Mijn 850 T-5, er is tóch leven na de 940...

Gestart door Wouter1973, 27-11-2012 10:08:31

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Citaat van: Piet op 22-02-2019 21:00:09

Uuuhh ...oeps, ik ben wat vergeten geloof ik ... :-[
Geeft niet man, ik heb gewoon even geduldig gewacht. ;-) Als het een keer uit komt, hoor ik het graag. De boel is nu over de hele deellast 15% rijker gezet, dat loopt wel via een bepaalde kromme, maar de juiste finetuning lijkt me een goed idee :-)

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 22-02-2019 20:38:10
To be honest wel een beeeeetje sneu dat ze bij de brc importeur de boel niet goed kregen.
Over verdampere heb ik al meer lovende verhalen gehoord :)
Vind ik ook. En Verdampere bewust uitgekozen (Helvoirt ligt nou niet bepaald naast de deur) vanwege de goede verhalen inderdaad. Meer dan schappelijk tarief en de ervaring druipt er vanaf.

Wouter1973

Blij als een kind. Inmiddels twee lpg tanks leeggereden (600 km) en flink en vaak geprobeerd, volop turbodruk en geen storing meer! :) Heel fijn. Verbruik was de eerste tankbeurt 1:8, de tweede 1:8,5.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 26-02-2019 07:53:31
Mooi man!
Zeker! En omdat ik zo'n beetje de hele auto om de gasinstallatie heen ook vervangen heb, wat we maar even preventief onderhoud zullen noemen, vind ik dat ik mi-ni-maal een half jaar zonder dingetjes moet kunnen roffelen nu. Ambitieus streven :)

Sbv

nu snel verkopen voordat er wat misgaat :-)

razorx

;D
Mooi dat het allemaal goed gaat. Top!

Wouter1973

Citaat van: Sbv op 26-02-2019 10:32:07
nu snel verkopen voordat er wat misgaat :-)
Haha! Nee hoor, nu lekker rijden! :)

arjen850

Volgens mij kwam ik je vandaag tegen in Zutphen bij de Volvo dealer?

Wouter1973

Citaat van: arjen850 op 26-02-2019 23:23:10
Volgens mij kwam ik je vandaag tegen in Zutphen bij de Volvo dealer?
Ja! Was jij dat in die C70? Ik had even een interieurfiltertje gehaald.

arjen850

Citaat van: Wouter1973 op 27-02-2019 09:46:53
Ja! Was jij dat in die C70? Ik had even een interieurfiltertje gehaald.

Dat was ik idd😉

Wouter1973

Wouter1973

Nog even zitten nadenken over die fuel trims (ik wil het graag begrijpen). Wat ik niet helemaal begrijp is dat Kees van Verdampere tevreden was met lambda=0,5 (stationair). Dat zou dan toch 1 moeten zijn? Lambda 0,5 lijkt me iets dat alleen kortstondig voor zou moeten komen bij stevig accelereren bijvoorbeeld....

arjenT5R

Een Narrowband sonde kan geen lambda meten alleen lambda 1.
De sonde slingert tussen 1 en 0 volt. 1 volt is rijk 0 volt is arm.

Alleen een wideband sonde kan lambda waarden meten anders dan 1.
De BRC installatie pakt hoogstwaarschijnlijk de signaal draad van de lambada sonde mee als diagnose draad en laat de spanning van de sonde zien in de software.

Zo komt Kees van Verdampere wss aan die waarde. Wat je dus eigenlijk wil zien is een stabiele slingering tussen 0 en 1 volt ik werkelijkheid iets van 0,2 en 0,8 volt geloof ik.
Lang verhaal kort... 0,5 Volt is lambda 1.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 28-02-2019 16:17:24
Een Narrowband sonde kan geen lambda meten alleen lambda 1.
De sonde slingert tussen 1 en 0 volt. 1 volt is rijk 0 volt is arm.

Alleen een wideband sonde kan lambda waarden meten anders dan 1.
De BRC installatie pakt hoogstwaarschijnlijk de signaal draad van de lambada sonde mee als diagnose draad en laat de spanning van de sonde zien in de software.

Zo komt Kees van Verdampere wss aan die waarde. Wat je dus eigenlijk wil zien is een stabiele slingering tussen 0 en 1 volt ik werkelijkheid iets van 0,2 en 0,8 volt geloof ik.
Lang verhaal kort... 0,5 Volt is lambda 1.
Thanx! Mooie duidelijke uitleg :)