Brandstof(slang) probleem

Gestart door )()()sT, 25-07-2012 16:09:35

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Vrienden, ik heb een probleempje:

Recent is uit preventieve overwegingen mijn brandstofpomp vervangen door een Walbro.
Momenteel sta ik in zuid Frankrijk en een paar dagen geleden viel het me op dat ik benzine rook.
Vanochtend eens op onderzoek uitgegaan en bij het verwijderen van het deksel waar je de pomp vervangt zag ik brandstof liggen :(

De boel droog gemaakt, maar na rijden zie ik toch weer een weinig benzine liggen; de koppelingen van de slangen op de pomp lekken dus ergens.
Nu we erover nadenken merkten we vorige week tijdens de eerste overnachting wat geur maar we dachten dat het die oude camper van onze vrienden was ;D maar het zal de mijne wel gewees zijn.
De auto rijdt echter gewoon voortreffelijk.

Wat nu te doen? Zelf durf ik hier niet die slangen los te maken. Ze zitten goed vast, als ik met draaiende motor aan de slangen zit oogt alles vast en lekt er niks. De precieze how-to van het lossen van de slangen weet ik niet en heb ik zelf ook niet gedaan laatst.
ANWB benaderen? Gewoon straks naar huis rijden?

Thanks voor input.
Ik baal er wel van; zoveel gedaan om de auto goed te hebben en nu zoiets kneuterigs ::)

Piet

Dikke kans dat de slang(en) er niet ver genoeg opgedrukt zitten.
Het zijn snelkoppelingen die moet je er op drukken tot ze klik zeggen.
Bij het erafhalen licht je de buitenste (zwarte ring) cq schuif je omhoog met bv een beetje passende steeksleutel oid er onder. Bij het er weer opdrukken moet je dus niet die ring maar slang er net boven vasthouden, die ring moet even de gelegenheid hebben iets omhoog te komen bij het vastklikken.

Piet

Die ring is het brede zwarte laatste stukje op de slang

Piet

Of de grote zwarte kunstof ring waar het hele deksel mee vastzit zit niet ver genoeg aangedraaid.
Met grote platte schroevendraaier, hamer en een beetje beleid kunnje die net ff iets steviger aangedraaid krijgen

)()()sT

Aangezien het te warm was op de beach toch maar weer even aan de gang gegaan. De slangen leken dus niet te lekken als ik ze bewoog met draaiende motor.
Ik heb dus wel de grote ring met een grote platte schroevendraaier en hamer zeker 1/8e door kunnen tikken. Aan die zijde zag ik ook wat "vochtigheid" tevoorschijn komen. De boel droog gemaakt en een stukje gaan rijden. Tot nu toe lijkt het droog :)

Eugène ook nog even gesproken en hij gaf ook bovenstaande oorzaken aan. De tank zit nu ook helemaal vol dus de boel klotst rijdend ook tegen de bovenzijde.

We gaan het zien.....