Nieuwe 850 GLT automaat!! en een "startprobleem "

Gestart door moorf01, 22-06-2012 22:00:48

Vorige topic - Volgende topic

moorf01

Beste forummers!

Nadat ik in Januari mijn prachtige rode station op LPG had verkocht begon het toch weer te kriebelen!! Dit maal is mijn oog gevallen (sterker nog ik heb al afgerekend op goed vertrouwen) op een donkerblauwe GLT automaat uit 94, op benzine (sedan dit maal)..

Hij ziet er goed uit en ook van binnen ( donker leer in goede staat) is ie prima!! Op de teller staat 260000 en ik geloof dat dit wel klopt. De  laatste zeven jaar is de auto bereden door een dame is mij verteld..

Nu doet het volgende probleem zich voor:

De eigenaar van het autobedrijf ( EMINENT in steenwijk) gaf aan na het inruilen zelf 2 of 3 dagen in de auto te hebben gereden. Hij gaf aan dat op basis van zijn ervaring ( heeft zelf een T5 automaat op G3) de bak en motor "perfect" zijn. Echter sinds hij het interieur schoongemaakt heeft ( zegt zelf dat ie de automaat in de L geduwd heeft ...om schoon te maken) hij niet meer start.

Bij omdraaien van de sleutel krijg je gewoon alle lampjes, echter bij omdraaien voor starten gebeurt er niks. Ik heb al even het een en ander gelezen over de PND switch en eventueel contactproblemen of een probleem met het alarm. Wat is de beste aanpak om dit probleem op te lossen. Wat opviel is dat er een "alarm" in zit, waar volgens mij een afstandsbediening bij hoort. Deze is er niet bij, wel knippert de unit up de b stijl bij nummer 1 rood. als ik op het knopje druk hoor ik een alarm geluid...verder heb ik te kort gekeken wat het verder nog zou kunnen zijn, de auto word asap bij mij voor de deur afgeleverd. Het zou fijn zijn dat met tips ik een goed begin kan maken aan de analyse van deze mooie bak!! Foto's volgen absoluut..

:)

Alvast hartelijke dank!

Groet Frank

grijzev70tdi

Neem toch aan dat hij wel in de N of P stond?

Alarm kun je uitzetten door zekering 6 eruit te halen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

moorf01

Citaat van: grijzev70tdi op 22-06-2012 22:02:44

Absoluut, in P en D geprobeerd ook met zekering 6 eruit..geen resultaat

NinaPaul

Citaat van: moorf01 op 22-06-2012 22:04:38

In D gaat ie noooooit starten, enkel zoals boven vernoemd P (park) en N (neutral).

De hendel naar voren en achteren bewegen in P en/of N tijdens het starten kan helpen wanneer de PNP switch de boosdoener is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

moorf01

Citaat van: NinaPaul op 22-06-2012 22:14:24
Citaat van: moorf01 op 22-06-2012 22:04:38

In D gaat ie noooooit starten, enkel zoals boven vernoemd P (park) en N (neutral).

De hendel naar voren en achteren bewegen in P en/of N tijdens het starten kan helpen wanneer de PNP switch de boosdoener is.

Ik bedoel natuurlijk N haha..sorry!

The Demon

Ho! Stop! Wacht even!

Jij koopt een auto bij een bedrijf, en dat bedrijf levert hem bij jou af met een startprobleem wat bekend is bij ze en je mag het vervolgens zelf gaan uitzoeken?

Ik dacht het niet!
Voor die auto bij jou voor de deur staat moet hij gewoon in orde zijn.

Of te wel: Deal or No Deal!
En ik zeg No Deal.

Groet,
The Demon.

Jack v

Citaat van: The Demon op 22-06-2012 22:51:53
Ho! Stop! Wacht even!

Jij koopt een auto bij een bedrijf, en dat bedrijf levert hem bij jou af met een startprobleem wat bekend is bij ze en je mag het vervolgens zelf gaan uitzoeken?

Ik dacht het niet!
Voor die auto bij jou voor de deur staat moet hij gewoon in orde zijn.

Of te wel: Deal or No Deal!
En ik zeg No Deal.

Groet,
The Demon.
mee eens
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

moorf01

Bedankt voor de reacties. En inderdaad als je "goed" betaalt voor de Volvo zou dat de correcte gang van zaken zijn. Dit is meer een gevalletje mondelinge afspraken/toezeggingen en vertrouwen en de prijs laat het niet echt toe eisen te stellen.  De 850 is in mijn optiek niet alleen optisch maar ook technisch goed. Dit wordt bevestigd door de verkoper, en daarin vertrouw ik hem. Ik heb twee 850's gehad, mijn broer 1 en die was er ook bij. Kortom, ik ben akkoord met de gang  van zaken, en dit is dus "mijn" probleem... nu alleen nog zo effectief mogelijk oplossen..dan zullen we zien of de auto inderdaad een perfecte automaatbak, motor etc heeft..

Groet

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Henk855

Of er voor weinig een op de sloop halen dan weet je zeker of dit het probleem is.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

moorf01

Zal ik in gedachten houden inderdaad..iemand nog enig idee mbt tot de invloed van het alarm? Zoals ik al aangaf is de afstandsbediening er niet meer..en knippert het lampje bij 1 constant..is het weghalen van de zekering(en) van het alarm echt genoeg om de startonderbrekende werking te omzeilen?

Groeten Frank