Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: triton op 26-01-2013 16:40:07
En zet de griep al door ?

Nee zakt gelukkig weer weg, gisterenavond al wat minder

knoopie

CiteerVoorlopig even niets demonteren, geen ruimte meer. Zolder staat vol  

Toch niet gestopt op de Brienenoordbrug....

;)

elianmars

Citaat van: knoopie op 26-01-2013 23:02:14
CiteerVoorlopig even niets demonteren, geen ruimte meer. Zolder staat vol  

Toch niet gestopt op de Brienenoordbrug....

;)

;D

Ik heb vanmorgen nog wat restanten bij de stort gebracht. Ruimt weer een beetje op.

Nu die koets nog de deur uit. Zou morgen worden opgehaald, maar dat is weer een week uitgesteld. Handig, als dat ding midden in de werkplaats staat  ::)

UserID6342

Citaat van: elianmars op 26-01-2013 09:51:05

Edit: Is dit de goede? http://www.kramp.com/shop-nl/nl/itemcatprd_30_-17__139979_633092_628155_751947%2BAdapter%2B3412

Ja, die gebruik ik ook hier.  Nog nooit kapot gedraaid of iets. Heb een 3/4 wringijzer, dan het verloop erop en de dop 36, 2 mtr pijp erop en daar hebben zowel Jonathan als ik als een een keer aangehangen om een naafmoer los te krijgen, maar ook heel in het begin Erwin (Haasje) en ik.  Ding gaf geen krimp.  Ben daarna wel ook over gestapt op 3/4 krachtdoppen 36

triton

Lekker bezig geweest dus.
Had jij toevallig nog achterveren liggen inclusief die bevestigings bussen onderzijde.
Dit om ze even eronder te zetten voor een week of 2 , totdat Mark zijn Dole sloopt.
Bouke heeft al voorpoten te leen.(weliswaar nog even in elkaar zetten)
Professioneel raddraaier

Sbv

Citaat van: triton op 27-01-2013 09:40:55
Had jij toevallig nog achterveren liggen inclusief die bevestigings bussen onderzijde.
Dit om ze even eronder te zetten voor een week of 2 , totdat Mark zijn Dole sloopt.
Ik heb wel zaken, maar die zitten op de zwarte en die moet wel rollend blijven. Volgens mij zitten daar vrij verse veerpootlagers op.

Dole zal denk ik pas ergens medio februari gedemonteerd worden of later

triton

Ok bedankt, zoek ik even verder naar een tijdelijke oplossing.
Staat hier een straat verder nog een komplete set te koop.
Misschien daar even kijken......
Professioneel raddraaier

Taranis

Citaat van: elianmars op 26-01-2013 23:07:20
Nu die koets nog de deur uit. Zou morgen worden opgehaald, maar dat is weer een week uitgesteld. Handig, als dat ding midden in de werkplaats staat  ::)

Buiten zetten of alsnog gewoon de zaag erin?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Dirk342 op 27-01-2013 07:26:35
36, 2 mtr pijp erop en daar hebben zowel Jonathan als ik als een een keer aangehangen om een naafmoer los te krijgen

:eusa_sick:

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: elianmars op 26-01-2013 13:30:49
Citaat van: Johann op 26-01-2013 11:08:03
Citaat van: Dirk342 op 26-01-2013 07:16:26
Mooi werk jongens.

Kleine tip Marcel, haal een verloop krachtdop van Hitachi. Deze zijn duur, maar beresterk en levenslange garantie.  (heb 'm zelf ook van 3/4-1/2 en van 1-3/4).

De krachtdoppen kunnen net even wat meer hebben als de gewone en scheuren / verdraaien niet zo snel.

Ok. Ik zal vragen of die leverancier het verloop van Hitachi heeft. Het verloop dat ik nu had, zou ook een krachtdop zijn, maar gaf het al snel op  :eusa_think:

Edit: Is dit de goede? http://www.kramp.com/shop-nl/nl/itemcatprd_30_-17__139979_633092_628155_751947%2BAdapter%2B3412

Ik heb nu deze: http://www.bearingandengineering.co.nz/shop/ENGINEERING/Hand+Tools/Socketry/34+Dr+Accessories/ADAPTOR+IMPACT+34-F+x+12-M+KOKEN.html

CiteerNotes:

Adapting down to a smaller square drive may lead to excessivetorque load and possibly cause breakage.

Verkeerde bezuiniging eigenlijk. Voor de 1/2 doppen gewoon het juiste gereedschap gebruiken.  ;)

Ik las het al op die site  ;D

Ik hoop alleen wel dat ik mijn geld dan terug kan krijgen voor dat kapotte verloop. Dan hoef ik geen andere meer. Kan inderdaad beter een wringijzer aanschaffen, zoals Ed zegt.

Hoewel dat ook bij de 3/4 set zit. Als ik dat nou met een verloop.... Oh nee  :eusa_doh:  ;D

Vanmorgen ben ik terug gegaan met het afgebroken verloop. Ze waren zeer verbaasd dat dit was gebeurd.
Mijn geld terugkrijgen kon niet, ik kon wel een nieuwe meekrijgen. Aangezien ze geen Koken meer hadden liggen, heb ik er eentje van Hazet meegekregen. Die was iets duurder, maar ik kreeg 'm zo mee.
Kijken hoe sterk deze is.....  ;D

Pino143

Gaat Mark zn Dole slopen? Eens kijken wat daar nog van te roven is.  ;D

maruska

Citaat van: Pino143 op 28-01-2013 13:29:40

Gaat Mark zn Dole slopen? Eens kijken wat daar nog van te roven is.  ;D
Wordt tijd dat je gaat bijlezen Elmar ;D
dat plan is weken geleden al gemaakt, en gaat de volgende fase in...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Pino143

Je hebt gelijk. Ik zal eens wat vaker kijken naar de MP op t forum. En de blogs van deze of gene!

Sbv

Citaat van: elianmars op 28-01-2013 12:45:43
Citaat van: elianmars op 26-01-2013 13:30:49
Citaat van: Johann op 26-01-2013 11:08:03
Citaat van: Dirk342 op 26-01-2013 07:16:26
Mooi werk jongens.

Kleine tip Marcel, haal een verloop krachtdop van Hitachi. Deze zijn duur, maar beresterk en levenslange garantie.  (heb 'm zelf ook van 3/4-1/2 en van 1-3/4).

De krachtdoppen kunnen net even wat meer hebben als de gewone en scheuren / verdraaien niet zo snel.

Ok. Ik zal vragen of die leverancier het verloop van Hitachi heeft. Het verloop dat ik nu had, zou ook een krachtdop zijn, maar gaf het al snel op  :eusa_think:

Ik heb nu deze: http://www.bearingandengineering.co.nz/shop/ENGINEERING/Hand+Tools/Socketry/34+Dr+Accessories/ADAPTOR+IMPACT+34-F+x+12-M+KOKEN.html

CiteerNotes:

Adapting down to a smaller square drive may lead to excessivetorque load and possibly cause breakage.

Verkeerde bezuiniging eigenlijk. Voor de 1/2 doppen gewoon het juiste gereedschap gebruiken.  ;)

Ik las het al op die site  ;D

Ik hoop alleen wel dat ik mijn geld dan terug kan krijgen voor dat kapotte verloop. Dan hoef ik geen andere meer. Kan inderdaad beter een wringijzer aanschaffen, zoals Ed zegt.

Hoewel dat ook bij de 3/4 set zit. Als ik dat nou met een verloop.... Oh nee  :eusa_doh:  ;D

Vanmorgen ben ik terug gegaan met het afgebroken verloop. Ze waren zeer verbaasd dat dit was gebeurd.
Mijn geld terugkrijgen kon niet, ik kon wel een nieuwe meekrijgen. Aangezien ze geen Koken meer hadden liggen, heb ik er eentje van Hazet meegekregen. Die was iets duurder, maar ik kreeg 'm zo mee.
Kijken hoe sterk deze is.....  ;D
Deze maar eens testen dan binnenkort. Ik heb nog een aandrijfas van de banaan die wel los kan/mag  :P

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R