Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

#45
Troost je, er zijn er hier (steeds) meer met een N (het nieuwe model) en we worden gelukkig geaccepteerd  ;D

Succes met het gaatje vinden!

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 30-06-2012 21:05:46


Succes met het gaatje vinden!

:eusa_think: :eusa_sick: ;D

Heb hem bij ons ook moeten zoeken, is niet iedeaal daar onder. Vullen heb ik met een slang en trechter gedaan via het pijlstokgaatje. Andere manier is er (volgens mij) niet
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Galactica

Super introductie! Welkom hier. :)

Tiago

Perdão? Moet ik goed zeven liter door het peilstokgaatje kieperen? Anda, caramba! Nou begrijp ik waarom die garagisten zoveel uren schrijven.

(en dankzij elianmars weet ik nu ook wat N betekent.... Bedankt, elianmars!)

Henk855

Citaat van: Tiago op 30-06-2012 21:28:50
Perdão? Moet ik goed zeven liter door het peilstokgaatje kieperen? Anda, caramba! Nou begrijp ik waarom die garagisten zoveel uren schrijven.

(en dankzij elianmars weet ik nu ook wat N betekent.... Bedankt, elianmars!)

Ja het moet door het peilstok en volgens mij ook nog met een draaiende motor of is het eerst een deel van de olie er in en dan pijlen met een draaiende motor?

Wie het weet mag roepen en Tiago uitleggen hoe het precies in zijn werk gaat.

Oja en er moet wel ATF olie in en geen motor olie  ;)
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

grijzev70tdi

Neeee geen 7 liter! Er zit nog wel wat in hoop ik voor je! Ga gewoon per halve liter werken, steeds opnieuw pijlen zoals de methode is! Door alle versnellingen halen! Heb je geen boekje bij de auto?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Marc O.

Citaat van: Tiago op 30-06-2012 21:03:10
Heb ik het antwoord toch gevonden dankzij mijn nieuwe vrienden op het Volvo850Forum, waar ik - zo liet Kim mij in bedekte termen al weten - helemaal niet thuishoor met mijn kennelijk minderwaardige Volf V70 T5.

Ik kan (en zal) niet voor KIM spreken, maar ik denk niet dat hij bedoelt dat je hier niet welkom bent. Inderdaad, een V70N (of S80 of S60) hoort eigenlijk niet thuis tussen de 850 en x70 Classic waar dit forum aan is toegewijd, maar dat wil niet zeggen dat we niet graag met je meedenken.

Enfin. Over die Geartronic: Die heeft inderdaad geen vuldop, dus je zult de olie moeten toedienen via de peilstokbuis. Probeer dat met een slangetje en evt. een trechter te doen. Let er wel op dat je er niet teveel olie in mikt, dat is ook niet echt goed. Regelmatig het niveau peilen dus. Dat peilen doe je met draaiende motor, nadat je de versnellingshandle door alle standen (10sec. per stand) hebt gehaald (maar dat staat als het goed is beschreven in de owners manual).

Succes ermee. Ik hoop voor je dat er geen blijvende schade aan de automaat is. :eusa_pray:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Tiago

Dank je voor de suggestie, Turbobiker, maar als je mijn GEARTRONIC PROBLEMEN onder Off Topic (want ik schijn een N) Algemeen hebt gelezen, dan zul je begrijpen dat het naar rechts trekken momenteel... le cadet de mes soucis is, ofwel the least of my worries.

Ik heb geen idee, mxerius, hoe moeilijk dat is. Nog geen ervaring mee. Ik was al blij dat ik GPL (=LPG) kan tanken in Beja en in Ayamonte (waar het overigens PLG heet).

Tiago

Vriendelijk bedankt. Ja, ik heb een Portugese owner's manual, die hoegenaamd niet afwijkt van de Nederlandse versie, met dien verstande dat de mijne in het P......  afijn. En, zoals jullie net zo goed weten als ik, valt daar diddley-squat te lezen over de transmissiebak (afgezien van wat generieke blabla). 

Marc O.

Oh ja, en gooi er inderdaad de goede olie in, dus Dexron3 met je juiste specs. ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Claudia

Waarom zijn er niet meer van zulke vermakelijke schrijvers op dit forum? :D
Geweldig leuk om te lezen, Tiago!

Welkom, en veel geluk met je 'nieuwe' beest en sterkte met het virus.
Je had je ook moeten vaccineren...nu kom je er niet meer vanaf! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars

Citaat van: Marc O. op 30-06-2012 21:55:23
Oh ja, en gooi er inderdaad de goede olie in, dus Dexron3 met je juiste specs. ;)

Geldt dat ook voor de GT?

Marc O.

Citaat van: elianmars op 30-06-2012 22:10:27
Citaat van: Marc O. op 30-06-2012 21:55:23
Oh ja, en gooi er inderdaad de goede olie in, dus Dexron3 met je juiste specs. ;)

Geldt dat ook voor de GT?

Ja.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Er hoeft echt geen 7 liter in, dan zou er namelijk helemaal niets meer inzitten.

Neem wel goede olie. Eventueel kan je ook bij dealer langs, die heeft 1 en 4 l verpakkingen.

mxeryus

Citaat van: Tiago op 30-06-2012 21:40:55
Ik heb geen idee, mxerius, hoe moeilijk dat is. Nog geen ervaring mee. Ik was al blij dat ik GPL (=LPG) kan tanken in Beja en in Ayamonte (waar het overigens PLG heet).
LOL, bij de BP net buiten het centrum van Ayamonte! In Estoi (bij Olhao) zit overigens ook een GPL pomp, volg de bordjes op de N125. Overigens zit er een uitstekende bandenboer in Livramento, laatste pand voor de pomp als je richting Olhao op de N125 rijdt.