Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Heb je nog wel een lichtbeeld dan?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

arjen850

Citaat van: Sbv op 03-01-2013 22:50:42
Vanavond weer even bezig geweest met de auto. Eigenlijk in hoofdzaak wat zaken onder de kap schoonmaken en wat zaken nalopen voor de voorkeuring APK morgen.
Ik vermoed zelf dat de koplampen een punt van afkeur zullen zijn, maar mogelijk heb ik het mis.

Als je dan toch onder de kap bezig bent, de schutbordsteun vervangen door 1 die ik nog van de S70 had liggen, die is een stuk verser. Al kijkende zie je dan weer meer dingen en beginnen mijn handen toch wat te jeuken. Vaccuum slangen dienen ook gedaan te worden, die zijn goed poreus. 1 heb ik er nu vervangen, de rest komt nog wel.
Even snel onder de parafaan gekeken en er zat zowaar een interieur filter in, die redelijk ranzig was.

Tot slot nog even de binnenkant een stukje schoongemaakt.


Foto's voor de harde bewijzen Sander? ;D

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 03-01-2013 22:54:05
Heb je nog wel een lichtbeeld dan?
Jawel hoor, alleen de lamp aan de bestuurderskant schijnt wat naar beneden en de andere is denk ik wat vaag. We gaan het moergen wel zien, en als dat het enige is, dan heb ik nog even om een paar andere te monteren.

Vanavond geen foto's gemaakt. Wel een kleine sleutel blunder in de vorm van stekker LMM niet vastzetten. Dan maar weer foutcode resetten en rijden

maruska

hahaha, das ook gelijk een echte beginnersfout :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 03-01-2013 23:02:38
hahaha, das ook gelijk een echte beginnersfout :)
Ik weet het, maar ach...reset is zo gedaan.

Morgen eens kijken waar het geluid onder de kap vandaan komt. Auto staat dan toch op mijn werk op de brug, dan zal ik de monteurs eens vragen of ze een idee hebben

maruska

voor mijn idee had het samenhang met of de kachel aanstond.. maar dat kan bedriegelijk zijn, omdat jij ook aan de dop van de stuurbekrachtiging zat..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Ik kan me enkel bedenken, misschien spanrol of meeloop rol multiriem of lager stuurpomp

maruska

stuurpomp heb je nog liggen toch van de s70r ?

eerst maar luisteren en laten luisteren.. aan die kant is het zo lastig ivm de distributie
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjen850

Citaat van: Sbv op 03-01-2013 23:18:36
Ik kan me enkel bedenken, misschien spanrol of meeloop rol multiriem of lager stuurpomp

Even laten lopen zonder multi riem, sluit je of de multiriem en lagers uit, ofwel de distributie..

Sbv

Pomp heb ik idd nog liggen. Is afkomstig uit de S70R. Hopelijk morgen meer info over wat het zou kunnen zijn.

@Arjen is een goed idee, riemontspanner heb ik liggen

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

francois

vervang eens de olie wilt ook wel eens helpen

grf

Sbv

Momenteel is men bezig met kijken naar de auto. Hij gaat nu de brug op

Elsje

Citaat van: maruska op 03-01-2013 23:47:13
slimme tip Arjen !

Ik had ook raar geluidje bij mijn wijlen R. Riem eraf geluid weg. Wat bleek de lagering van de spanrol was gaar dus nieuwe spanrol en weer lekker stil  :)

Sbv

tatatatata......
afkeur....

Eigenlijk valt het wel mee. De rechter koplamp geeft wat vaag beeld en de hoogte verstelling links werkt niet. Verder zit er in de lange uitlaat pijp naar achteren net voor eindstuk een paar gaatjes en is het erg dun daar. Afkeur daar deze niet helemaal gasdicht is van begin tot eind.

Voor de rest geen punten en dat stemt mij tevreden. Komend weekend even kijken of ik de uitlaat dicht krijg of dat het vervangen door een andere wordt. Heb nog een week de tijd om eea te maken voordat de APK vervaldatum er is