Wie heeft de hoogste km stand op zijn 850/x70 Classic??

Gestart door Manga, 13-09-2004 13:27:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

MichielM850

Mijn R heeft de 367.000 gehaald deze week.  :eusa_boohoo:
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

Chris

Twee weken terug 450.000 op de saf...

Alleen de laatste paar honderd kilometer zelf gereden, voor alle kilometers daarvoor dank aan alle voorgaande eigenaren ;). Helemaal eerlijk is het ook niet. Blok en randzaken met minder dan een ton, interieur iets meer dan een ton minder gebruikt... maar ach ;D. Toch leuk!

de Boeing

Ik zit bijna aan 410.000 (telt dus nog niet echt mee hiero ;D) en dan ook nog eens met een iets jonger blok. Maar hey, de casco heeft natuurlijk wel al die km er opzitten.

TBoss3

'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Vulk


volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Michaell

Ik weet niet wat mijn KM stand is. Wel dat die hoog is.

Ik kocht de auto met ongeveer 550.000Km op de klok. De vorige eigenaar vertelde mij dat hij de auto had gekocht met een kapotte teller. Deze heeft dus bij hem nooit gewerkt, maar vertelde mij dat ik er zeker wel minimaal 100.000 bij op mocht tellen. Dit was voor mij geen probleem. Het is immer een Volvo. Dus ik kocht hem.

Ik heb de auto nu iets van 6 jaar en heb er ongeveer 5 jaar lang 40.000Km per jaar mee gereden. Het laatste jaar niet, want ik werk nu een stuk dichter bij huis. en heb pas ongeveer een jaar geleden het tandwieltje vervangen.

Ik vermoed dus als dit allemaal klopt dat mijn auto momenteel een KM stand heeft van minimaal 770.000Km
Uitlezen is nog niet gelukt. Bij het vragen ernaar klapt steeds de verbinding eruit. Kennelijk mag ik het niet weten en vindt de auto de vraag onbeleefd.  :eusa_whistle:

ruurdp

Zo'n 5 ton, 2.5 10V. Volgens de klok 487 dkm, dit komt doordat de teller een tijdje stil heeft gestaan.
Michaell: dealer Broekhuis in Harderwijk leest hem gratis voor je uit.

Peultje

#6653
''Assumptions are the mother of all fuck ups'' om een fameuze quote te schrijven. Als ik 550, 100 en 5X40 bij elkaar optel kom ik op het voor velen hier correcte getal van 850 uit. Klinkt toch mooi?
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

V70geRwin

Citaat van: Michaell op 23-06-2021 18:48:05
Ik weet niet wat mijn KM stand is. Wel dat die hoog is.

Ik kocht de auto met ongeveer 550.000Km op de klok. De vorige eigenaar vertelde mij dat hij de auto had gekocht met een kapotte teller. Deze heeft dus bij hem nooit gewerkt, maar vertelde mij dat ik er zeker wel minimaal 100.000 bij op mocht tellen. Dit was voor mij geen probleem. Het is immer een Volvo. Dus ik kocht hem.

Ik heb de auto nu iets van 6 jaar en heb er ongeveer 5 jaar lang 40.000Km per jaar mee gereden. Het laatste jaar niet, want ik werk nu een stuk dichter bij huis. en heb pas ongeveer een jaar geleden het tandwieltje vervangen.

Ik vermoed dus als dit allemaal klopt dat mijn auto momenteel een KM stand heeft van minimaal 770.000Km
Uitlezen is nog niet gelukt. Bij het vragen ernaar klapt steeds de verbinding eruit. Kennelijk mag ik het niet weten en vindt de auto de vraag onbeleefd.  :eusa_whistle:

Lol, maar zo ondertussen wordt het wel een interessante stand natuurlijk.
Hoe doe je dat met de riem eigenlijk  :evil:

Michaell

Ik moet dan denkik eens langs de dealer langsgaan. Mss dat hun dat idd wel kunnen met de dealer-computer.
Ik kan alles uitlezen, behalve dat, vreemd genoeg. :eusa_think:

Ik zie dat ik idd ergens een kommafoutje heb gemaakt. Ik heb het 5e jaar niet meegerekend denkik. :eusa_whistle:
Het zou natuurlijk erg gaaf zijn als ik inderdaad een legendarische KM stand zou hebben van 850K,  ;D

De riem? Ja, dat ging maar net goed. 2 jaar geleden zelf vervangen. Het oude spul zag er op het oog goed uit, maar er was 1 geleiderol die denkik niet meer lang had, en ik denk dat ik bijna een kapotte distributieriem had gehad als ik dat niet had aangepakt daardoor. Ik weet zeker dat die er langer dan 120K in heeft gezeten.  Ik had geen historie of de vorige eigenaar dit had gedaan en wanneer. eusa_whistle:
Dit was voor mij ook de reden om dat tandwieltje toch maar te vervangen. KMstand staat nu wel genoteerd op een sticker onder de motorkap. Als ik 100.000Km verder ben ga ik deze weer vervangen.
Verslag is hier nog te vinden: https://volvo850forum.nl/index.php/topic,89457.msg1798974.html#msg1798974

Menno3274

#6656
De T5 staat inmiddels op 350 duizend kilometer en een beetje ;D



irian paul


Vulk


rjverbrugh

#6659


Dit was 21 feb 2019 ( wel km correctie gedaan van 24.900 in sept dit jaar na uitlezen bij Hilko, omdat de teller  stil heeft gestaan (tandwieltje))