Vraag geleidepennen

Gestart door Red Devil, 06-11-2012 15:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Hoi,

Hoeveel en wat voor vet doen jullie op de geleidepennen van de remklauwen?

Gr.
Ted

UserID6342

Klein beetje kopervet (let wel een klein beetje !) volstaat

thuur

Mijn manier is zoals de fabrikant het bedoeld heeft: geen enkel soort vet. Als de pennen niet meer 100% zijn dienen ze vervangen te worden. Anders kun je piepen, trillen, schuin afgesleten blokken en weet ik wat voor ellende krijgen. Stond laatst nog een verhaal op het forum van een ATE vertegenwoordiger.

Als blijkt dat na het grondig (!) schoonmaken de pennen erg ingevreten zijn kun je wat vet als lapmiddel proberen. Neem geen aggressief of oliehoudend vet want de rubber bussen van de remklauw kunnen dan wegteren.

Gr ;)

mikep

Citaat van: thuur op 06-11-2012 16:23:09
Mijn manier is zoals de fabrikant het bedoeld heeft: geen enkel soort vet. Als de pennen niet meer 100% zijn dienen ze vervangen te worden. Anders kun je piepen, trillen, schuin afgesleten blokken en weet ik wat voor ellende krijgen. Stond laatst nog een verhaal op het forum van een ATE vertegenwoordiger.

Als blijkt dat na het grondig (!) schoonmaken de pennen erg ingevreten zijn kun je wat vet als lapmiddel proberen. Neem geen aggressief of oliehoudend vet want de rubber bussen van de remklauw kunnen dan wegteren.

Gr ;)
Dus bij goede bussen en geleidepennen geen siliconenvet gebruiken zoals in vadis staat?
gr

Red Devil

mooi he, verschillende verhalen. Deze vraag heb ik gesteld omdat ik het vermoeden heb gekregen dat een van mijn klauwen blijft hangen in/op het vet van de glijpennen. Morgen ga ik deze reinigen en vervangen. Wordt vervolgd.

Ted

thuur

Citaat van: mikep op 06-11-2012 16:40:13
Citaat van: thuur op 06-11-2012 16:23:09

Dus bij goede bussen en geleidepennen geen siliconenvet gebruiken zoals in vadis staat?
gr

Er is hoogtemperathuurvet verkrijgbaar (ook via Volvo/ATE), maar zoals gezegd zijn brandschone pennen de oorspronkelijke bedoeling van de fabrikant (ATE).

Gr ;)