850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

solidnmgn

Citaat van: Dirk342 op 20-08-2012 05:51:04
Citaat van: Julian op 20-08-2012 00:33:28
.............Dashboard is inderdaad erg jammer en komt vrijwel altijd voor als je geen passagiersairbag hebt.
Waar haal je toch al die wijsheid vandaan ?  Tis net of je al ruim 25 jaar aan auto's sleutelt als ik je af en toe hoor lullen.  Maar bovengestelde is ook grote onzin !  Ken, en vele andere met mij, zat auto's zonder airbag die het absoluut niet hebben.

Zoals die van mij. Helemaal punt gaaf na 20 jaar en 420.000 kilometers verder
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

UserID6342

Citaat van: Galactica op 20-08-2012 13:57:38
Okay..waar ben ik mee bezig??  :eusa_think:

Heb de beste man een mail gestuurd met vragen over de (onderhouds)historie.
Hou jullie op de hoogte.
Oeioeioei Imanuel, ga je voor de bijl ? ;D

Galactica

Mwoahhh..je weet mijn positie..maar als ik nou een goede prijs voor die groene kan krijgen zit het gevaar er wel in ja. dan schors ik die wel tijdens ww periode heb ik in ieder geval voor relatief weinig geld een leuke R. (als er verder niets mis mee is).

Mocht het allemaal zo ver komen neem ik jou wel ff mee.  ;D

UserID6342

Geen enkel probleem joh, altijd leuk !

jwrtuning

Citaat van: Galactica op 20-08-2012 13:57:38
Okay..waar ben ik mee bezig??  :eusa_think:

Heb de beste man een mail gestuurd met vragen over de (onderhouds)historie.
Hou jullie op de hoogte.

Goed bezig!  ;D

Spin!

Turquoise Pearle 855R 5500,-

Ziet er netjes uit op de foto's, misschien waard om in het echt te gaan bekijken als je iets aparts en snellers zoekt. Lijkt me op het eerste oog veel auto voor een goed bedrag.

http://link.marktplaats.nl/587342060

www.vm-parts.nl

maruska

Citaat van: Spin! op 20-08-2012 16:59:37
Turquoise Pearle 855R 5500,-

Ziet er netjes uit op de foto's, misschien waard om in het echt te gaan bekijken als je iets aparts en snellers zoekt. Lijkt me op het eerste oog veel auto voor een goed bedrag.

http://link.marktplaats.nl/587342060
Das een erg nette zeg !

@Tom, ik denk dat jij de turquoise van Ryan bedoelt ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

die andere was import, deze volgens mij niet. Overigens maar 1 van de weinige in die kleur

Julian

Mooi :D ! heb m net even bekeken, is zeker de moeite waard om even te kijken denk ik, is echt niet duur hoor! Die van Ryan was inderdaad import, dit is een van de allereersten die ik als originele Nederlander op internet oid. ben tegengekomen
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

marc-850

Citaat van: Galactica op 20-08-2012 13:47:10
Citaat van: jwrtuning op 20-08-2012 13:35:04
;)
Citaat van: Galactica op 20-08-2012 13:17:07
Ja, die lijkt mij ook verleidelijk.
Is volgens mij voor de techneuten hier vrij makkelijk op te lossen.
Hmmm...mijn kraslot er uit, ff naar Dirk....zucht..ik blijf even dromen.

10 krasloten er uit, Dirk ff meenemen als je gaat kijken  ;)

Maar als ik de "to do list" bekijk in de advertentie dan denk ik dat het nog wel mee valt..
Ik bedoel... Even 2 nieuwe gasveren voor je achterklep monteren stelt natuurlijk niets voor.
Als dat al niet gebeurd is kan ik me voorstellen dat de ontsteking vernieuwen als helemaal te moeilijk was voor de huidige eigenaar.

Mijn auto stotterde ook een beetje bij volgas. Meestal (zoek maar even op het forum) een kwestie van nieuwe bougiekabels enzo...

Owwww...zeg dit nou niet. Ben al zo'n twijfelaar, alhoewel ik daar tegenwoordig niet meer zo zeker van ben.

Probleem zit hem bij mij in de financien. Met kraslot bedoel ik mijn 850. Die moet dan eerst weg, maar LPG (geen g3 zijnde) verkopen niet echt lekker op dit moment. Als ik nou voor mijn bak de vraagprijs voor deze zou krijgen zou ik wel een gokje willen nemen.

Ik vind deze uitvoering erg mooi en zou hem best willen hebben. De "to dolist"valt inderdaad wel mee.

Ik kocht die van mij voor een nog lager bedrag als deze vraagprijs, maar was bekend dat er 'achterstallig onderhoud' aan zat. Precies dezelfde mankementen als bij deze.
Complete ontsteking vernieuwd, nieuwe olie en filters, carterventilatie en vacuumslangen vervangen, en heb nu een T-5R die fantastisch loopt.
Uiteraard vindt je naderhand altijd nog zaken die (op den duur) vervangen mogen/moeten worden. En optische zaken als plaatwerk kan altijd later nog, indien nodig.
Maar voor dit geld zou ik bij interesse zeker eens gaan kijken.

Ik zeg: DOEN!  ;D

Galactica

Citaat van: marc-850 op 20-08-2012 18:27:59
Citaat van: Galactica op 20-08-2012 13:47:10
Citaat van: jwrtuning op 20-08-2012 13:35:04
;)
Citaat van: Galactica op 20-08-2012 13:17:07
Ja, die lijkt mij ook verleidelijk.
Is volgens mij voor de techneuten hier vrij makkelijk op te lossen.
Hmmm...mijn kraslot er uit, ff naar Dirk....zucht..ik blijf even dromen.

10 krasloten er uit, Dirk ff meenemen als je gaat kijken  ;)

Maar als ik de "to do list" bekijk in de advertentie dan denk ik dat het nog wel mee valt..
Ik bedoel... Even 2 nieuwe gasveren voor je achterklep monteren stelt natuurlijk niets voor.
Als dat al niet gebeurd is kan ik me voorstellen dat de ontsteking vernieuwen als helemaal te moeilijk was voor de huidige eigenaar.

Mijn auto stotterde ook een beetje bij volgas. Meestal (zoek maar even op het forum) een kwestie van nieuwe bougiekabels enzo...

Owwww...zeg dit nou niet. Ben al zo'n twijfelaar, alhoewel ik daar tegenwoordig niet meer zo zeker van ben.

Probleem zit hem bij mij in de financien. Met kraslot bedoel ik mijn 850. Die moet dan eerst weg, maar LPG (geen g3 zijnde) verkopen niet echt lekker op dit moment. Als ik nou voor mijn bak de vraagprijs voor deze zou krijgen zou ik wel een gokje willen nemen.

Ik vind deze uitvoering erg mooi en zou hem best willen hebben. De "to dolist"valt inderdaad wel mee.

Ik kocht die van mij voor een nog lager bedrag als deze vraagprijs, maar was bekend dat er 'achterstallig onderhoud' aan zat. Precies dezelfde mankementen als bij deze.
Complete ontsteking vernieuwd, nieuwe olie en filters, carterventilatie en vacuumslangen vervangen, en heb nu een T-5R die fantastisch loopt.
Uiteraard vindt je naderhand altijd nog zaken die (op den duur) vervangen mogen/moeten worden. En optische zaken als plaatwerk kan altijd later nog, indien nodig.
Maar voor dit geld zou ik bij interesse zeker eens gaan kijken.

Ik zeg: DOEN!  ;D

Kan er niet meer onderuit geloof ik. :)
Okee mijn wagen gaat volgend weekend in de verkoop. Maar ga wel eerst reactie van verkoper afwachten.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Julian

Citaat van: Erik_M. op 20-08-2012 22:04:42
Citaat van: Julian op 20-08-2012 17:43:29
Mooi :D ! heb m net even bekeken, is zeker de moeite waard om even te kijken denk ik, is echt niet duur hoor! Die van Ryan was inderdaad import, dit is een van de allereersten die ik als originele Nederlander op internet oid. ben tegengekomen

De oudste R die ik ken is de NL-VX-** Een rode 855 AT met een licht interieur. Wellicht dat er nog oudere zijn, 'k heb het nooit onderzocht, maar deze is een paar keer voorbij gekomen in een advertentie.

De geadverteerde R, de PZ-HN-  is volgens mij van een lid van de 850 club. Ik heb 'm ooit eens gezien op een ALV en ik heb 'm gezien op een VKB, echter alweer Meer dan 8 jaar geleden. ' k had toen mijn eigen R nog niet.  Op 10 juni heb ik deze nog zien staan ergens in Arnhem, een fRaai exemplaar idd.

Oh met allereersten bedoelde ik dat het een van de eerste turquoise 850R'en is die ik met origineel NL kenteken zie (buiten de onze) ;) Jij houd toch een lijstje met alle R'en bij? Ken je misschien nog meer Turquoise R'en?
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Henk855

Citaat van: Julian op 20-08-2012 17:43:29

Man stop toch eens met je import verhaal, het maakt helemaal niets uit of een auto import is of een in Nederland geleverde wagen. Een import is niks mis mee Julian!!!
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com