Iig bedankt voor het meeedenken!
Desert wind V70 2.5v10