Hup, die is eraf (oxidatie bedankt)

Gestart door pieranja, 19-06-2012 22:27:34

Vorige topic - Volgende topic

beunmaat

Citaat van: arjenT5R op 20-06-2012 12:25:56
Citaat van: -D©©©L- op 20-06-2012 11:24:54
Wat is er mis met deze uitlaat ? Alleen het sierstukje is eraf geroest.
Het gaat hier niet om het dichtplakken van een demper met een conservenblik, kit en ijzerdraad.

je vergeet gun gum :P

ik ben hier groots voorstander van  ;D

Houtplamuur werkt ook prima op een lekkende aansluiting/ uitlaat, weet ik uit ervaring ;D

pieranja

Is bubblegum met bananensmaak ook niet een uitstekend reparatiemateriaal?

morrison

Hallo Pieranja,

zou haast zeggen dat je bij onder de auto hebt gelegen en een foto hebt gemaakt  ;D.

Zo ziet het er bij mij op dit moment uit.

Binnenkort gaat er wat anders onder. Heb met deze "config" ruim 1000 kilometer gereden en de bumper houdt zich erg goed. Nog niet gesmolten of iets dergelijks.

Leuk om te zien dat ik gelukkig niet de enige ben waar het sierstuk onderuit gedonderd is  ;D ;D.

Succes met de reparatie  ;).

ulkeman

Citaat van: pieranja op 20-06-2012 12:28:28
Citaat van: NinaPaul op 20-06-2012 11:01:29
Ben ik de enige die vind dat je gewoon een goede uitlaat moet kopen?

Nee, dat heeft ook mijn voorkeur en ik ben al enige tijd aan het speuren of er een forumlid is die een leuke sportieve tweedehands kan/wil leveren.

Maar tot die tijd .... moet je wat. En als er verder niks mis is met de uitlaat (en de rest is hard) en je ziet een las niet als beunwerk maar vakwerk, dan denk ik dat daar ook niet zoveel mis mee is.

Ik heb trouwens eens gekeken hoe heet het wordt bij de bumper, maar ik kan gewoon mijn hand ervoor houden zonder probleem. Er was ook gelukkig nog niets te zien van gesmolten bumperstukken. Gelukkig maar.

Bedankt overigens voor de andere links naar onderdelen, dat RVS syteem ziet er ook goed uit!

Even voor mijn beeldvorming: als we het over het complete uitlaatsysteem hebben, dan praten we over een downpipe + uitlaatset (zoals het RVS systeem genoemd in bovenstaande reacties), is dat correct? Ik zie wel eens een catloze 3" downpipe voorbij komen, dat zal wel wat PK's opleveren (maar lastig met de keuring) vanwege dikte + flow? Is de standaard downpipe van de 850 geen 3 inch? Ik kom ook wel weer cat-back systemen tegen, dat is toch het hele systeem wat na de katalysator komt?  ... verwarrend allemaal voor de leek. Kan iemand er een beetje licht op schijnen voor mij?

joh je hand er voor stationair  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

ben benieuwd naar de eerste foto's waar de binnen balk weg gesmolten is. ;D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

pieranja

Citeer
joh je hand er voor stationair  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

ben benieuwd naar de eerste foto's waar de binnen balk weg gesmolten is. ;D

Was inderdaad een vrij kansloze diagnose :-)

pieranja

Citaat van: morrison op 20-06-2012 17:28:24
Hallo Pieranja,

zou haast zeggen dat je bij onder de auto hebt gelegen en een foto hebt gemaakt  ;D.

Zo ziet het er bij mij op dit moment uit.

http://i50.tinypic.com/2l9p8up.jpg

Binnenkort gaat er wat anders onder. Heb met deze "config" ruim 1000 kilometer gereden en de bumper houdt zich erg goed. Nog niet gesmolten of iets dergelijks.

Leuk om te zien dat ik gelukkig niet de enige ben waar het sierstuk onderuit gedonderd is  ;D ;D.

Succes met de reparatie  ;).

Nou, als dat z'n tweelingbroer niet is weet ik het niet meer! Ik ben inderdaad als een paparazzi onder de auto geschoven voor deze unieke foto-rapportage. Zo te zien weet jij ook wel waar Abraham de foto-mosterd haalt.

pieranja

Ik heb helaas nog geen leuke vervanger kunnen vinden voor mijn uitlaatsysteem. Met de APK in aantocht ga ik dus toch voor een tussenoplossing. Ik dacht hieraan:

http://www.europeantuningshop.nl/uitlaat/montage-materiaal/uitlaat-buis-RVS-recht-50cm-63-5mm_md_RJP112-63R-50CM

Wat denken jullie? Als ik die over het bestaande stuk uitlaat schuif, er een goede klem op zet, en een eindstukje monteer, dan moet dat toch lukken?

pwassink

Citaat van: pieranja op 18-10-2012 23:27:57
Ik heb helaas nog geen leuke vervanger kunnen vinden voor mijn uitlaatsysteem. Met de APK in aantocht ga ik dus toch voor een tussenoplossing. Ik dacht hieraan:

http://www.europeantuningshop.nl/uitlaat/montage-materiaal/uitlaat-buis-RVS-recht-50cm-63-5mm_md_RJP112-63R-50CM

Wat denken jullie? Als ik die over het bestaande stuk uitlaat schuif, er een goede klem op zet, en een eindstukje monteer, dan moet dat toch lukken?

Schuift wel lastig om de pijp als je ziet dat die bevestigingshaak op de pijp zit gelast lijkt mij  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

triton

Misschien stukje pijp erin tikken?
Professioneel raddraaier

jacques1967

Gewoon de beugel zo eraf slijpen zodat hij later hergebruikt kan worden. De plek waar de beugel zat mooi glad maken , nieuw stukje pijp er overheen schuiven(eventueel opvullen met gungum ivm 100% gasdicht) , de zaak  rondom vast (laten) lassen en vervolgens de beugel er weer aan lassen op het nieuwe stuk pijp. Uiteindelijk de las beschermen mbv grondverf/zinkspray , gaat ie weer tijden mee op die plek. Dat vind ik geen knooiwerk indien het fatsoenlijk uitgevoerd wordt. Bij sommige onderdelen kun je de levensduur aanzienlijk verlengen dmv goede reparaties ipv bij voorbaat alles vervangen voor nieuw.(onze auto,s worden er geen cent meer of minder om waard ,ook niet met een geheel nieuw systeem)

Jack v

Gewoon een stuk buis eraan lassen is toch niet zo moeilijk?
  ???
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

JW

Citaat van: Jack v op 19-10-2012 16:55:17
Gewoon een stuk buis eraan lassen is toch niet zo moeilijk?
  ???
mee eens. gewoon ergens (laten) lassen, zo klaar.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

pieranja

Okee, dan laat ik er gewoon een stukje aanlassen!