Derde remlicht T5R estate

Gestart door jazzwessem, 17-09-2004 00:52:28

Vorige topic - Volgende topic

jazzwessem

Ik mis een derde remlicht op m'n T5R estate en wil er eentje inbouwen.
Wie heeft daar ervaring mee? Origineel Volvo gebruikt of een andere? Kosten?
Moet de bekleding van de achterklep aangepast worden? Heb met de 'zoek'functie gezocht naar informatie, maar geen antwoord op deze vragen gevonden.

Roel 8)
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

2.0keijzer

Je kunt het best overstappen op een achterspoiler met ingebouwd remlicht (kost wel een paar centen).
Anders op de sloop zoeken naar een origineel, dat boven de achterruitenwisser kan worden bevestigd. De draad ligt er al, maar hij doet het nog niet....
Je moet daartoe ook het 'defecte almpjesmodule' vervangen door een exemplaar met een extra remlicht faciliteit (wellicht ook op de sloop). Elders op dit forum beschreef iemand dat je ook iets aan je huidige kunt doorsolderen, maar mij is niet duidelijk hoe (ik moet deze klus zelf ook nog klaren :-\)
Wellicht kan iemand met ervaring nogmaals beschrijven hoe en wat?

Reitse

Zoekfunctie gebruiken, volgens mij werd er in die thread ook wel aangegeven waar je zo'n verlichte spoiler kan krijgen (estateservices meen ik....)

jazzwessem

op m'n 850GLE estate die nu te koop staat heb ik zelf een aantal jaren geleden een originele Volvo spoiler met ingebouwd remlicht gemonteerd, maar om die er nu af te slopen...............ik zoek eigenlijk een remlicht dat tegen de achterruit (boven de wissermotor) bevestigd kan worden.

Roel

Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

YellowBanana

wat is er mis met het originele remlicht aan de onderzijde van het raam? Eenvoudig in te bouwen, perfecte pasvorm en goedkoper dan een complete spoiler! Wat mij betreft een aanrader en gewoon bij de dealer te bestellen.