Relais richtingaanwijzer/stuurkolom?

Gestart door Galactica, 25-06-2012 10:00:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Galactica

Sinds enige tijd zit er ergens sluiting in of naar het richtingaanwijzer relais.
Uit zichzelf gaat deze onder het rijden "klikken" Dat is opzich al irritant maar als je dan richting aangeeft gaat deze als alarmverlichting functioneren.

Het vreemde is dat het soms weg gaat door lichtjes de linkerzijde van het stuur naar je toe te trekken.  :eusa_think:

Nu is het contactslot ook een beetje versleten, na starten blijven er wat lampjes branden. Een beetje tegen de sleutel tikken lost dit dan op.

Is hier iemand aanwezig die hier voor mij naar wil/kan kijken?

henry classic v70

Volgens mij zitten er een paar hele handige forummers bij jou in de buurt.......
...die melden zich vanzelf wel (denk ik) ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Galactica

Moet toch afspraak bij garage maken voor distributieriem en waterpompvervangen, laat dit ook meteen meenemen. geen zin in een bon.

Galactica

Nog niet gemaakt maar wel storend.
Is er iemand die hier raad mee weet? Duurt nog even voordat ik naar Dirk ga en dit is eigenlijk iets wat op korte termijn moet.

UserID6342

#4
Als je zelf een schroevendraaier kunt vasthouden, kun je ook de 2 stuurkappen eraf halen.  Je hebt een Tors 10 en Torx 20 schroevendraaier nodig (lang), vlak achter je stuur zitten aan de onderkant 2 kleine gaatjes, hier zitten de Torx10 schroefjes verstopt.  In het midden van de zwarte bak aan de onderkant zie je 2 Torx20 schroefjes zitten.  Alles even losdraaien, contactsleutel uit het slot halen en voorzichtig de onderkap over het slot heen werken.

Kleine tip, trek het stuur zo ver mogelijk naar je toe en zet het in de onderste stand (werkt het makkelijkst als je dit zittend op je knieën naast de auto doe.  Aan de linkse kant zie je nu de raw handel zitten die met 2 schroefjes Torx20 vastzit en afhankelijk of je CC hebt of niet met 1 of 2 stekkers vastzit, deze kun je zo losmaken, meteen eronder zie je een grote ronde stekker zitten die je er voorzichtig af kunt trekken.  Gelijk achter de stekker zie je een metalen blok met pinnetjes welke vastzit met 2 gleufschroefjes, deze losdraaien en je hebt het contactslotgedeelte ook in je handen.

Het slimste is om deze artikelen voordat je begint ergens vandaan te halen / laten bezorgen whatever (heb ze hier overigens genoeg liggen) zodat je het andere 'nieuwe' spul meteen in de omgekeerde volgorde kan dichtbouwen.

Let op het kleine zwarte massakabeltje wat vaak vastzit aan het contactslot zodat je deze niet vergeet terug te monteren.