Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marty__Mouse

Citaat van: mehn op 22-10-2013 17:00:41
Citaat van: scania164 op 21-10-2013 19:28:42
Het verhaal van mesman klopt inderdaad niet helemaal. .

Maar ik snap wel waarom Mesman daar aan vasthoudt.
Wat Ludo heeft is aan de "gewone" LPG rijder niet besteed. Je moet het echt willen, je moet veel geduld en tijd hebben om het goed te krijgen en het kost bakken met geld voordat je alles zo hebt dat het heel blijft.

Als je dan met elk probleempje weer bij de inbouwer aanklopt om het hem te laten oplossen...daar hebben ze, begrijpelijkerwijs, geen trek in.


Kan ik me ook wel iets bij voorstellen.. Uiteindelijk ben ik dus ook binnen de "veilige" grens gebleven en zou de auto ook op gas gewoon goed moeten zijn..

Maar voor de zekerheid daarvoor dus gisteren naar Fasttech geweest om nogmaals een rondje op de bank te gaan maar nu op LPG..








Op de foto's is z'n kale kont ook mooi te zien.. Heb van het weekend alle letters van de kont afgehaald.. Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind het veel mooier staan zo..  ;)

Maargoed, een rondje op de testbank wees uit dat de AFR erg mooi bleef staan, net als de vorige ronde op benzine.
Marco was er zelf ook erg tevreden over en vond het helemaal mooi zo.. `Niets meer aan doen` waren zijn woorden.

Dus daar wordt een mens blij van! Ook even een rondje op hoge snelheid gedaan om te kijken of hij ook daar schokte, en jawel!

Hij kon het mooi reproduceren, duidelijk hikjes in de ontsteking. Meest logische zouden de bougies zijn.. Precies wat Dirk al een keer aangaf; het ietsje aanpassen van de gap van de elektrode naar 0.6mm kan dit probleem heel goed oplossen.
Dat gaan we binnenkort maar eens doen.. En anders kijken we volgend voorjaar weer verder, want over enkele weekjes gaan de wintersloffen eronder en die mogen maar max 210kmu..

In elk geval is het niet de benzinepomp die het e.e.a. niet bij kan benen, dus ik hoef me geen zorgen te maken dat ie te arm loopt..  :)

Al met al een productief en vooral geruststellend dagje zo!!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ludo

Citaat van: mehn op 22-10-2013 17:00:41
Citaat van: scania164 op 21-10-2013 19:28:42
Het verhaal van mesman klopt inderdaad niet helemaal. .

Maar ik snap wel waarom Mesman daar aan vasthoudt.
Wat Ludo heeft is aan de "gewone" LPG rijder niet besteed. Je moet het echt willen, je moet veel geduld en tijd hebben om het goed te krijgen en het kost bakken met geld voordat je alles zo hebt dat het heel blijft.

Als je dan met elk probleempje weer bij de inbouwer aanklopt om het hem te laten oplossen...daar hebben ze, begrijpelijkerwijs, geen trek in.

Ben het hier toch niet mee eens hoor.  ;D
De know how is er nu, iedereen kan er nu van profiteren.
Heel blijven doet het wel, ik heb er alleszins geen problemen mee.

Dat de pomp een beperkte factor is klopt niet.
Met de opzet van grotere benzine injectors en een remap is het zelfs een pluspunt voor de pomp, ze draait hierdoor minder toeren waardoor meer vermogen mogelijk is.
De enige kosten zijn dan grotere benzine injectors en een software remap.
Oke, weer enkele honderden euro's, maar als je wil tunen, mag het wel goed gedaan worden...  :D

Ludo

Citaat van: Marty__Mouse op 23-10-2013 12:34:25
Maar voor de zekerheid daarvoor dus gisteren naar Fasttech geweest om nogmaals een rondje op de bank te gaan maar nu op LPG..

Heb je geen uitdraai?.
Welk vermogen haal je nu?.

En ja, dat kontje moet kaal.  :D  :eusa_clap:

Martijn_B

Is het raar als ik me verbaas dat Fasttech er niet even (tegen vergoeding) een nieuw setje bougies in zet en nog een meting doet?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

UserID6342

Lekker Maarten en fijn dat de AFR op gas ook zo mooi blijft  :eusa_clap: :eusa_clap:

scania164

#845
Nee das niet raar martijn :eusa_think:
@ ludo: bedoel met pomp 400 pk ;)

Mijne doet ook prima met orgineel volvo bougies 250km/h ...niks geen kkeinere luchtspleet.
Das vooral bij dampgas injectie

)()()sT

Citaat van: Martijn_B op 23-10-2013 19:42:07
Is het raar als ik me verbaas dat Fasttech er niet even (tegen vergoeding) een nieuw setje bougies in zet en nog een meting doet?

Zijn er bij de motorwissel dan geen nieuwe ingekomen?
Je zou daarnaast toch verwachten dat je onaangepast gewoon originele kaarsen erin moet kunnen stoppen. Heb ik ook, en velen met mij :)

maartendeb


MrCain

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

UserID6342

Citaat van: scania164 op 23-10-2013 22:35:59
Mijne doet ook prima met orgineel volvo bougies 250km/h ...niks geen kkeinere luchtspleet.
Das vooral bij dampgas injectie
Gaan we weer..... Niet lullig bedoelt Chris, maar iedere auto is anders....  Wat voor jouw auto goed of fijn is, hoeft niet zo te zijn voor een andere auto !  De kraam over een kleine bougie opening en dat dat alleen voor verdampers of dampgas zou gelden is pure bullshit (heb echt geen flauw idee waar dat nu weer vandaan komt !)  Mijn auto loopt op normale benzine (!!), soms super, dus geen Lpi / gas (of weet ik wat voor meuk) en die loopt het best met een opening van 0.6 mm ipv 0.7.

Als ik de gap op 0.7 mm zet, gaat mijn auto bokken bij volledige turbodruk, tot 3 kwart niets aan de hand en daarna (op 0.7mm) hopeloos.  Op 0.6 mm nergens geen problemen mee en echt alles is gloedjenieuw

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 24-10-2013 07:55:31
Citaat van: Martijn_B op 23-10-2013 19:42:07
Is het raar als ik me verbaas dat Fasttech er niet even (tegen vergoeding) een nieuw setje bougies in zet en nog een meting doet?

Zijn er bij de motorwissel dan geen nieuwe ingekomen?
Je zou daarnaast toch verwachten dat je onaangepast gewoon originele kaarsen erin moet kunnen stoppen. Heb ik ook, en velen met mij :)
Bij de wissel zijn er uiteraard nieuwe bougies ingekomen !  We doen niet anders of de mensen moeten er speciaal om vragen om de ouwe meuk weer terug te monteren ;D

arjen850

Citaat van: scania164 op 24-10-2013 20:22:19
Tuurlijk dirk ik zeg nu niks meer want ik heb toch geen verstand van. .
Alleen jij .
Wat jij over lpg uitkraamt is helemaal waar .
Ik reageer gewoon lekker nergens meer op.
Jij bent de forum specialist die altijd een zogenaamde mening mag geven. ..beetje klaar mee zo

:eusa_think:

innocenti

Ik rijd met volle tevredenheid NGK bougies: NGK  BKR8EIX   
Uit het blog van DCCCL gehaald en voldoen in mijn auto uitstekend op LPI. Met de Volvo bougies begon mijn auto na 25000km slechter te lopen. Nu met NGK wissel ik bij 45000km.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,66081.0.html

Marty__Mouse

Bij de de grote wisseltruc zijn er inderdaad samen met zo'n beetje alles, óók gloednieuwe bougies ingegaan..  ;D

Precies wat Dirk zegt, loopt de auto heerlijk en pas bij zeer hoge snelheid begint ie wat te stotteren/haperen.
Deze schokjes waren ook mooi terug te zien op de grafiek bij Fasttech. Daar gaf Marco al aan dat het heel goed de bougies kunnen zijn, omdat die nog wel eens wat gevoelig daarvoor kunnen zijn.. Het hoeft niet, maar kan wel.. Sowieso een cheap fix wanneer het zo is natuurlijk..

Dat ze bij Fasttech niet direct andere bougies geprobeerd hebben komt omdat dat geheel niet ter sprake is geweest. Omdat ik direct al aangaf dat ik dan de afstand van de elektrodes van de bougies wilde aanpassen.. Juist omdat Dirk me daar al eens op gewezen had..
Dus dat gaan we als eerst maar eens uitzoeken.

De tip van de NGK's houd ik zeker in m'n achterhoofd Innocenti! Thanks  ;)

Overigens heb ik hier wel ergens de print van de rollerbank op lpg rond slingeren, maar nog niet digitaal gemaakt.. Niet heel interessant verder hoor, de auto had zelfs een pktje of 5 minder dan op benzine! Terwijl meestal op lpi de auto wat mee vermogen heeft.. Maar dat kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben, zo was het tijdens de rollerbank op benzine begin oktober een stuk frisser dan afgelopen dinsdag.. En sowieso is elke auto anders natuurlijk, bovendien merk je natuurlijk helemaal niets van die 5 pk..  Hij is voor mij meer dan snel genoeg zo.. ;D

Ik wilde alleen maar zeker weten dat de auto op lpg ook goed loopt qua brandstof/lucht verhouding en dat is het geval, dus ik ben tevreden.
Bovendien weet ik dat het schokken op hoge snelheid te maken heeft met de ontsteking en niet een haperende brandstof toevoer o.i.d. dus ook dat is verder niet zorgwekkend.. Bovendien; zo vaak kom ik toch niet boven de 200kmu..  En met de winterbanden màg ik dat niet eens.. Dus mochten we er niet uitkomen, zoeken we van het voorjaar wel weer verder...  ;D

Morgen eerst maar eens lekker met m'n meisje naar Zeeland even een lang weekend genieten..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Arnie82

Enjoy Zeeland..! (gaat lekker waaien geloof ik)
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey