Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Bij mijn 850 had ik eventjes 225/40/18 in het begin maar di vrat m'n wielkastrand op.
Qua looks zou ik nu net een iets grotere maat om de Triton willen onder de V70 want zelfs met de 40 mm. verlaging mag de kast iets gevulder. 215 wordt vast te getrokken, niet?

daanium

wat is eigenlijk het verschil tussen de titans en de pegs?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

StefanCJ

Ik had eerst 215 om de imi pegs, ik vond het niet mooi. De banden waren getrokken en velgen staken uit, dan moet je super voorzichtig zijn met stoeprandjes.

Ik hoop eigenlijk dat 225/40/18 gaat passen, 225/35/18 heb ik nu en de wielkasten mogen wel iets voller nog. Maar of het gaat passen ... Geen idee ...

StefanCJ

Citaat van: daanium op 31-03-2013 20:58:50

Titans zijn 17 inch, Pegs 18 en met een R in een spaak.

MarcoV

Ik vind de titans veel mooier staan  ;D

MarcoV

mehn

Citaat van: StefanCJ op 31-03-2013 21:02:49

Pegasus bestaat ook in 17".

Maar het belangrijkste verschil is dat de Titan onder de 850 hoort en de Pegasus onder de V70R en S60R ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

StefanCJ

Citaat van: mehn op 31-03-2013 22:29:42
Citaat van: StefanCJ op 31-03-2013 21:02:49

Pegasus bestaat ook in 17".

Maar het belangrijkste verschil is dat de Titan onder de 850 hoort en de Pegasus onder de V70R en S60R ;D

Ik doelde op de verschillen op de foto's  ;).

Sbv

Vanmiddag de 850 even opgekrikt en voorwiel eraf gehaald ivm irritant getik. Stabi stang zat niet helemaal vast. Helaas viel mijn oog op de draagarm en zag dat het rubber wat los zat. Even voelen en ja hoor speling erop  >:( 
Uiteraard was de auto net uitgelijnd vorige week..die kan dan nog een keer voor de uitlijning. Morgen maar eens op zoek naar een setje Meyle HD denk ik en dan van de week even monteren.
Bij de APK nog helemaal niets aan de hand, geen speling of iets en nu 3 maanden later en 1500 km verder wel redelijk speling.

elianmars

Tja, dat krijg je als Iris 'm telkens meeneemt. Zij gaat op twee wielen over rotondes. Daar kunnen draagarmen niet tegen  :eusa_shifty: ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 05-04-2013 19:13:39
Tja, dat krijg je als Iris 'm telkens meeneemt. Zij gaat op twee wielen over rotondes. Daar kunnen draagarmen niet tegen  :eusa_shifty: ;D
Zou dat het zijn.
Antwoord van Iris, ik ben wel rotonde ridder    ;D

knoopie

Citaat van: elianmars op 05-04-2013 19:13:39

Dus dat wordt een mooi klusje voor je wederhelft
misschien wel binnenkort.....

;D

ed

Sander, gewoon zelf uitlijnen, doe ik ook altijd. De V70N is wat makkelijker omdat de spoorbreedte voor en achter gelijk zijn, maar de 850 doe ik ook altijd zelf met een paar kleine hulpmiddelen. Omdat de auto al is uitgelijnd gaat het alleen om het toespoor aan de voorkant en dat is zeer eenvoudig zelf te doen. Als je vragen hebt of hulp nodig hebt hoor ik het wel ;-)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

R.Bijl

had ik met mijn fusee,vorig jaar door de apk en nog geen half jaar later toch speling!
en je weet dat we het snel kunnen fixen... ;D :eusa_dance:

ik heb trouwens niet meer laten uitlijnen, het stuur stond na de draagarm wissel gelijk recht!

binnenkort weer is eens klussen?
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Sbv

Morgen hopelijk 2 draagarmen scoren. Ik vervang wel gelijk links en rechts dan ben ik voorlopig klaar met de voorkant van de auto.

Morgenochtend eerst eens kijken wat er nog van de airco werkt. Volgens de vorige eigenaar werkte deze nog netjes, zelf heb ik ook wel dat idee alleen niet helemaal meer 100%.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 06-04-2013 00:00:45
Morgen hopelijk 2 draagarmen scoren. Ik vervang wel gelijk links en rechts dan ben ik voorlopig klaar met de voorkant van de auto.

Morgenochtend eerst eens kijken wat er nog van de airco werkt. Volgens de vorige eigenaar werkte deze nog netjes, zelf heb ik ook wel dat idee alleen niet helemaal meer 100%.

Eens, beide kanten tegelijk vervangen, ben er tenminste vanaf. Weet je nog dat jullie van de zomer vonden dat m'n armen nog prima waren? 5000km later toch slap in de rubbers. Ze blijven lang goed, maar plotseling gaat het hard. OF is nou ook al drie keer uitgelijnd in het laatste jaar.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein